Strona 1 z 1

czy po tych modyfikacjach silnik dostaje ,czy tez wytrzyma?

: ndz sty 11, 2009 02:20
autor: adrian25wawa
siemka!od 3 tyg czytam tu na forum rozne wypowiedzi i szczeze mam metlik w głowie!raz ze operujecie skrotami silnikow itd 2 ze roze opine sa na dany temat.a ja mam pytanie kupilem sobie golfa IV 1.9 TDI 110PS ..i mam pytanko mianowicie chce zwiekszyc moc tak do ok 130-maks 140KM.i czy jak wymienie same te koncowki słynne bosch 216 to mozna zrobic takiego sofcika zeby podniesc nie o 30km a tylko np tak ze 125<po koncowkach podobno tyle moze byc> na 140KM i moment koncowki +soft=ok 330Nm????? czy tez normalnie 110KM seria+ koncowki216 OKOłO 15KM=125KM I MOMENT PEWNIE Z 270Nm +soft jakis niezbyt wyrzyłowany ale tez nie optymalny co da po wszystkich modach auta jakies pewnie ze 150 km i ponad 350 Nm?????i najwaniejsze czy silnik sam w sobie wytrzyma taka przerobne czy tez moze sam soft albo same koncowki dla delikatnego tuningu????no i czy same koncowki tez dadza sercu po zywocie czy tez sam soft<sredni> spiłuje serce golfikowi???sory ze tak pogmatwane ale chce wiedzie!aaaaa no i auto nie do szalensstw od swiatel do swiatel <no moze czasem:D>........................................prosze o odpowiedzi.oprucz tego mam w planie wymiany 2masowki na jedno masowe koło!

: ndz sty 11, 2009 20:34
autor: Byku21
więc tak...po wtryskach możesz uzyskać te 20KM,a po chipie 20-25KM spokojnie...proponuję Ci zrobić samego softa,bo raz dzięki niemu zmniejszy się spalanie,dwa,moc wzrośnie i najważniejsze moment,a przy tym silnik będzie się normalnie zachowywał i nie będzie mu nic dolegać o ile zrobi to ktoś kto się dobrze na tym zna...długo nim pojeździsz,tylko dobrze dbaj o niego i o turbinkę...dobry olej,nie z dolnej półki,proponuję jak większość motul...

: pn sty 12, 2009 11:59
autor: adrian25wawa
oki dzieki! a ten motul to jakas firma czy rodzaj??tak wiec sofcik bedzie lepszy powiadasz a ja myslalem ze wtryskiwacze!

: pn sty 12, 2009 12:40
autor: dogu18
adrian25wawa pisze:oki dzieki! a ten motul to jakas firma czy rodzaj??tak wiec sofcik bedzie lepszy powiadasz a ja myslalem ze wtryskiwacze!
MOTUL to jest producent zresztą bardzo dobry:)

: pn sty 12, 2009 13:11
autor: adrian25wawa
hmmmm mam pytanko a mianowicie dzis jadac do pracy golfem 4 1.9 tdi 110 km na rozgrzanym silniku wyprzedzajac jakiegos dziadka zredukowalem z 4 na 3 i zamiast jakos szybciej jechac czulem jak bym ciagnol z 3 tony zatrzymalem sie dalej wcisnelem jedynke i tak jak powinna sie turbina zalaczyc gdzies ok 1700 obrotow niec jak by niebylo na 2 to samo na 3 tez!wiec wylaczylem samochod wczesniej odczekalem zeby sie ustawila i ochłodzila.po czym wlaczylem samochod ruszylem i turbina come back:D jak myslicie czemu??? tak sie stalo i co moze dawac znac?

: pn sty 12, 2009 15:34
autor: Młoda
adrian25wawa pisze:hmmmm mam pytanko a mianowicie dzis jadac do pracy golfem 4 1.9 tdi 110 km na rozgrzanym silniku wyprzedzajac jakiegos dziadka zredukowalem z 4 na 3 i zamiast jakos szybciej jechac czulem jak bym ciagnol z 3 tony zatrzymalem sie dalej wcisnelem jedynke i tak jak powinna sie turbina zalaczyc gdzies ok 1700 obrotow niec jak by niebylo na 2 to samo na 3 tez!wiec wylaczylem samochod wczesniej odczekalem zeby sie ustawila i ochłodzila.po czym wlaczylem samochod ruszylem i turbina come back:D jak myslicie czemu??? tak sie stalo i co moze dawac znac?
łapiesz notlauf,odpowiedzialny jest za niego zawór N75,wpisz w szukajce notlauf i mase tematów będziesz miał :bigok:

: pn sty 12, 2009 16:35
autor: adrian25wawa
Młoda, ALE TZ ZE MOGE PODJECHAC DO WARSZTATU I TO NAPRAWIC??JAKI KOSZT MNIE WIECEJ?? CZY TEZ TURBINKA NA CZYSZCZENIE SIE SZYKUJE??

: pn sty 12, 2009 21:04
autor: andrew19_86
Młoda, ALE TZ ZE MOGE PODJECHAC DO WARSZTATU I TO NAPRAWIC??JAKI KOSZT MNIE WIECEJ?? CZY TEZ TURBINKA NA CZYSZCZENIE SIE SZYKUJE??
po primo,nie krzycz kolego;)
po secundo,pisałem to z profilu młodej przez przypadek ;)
tak jak pisałem,jest na forum mase porad jak sobie z tym poradzić,zlokalizuj ten zawór i przeczyść go,choć pewnie lepiej będzie go wymienić na nowy;) co do turbo,to jak jeździsz emerycko to mogły Ci sie zapiec kierownice,na forum też jest porada jak to zrobić,żeby było dobrze...

: pn sty 12, 2009 21:09
autor: Kulon
bardzo ładna instrukcja wyciągania turba i czyszczenia - od AHF-a
http://rapidshare.com/files/182530649/c ... M_AHF_.pdf

: pn sty 12, 2009 22:26
autor: Byku21
u mnie też każdy myślał,że turbina przeładowywuje,a okazało się,że przewód podciśnienia,który szedł do kompa był uszkodzony i turbo niedoładowywało,a zaworek zawsze do regeneracji jak ma się chwilkę i jeżeli on winny...
N75 tak na w razie w
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926

: wt sty 13, 2009 00:15
autor: adrian25wawa
a czy jak podjade do znajomka ma servis vw to po podlaczenu pod kompa wykaze co jest nie tak???czy tylko pokaze blad?bo niewiem czy jest sens 100 za podlaczenie pod kompa bulic:D

[ Dodano: 13 Sty 2009 17:00 ]
no wiec bylem dzis na vagczy jakos tak<podlaczenie pod kompa i wyszukanie usterek>no wiec po odpaleni pokazalo blad cisnienie czegos tam powiedzial mi ze to moze byc geometria jaki i wspomniany n71,ale z podlaczonym kompem pojezdzilismy z 30 min a potem znow wyszukalismu usterek badz bledow i nie pokazalo nic:D...wiec niewiem o co biega:D