Jak zwiększyć moc w MK2 1.8 8V GTI PB
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- maciek21wawa
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Jak zwiększyć moc w MK2 1.8 8V GTI PB
Witam. Prosił bym o jakies porady w zwiekszeniu mocy w moim MK2.
Silnik 1.8 8V PB, seria 112KM, na pełnym wtrysku digifant
Samochód jest po pewnych modyfikacjach:
- wałek Świątek 221
- stożek FK zmieniony dolot
- sprzęgło na spiekach
- skrzynia krótsza
- wydech przelot
- końcowy Supersprint
- kolektor 4-2-1
Co jeszcze można zrobić prosił bym o pomoc i jakies wskazówki lub porady bo zastanawiałem sie nad turbo lub kompressorem.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Silnik 1.8 8V PB, seria 112KM, na pełnym wtrysku digifant
Samochód jest po pewnych modyfikacjach:
- wałek Świątek 221
- stożek FK zmieniony dolot
- sprzęgło na spiekach
- skrzynia krótsza
- wydech przelot
- końcowy Supersprint
- kolektor 4-2-1
Co jeszcze można zrobić prosił bym o pomoc i jakies wskazówki lub porady bo zastanawiałem sie nad turbo lub kompressorem.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw sty 15, 2009 23:19 przez maciek21wawa, łącznie zmieniany 2 razy.
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
a to dlaczego? na miasto i do zwyklego ruchu duzo lepiej sie organiczne nadaje.maciek21wawa pisze:- sprzęgło na spiekach
zeby z wolnossaceg wiecej mocy wyciagnac to mozna jeszcze zwiekszyc kompresje i zrobic remap sterownika. albo tak jak piszesz isc w doladowanie
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
- maciek21wawa
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
a co by było dobre zeby podnieśc moc tak do 200KM wcześniej na hamowni miał cos okolo 140KM i tak mniej wiecej co było by tanie i dobre Coś na forum czytałem ze jak turbo sie wstawia to trzeba stopień sprężania zmiejszyc ECU prze programować itp więc to chyba spore kosztymalutki pisze:a to dlaczego? na miasto i do zwyklego ruchu duzo lepiej sie organiczne nadaje.maciek21wawa pisze:- sprzęgło na spiekach
zeby z wolnossaceg wiecej mocy wyciagnac to mozna jeszcze zwiekszyc kompresje i zrobic remap sterownika. albo tak jak piszesz isc w doladowanie
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
maciek21wawa, obojetnie ktora droga pojdziesz to beda cie czekac koszty. jak z seryjnych 112 uzyskales 140 km to i tak bardzo dobry wynik!
to fakt, jesli bedziesz chcial doladowac silnik musisz/powinies odprezyc silnik. a tak jak piszesz to wszystko troche kosztuje
to fakt, jesli bedziesz chcial doladowac silnik musisz/powinies odprezyc silnik. a tak jak piszesz to wszystko troche kosztuje
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
- maciek21wawa
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
- malutki
- Forum Master
- Posty: 1051
- Rejestracja: śr lis 15, 2006 12:03
- Lokalizacja: Opole/Krapkowice
- Kontakt:
obroboc glwoice mozesz na rozne sposoby. mozesz na poczatek splanowac czesc dolna/stykajaca z blokiem/zwiekszy to troche kompresje. ponadto powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych, zmiana zaworow i frezowanie gniazd zaworowych na 2 laty. ostrzejszy walek, ile mocy to da? sprawa indywidualna, zaleznie od wyregulowania i wystrojenia wszystkiego. jak zmienisz wtryskiwacze poprostu wiecej paliwa bedzie sie lalo do silnika, ale to tez wymaga wystrojenia zeby nie zalewalo. zwroc sie do kogos co tym sie zajmuje na co dzienmaciek21wawa pisze:No rozumiem a ile taka obróbka kosztuje co sie dokładnie robi i ile może dostarczyć mocy
[ Dodano: 16 Sty 2009 20:46 ]
np GTO Borys evolution
Clarion DXZ958 - Morel Hybrid Integra 402 - Morel 6W - Gladen RS10 - Phoenix Gold Ti600.4 - Phoenix Gold Ti1500.1
Szafa gra
Szafa gra
- maciek21wawa
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: czw lut 22, 2007 01:14
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Dzieki wielkie już do nich pisze. Pozdrawiammalutki pisze:obroboc glwoice mozesz na rozne sposoby. mozesz na poczatek splanowac czesc dolna/stykajaca z blokiem/zwiekszy to troche kompresje. ponadto powiekszenie kanalow dolotowych i wylotowych, zmiana zaworow i frezowanie gniazd zaworowych na 2 laty. ostrzejszy walek, ile mocy to da? sprawa indywidualna, zaleznie od wyregulowania i wystrojenia wszystkiego. jak zmienisz wtryskiwacze poprostu wiecej paliwa bedzie sie lalo do silnika, ale to tez wymaga wystrojenia zeby nie zalewalo. zwroc sie do kogos co tym sie zajmuje na co dzienmaciek21wawa pisze:No rozumiem a ile taka obróbka kosztuje co sie dokładnie robi i ile może dostarczyć mocy
[ Dodano: 16 Sty 2009 20:46 ]
np GTO Borys evolution
cześć jestem nowy na forum i mam kilka zdań do 1 postu:
i tak po 1 skąd masz krotka skrzynkę do tego silnika? o ile dobrze się orientując to skrzynia podchodzi tylko od dizla bo to jest dizloska skrzynia biegów możne się mylę i możne specjalnie dla golfa wyprodukowali jakiegoś moda jak coś nie tak to proszę mnie poprawić.
po 2 skąd wziąć ostry wałek do tej głowicy ? jak żaden nie pasuje przerabiałem ten temat milion razy i wałek który siedzi w głowicy jest szerszy o niecałe 2mm trzeba by było siedzisko walka frezować dać gniazda wcześniej tez wykonane na zamówienie.
sprzęgło na spiekach nie rozumiem tego ?!?! możne chodzi ci o to ze masz sprzęgło stage2 lub 3 jest grubsze i wykonane tworzywa z dodatkiem ceramicznego materiału ciernego ale na takim nie pojeździsz bo żeby jechał to trzeba strzelić ze sprzęgła! na pól-sprzęgle nie pojeździsz i w dodatku do tego dochodzi inny docisk i inne kolo zamachowe
kolektor 4-2-1 fabrycznie montowany średnica wewnętrzna 64mm z dodatkowymi kanałami na przewody ciśnieniowe dla turbo nie trzeba kombinować wystarczy wkręcić tam turbinę od 19tdi i jest
i teraz tak ja w swoim zrobiłem tylko wymieniłem uszczelkę pod głowica dotarłem zawory nie wymieniałem wcale zaworów wystarczyła polerka dolot oryginalny zainstalowana instalacja LPG generacja 2 czyli mixer na przepustnicy średnica przelotowa chyba cos kolo 35-40mm nie mierzyłem zmieniona faza rozrządu na stale (ma minus taki ze trzeba przestawiać wałek pośredni i zmieniać zapłon emulować czujnik detonacyjny żeby nie sterował komputer kontem zapłonu i trzeba dłużej kręcić na odpalenie)
nie mierzone na hamowni nie wiem ile mocy nie wiem ile momentu ale wczoraj ze znajomym chcielsmy po wymianie sprzęgła zobaczyć jak idzie i tak drugi samochód to mocno zmodyfikowana honda civic 6 generacji silnik 1.4 coś ponad 100km lekka buda i krotka skrzynka jechaliśmy na odcinku 500metrow ja na gazie bo pompa paliwa padnięta i wyścig zaczynał się przy prędkości 30km/h na 2 biegu 1 przejazd on wygrał o pół długości samochodu drugi ja o maskę prędkość osiągnięta na tej długości to było 140km/h na 3 biegu
zobaczymy co będzie po tym jak przerobie dolot mam zamiar zmodyfikować przepustnice a dokładniej mówiąc wsadzić 2 przepustnice jest na to miejsce na wierzchu kolektora wsadzić 2 przepływomierze dorobić sterownik do tłumaczenie impulsów tak żeby można było podpiąć oba pod kompa i żeby je wdział jako jeden eprom z wsadem modyfikowanym leży już sobie grzecznie a podniesienie ciśnienia w kolektorze paliwowym (takie coś co doprowadza paliwo do wtrysków) robi się prosto trzeba zatkać wentylacje od reduktora ciśnienia czyli wystarczy lutownica gazowa i trochę cyny i zobaczymy co bedzie
jak osiagnoles już 140KM w swoim golfie to pewnie urywa ci głowę przy starcie na krótszej skrzyni i bierzesz wszystkie samochody na krzyżówkach jakie tylko są i poco modyfikować dalej szczerze chciałbym zobaczy wykres z hamowni a co do osiągnięcia 200KM stary nie wiesz o czym piszesz takich golfów byś kopił chyba ze 20 za to co musiałbyś wsadzić w silnik zaczynając od wzmacnianego walu korbowego kutych podzespołów takich jak panewki korbowody tloki wzmacniane pierścienie przebijanie tulei w cylindrach aby były dłuższe i żeby wchodziły we frez w bloku silnika któren trzeba zrobić planowanie głowicy o jakieś 2mm minimum miedziana uszczelka pod głowice bo zwykła ci wydmucha w chwile zwierzanie średnicy dolotu zwierzenie średnicy zaworów bo nic ci nie da zwierzenie średnicy samego dolotu jak i tak przepływ na zaworach zostanie taki sam kute zawory zmiana gniazd świec zapłonowych na dłuższe i węższe żeby ci Świecy ciśnienie nie wyrwało z głowicy zmiana sterownika i wtryskow z G60 z mocno modyfikowanym softem do tego musisz dorzucic druga chłodnicę bo biedzie się silnik grzał jak głupi i wtedy osiagniesz te 200KM ale jest to bezsensowne lepiej skontaktuj się z jakimś starym mechanikiem z automobilklubu to ci powie jak osiągnąć 140KM z tego silnika małym kosztem i zobaczysz co to jest ta moc a nie jakieś brednie wyssane z palca !
sorka za szorstkie potraktowanie ale nie lubię jak ktoś pisze cuda!
mam passata b3 rok 1990 silnik 1.8PB krotka seria 112KMmaciek21wawa pisze:Witam. Prosił bym o jakies porady w zwiekszeniu mocy w moim MK2.
Silnik 1.8 8V PB, seria 112KM, na pełnym wtrysku digifant
Samochód jest po pewnych modyfikacjach:
- wałek Świątek 221
- stożek FK zmieniony dolot
- sprzęgło na spiekach
- skrzynia krótsza
- wydech przelot
- końcowy Supersprint
- kolektor 4-2-1
Co jeszcze można zrobić prosił bym o pomoc i jakies wskazówki lub porady bo zastanawiałem sie nad turbo lub kompressorem.
i tak po 1 skąd masz krotka skrzynkę do tego silnika? o ile dobrze się orientując to skrzynia podchodzi tylko od dizla bo to jest dizloska skrzynia biegów możne się mylę i możne specjalnie dla golfa wyprodukowali jakiegoś moda jak coś nie tak to proszę mnie poprawić.
po 2 skąd wziąć ostry wałek do tej głowicy ? jak żaden nie pasuje przerabiałem ten temat milion razy i wałek który siedzi w głowicy jest szerszy o niecałe 2mm trzeba by było siedzisko walka frezować dać gniazda wcześniej tez wykonane na zamówienie.
sprzęgło na spiekach nie rozumiem tego ?!?! możne chodzi ci o to ze masz sprzęgło stage2 lub 3 jest grubsze i wykonane tworzywa z dodatkiem ceramicznego materiału ciernego ale na takim nie pojeździsz bo żeby jechał to trzeba strzelić ze sprzęgła! na pól-sprzęgle nie pojeździsz i w dodatku do tego dochodzi inny docisk i inne kolo zamachowe
kolektor 4-2-1 fabrycznie montowany średnica wewnętrzna 64mm z dodatkowymi kanałami na przewody ciśnieniowe dla turbo nie trzeba kombinować wystarczy wkręcić tam turbinę od 19tdi i jest
i teraz tak ja w swoim zrobiłem tylko wymieniłem uszczelkę pod głowica dotarłem zawory nie wymieniałem wcale zaworów wystarczyła polerka dolot oryginalny zainstalowana instalacja LPG generacja 2 czyli mixer na przepustnicy średnica przelotowa chyba cos kolo 35-40mm nie mierzyłem zmieniona faza rozrządu na stale (ma minus taki ze trzeba przestawiać wałek pośredni i zmieniać zapłon emulować czujnik detonacyjny żeby nie sterował komputer kontem zapłonu i trzeba dłużej kręcić na odpalenie)
nie mierzone na hamowni nie wiem ile mocy nie wiem ile momentu ale wczoraj ze znajomym chcielsmy po wymianie sprzęgła zobaczyć jak idzie i tak drugi samochód to mocno zmodyfikowana honda civic 6 generacji silnik 1.4 coś ponad 100km lekka buda i krotka skrzynka jechaliśmy na odcinku 500metrow ja na gazie bo pompa paliwa padnięta i wyścig zaczynał się przy prędkości 30km/h na 2 biegu 1 przejazd on wygrał o pół długości samochodu drugi ja o maskę prędkość osiągnięta na tej długości to było 140km/h na 3 biegu
zobaczymy co będzie po tym jak przerobie dolot mam zamiar zmodyfikować przepustnice a dokładniej mówiąc wsadzić 2 przepustnice jest na to miejsce na wierzchu kolektora wsadzić 2 przepływomierze dorobić sterownik do tłumaczenie impulsów tak żeby można było podpiąć oba pod kompa i żeby je wdział jako jeden eprom z wsadem modyfikowanym leży już sobie grzecznie a podniesienie ciśnienia w kolektorze paliwowym (takie coś co doprowadza paliwo do wtrysków) robi się prosto trzeba zatkać wentylacje od reduktora ciśnienia czyli wystarczy lutownica gazowa i trochę cyny i zobaczymy co bedzie
jak osiagnoles już 140KM w swoim golfie to pewnie urywa ci głowę przy starcie na krótszej skrzyni i bierzesz wszystkie samochody na krzyżówkach jakie tylko są i poco modyfikować dalej szczerze chciałbym zobaczy wykres z hamowni a co do osiągnięcia 200KM stary nie wiesz o czym piszesz takich golfów byś kopił chyba ze 20 za to co musiałbyś wsadzić w silnik zaczynając od wzmacnianego walu korbowego kutych podzespołów takich jak panewki korbowody tloki wzmacniane pierścienie przebijanie tulei w cylindrach aby były dłuższe i żeby wchodziły we frez w bloku silnika któren trzeba zrobić planowanie głowicy o jakieś 2mm minimum miedziana uszczelka pod głowice bo zwykła ci wydmucha w chwile zwierzanie średnicy dolotu zwierzenie średnicy zaworów bo nic ci nie da zwierzenie średnicy samego dolotu jak i tak przepływ na zaworach zostanie taki sam kute zawory zmiana gniazd świec zapłonowych na dłuższe i węższe żeby ci Świecy ciśnienie nie wyrwało z głowicy zmiana sterownika i wtryskow z G60 z mocno modyfikowanym softem do tego musisz dorzucic druga chłodnicę bo biedzie się silnik grzał jak głupi i wtedy osiagniesz te 200KM ale jest to bezsensowne lepiej skontaktuj się z jakimś starym mechanikiem z automobilklubu to ci powie jak osiągnąć 140KM z tego silnika małym kosztem i zobaczysz co to jest ta moc a nie jakieś brednie wyssane z palca !
sorka za szorstkie potraktowanie ale nie lubię jak ktoś pisze cuda!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości