Jak wyregulowac pape w GTD 1,6

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Jak wyregulowac pape w GTD 1,6

Post autor: michi » sob sie 20, 2005 12:02

Witam !!!

Dałem juz temat
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=20255
ale nikt mi nie powiedział jak wyregulowac pape pod te wtryski (zobaczcie na tamten temat sa tam dane tych wtryskow). Był bym bardzow wdzieczny za pomoc.

Pozdrawiam MiChI



irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » sob sie 20, 2005 20:05

Jeśli chodzi o regulację pompy i parametrów wtrysku nie zrobi tego byle jaki mechanik, potrzebne do tego są odpowiednie przyrządy. Moja rada poszukaj w okolicy jakiegoś porządnego fachowca od pomp i wyjaśnij mu na jakich parametrach ma pracować cały układ wtryskowy. Poprzestawiać można sporo (dawka paliwa, ciśnie wtrysku, wyprzedzenie wtrysku). Jeśli już wyregulujesz pompę i wtryski możesz się pokusić o zmianę wyprzedzenia wtrysku i pokręcić trochę wałkiem rozrządu. Powodzenia



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » sob sie 20, 2005 20:17

Dzieki poszukam jakiegos serwisu. A jeszcze jedno bo mi cos mowili ze wystarczy wyregulowac dawke paliwa poniewaz sa wieksze wtryski niz w orginale (włozyłem z 1,9).
Bo wtryski sa wieksze i nie rozpyla dobrze myslałem ze cos mocy doda a tu jeszcze bardziej mułowaty sie zrobił. O jakie dane chodzi tam w serwisie to pewnni miec jaka dawke trzeba dac na papie przy takich wtryskach.Jeszcze cos słyszałem ze na tej papie reguluje sie dawke paliwa sruba.

Pozdrawiam MiChi



irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » ndz sie 21, 2005 01:04

Zakład który się zajmuje pompami wtryskowymi powinien posiadać wszystkie parametry pompy pracującej z określonym typem silnika ale ty planujesz podkręcić ten silniczek więc wszystkie nastawy ulegną zmianie. Kręcenie srubką w tej chwili nie wiele pomoże, jeśli silnik jest teraz bardziej mułowaty niż przed wymianą rozpylaczy to bardziej wygląda na niewłaściwe ciśnienie wtrysku, więc trzeba wyregulować wtryskiwacze.



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » ndz sie 21, 2005 17:40

Tak ja planuje zwiekszyc moc silnika temu zamieniłem te wtryski na wieksze. I teraz nie wiem jak zajade do jakiegos serwisu czy cos z kad beda wiedziec jak to wyregulowac mozesz mi jeszcze pomoc moze jakie maja byc parametry i dam je w serwisie i on mi je wprowadzi. Za wszystkie wskazowki bardzo byłbym wdzieczny.



irwin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 18, 2005 14:02
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: irwin » ndz sie 21, 2005 20:22

Sory z tym ci wiele nie pomogę aż tak się nie znam żeby podawać konkretne liczby sam dopiero się uczę na własnym silniku. Nie będę podawał ci konkretnych nastawów. Sam eksperymentuję i popełniam błędy ale to jest mój silnik więc jak coś popsuję to tylko u siebie :grrr: .
Na forum jest sporo ludzi ze znacznie większą wiedzą i umiejętnościami ode mnie.

Panowie pomórzcie chłopakowi.



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » wt sie 23, 2005 18:18

Tylko jakos nie widze zeby ktos (o wiekszych umiejetnosciach mi pomógł). I nie wiem czy mam kazac wyregulowac cisnienie, dawke paliwa czy wszystko. A nie mam pojecia co powiedziec mechanikowi bo jak byłem ostnio u jednego to mi powiedział ze sobie silnik zajade i mam włozyc orginalne. A zas na forum mi pisali ze maga byc te wtryski i sielnik bedzie lepiej chodził tylko musze pobawic sie papa (ale jak). PROSZE POMOCY.

Pozdrawiam MiChI



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pt sie 26, 2005 14:13

Po wymianie końcówek wtryskiwaczy, ustawiane miałeś wtryskiwacze czy tylko wymieniłeś końcówki?

Napisz jaką masz turbine zamontowaną kkk czy garett.


Nissan Patrol K160

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pt sie 26, 2005 20:11

nie mam ustawionej pompy, koncowki wtryskow zostały tylko wymienione i nic nie było robione. A turbine mam KKK



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » ndz sie 28, 2005 18:52

Na poczatku idź do pompiarza i niech ustawi Tobie wtryski na odpowiednie ciśnienie (165bar)

Przy każdej wymiane końcówek trzeba coś takiego robić.


czy kombinowałeś coś z zapłonem? wymieniany był posek rozrządu, przekrecałeś pompe?


Co do zwiększania ciśnienia na turbinie to już o tym pisałem poszukaj w temacie jak zwiększyć moc w 1.6 TD (JR).


Nissan Patrol K160

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » ndz sie 28, 2005 22:54

wiec tak mam ustawic wtryski na 165 ok pasek własnie teraz wymieniam i nic nie było robione wszystko fabryczne ustawienia.

Pozdrawiam MiChI

[ Dodano: Nie Sie 28, 2005 22:55 ]
a własnie załozyłem teraz wtryski z silnika 1,9 wiec jakie cisnienie ma byc te 165 to jest do orginalnych czy juz do tych moich ??



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn sie 29, 2005 12:13

165 bar to jest do turbo diesli więc ustaw takie.

Pompe niech ustawią tobie w warsztacie na zegarach (nie wiem ile taka "przyjemność" kosztuje) jak nie będą mieli zegarów to odpuść sobie gości.
Na forum vwdiesel.net wyczytałem, że dobrze jest ustawić na 1mm jak się to robi jest opisane w książce do diesli/turbo diesli (jest gdzieś na forum) oczywiście potrzebne do tego są zegary do ustawiania pompy.

Oczywiście jeżeli nie masz kasy na ustaienie na zegary, nie ma czegoś takiego u mechanika lub chcesz sam sobie ustawić/poeksperymentować to istnieje taka możliwość.

Zdejmujesz osłone paska zębatego, luzujesz śruby mocujące pompe wtryskową (trzy od strony kólka i jedna z tyłu pompy). uzujesz je tak aby dało się ręką ruszać pompę do i od silnika. Przestawiając pompe do silnika przyśpieszasz zapłon a od silnika opóźniasz go.
Ustawiasz dokręcasz jeździsz i testujesz uważał bym ze zbyt dużym opóźnieniem zapłonu bo rano może się okazać, że nie można uruchomić auta.

Powyższy opis jest typowo edukacyjny i nie ponoszę odpowiedzialnośc za ewentualne uszkodzenia :jezor:

jak już bedziesz miał ustawione wtryski i zapłon to zaczynamy dalszą zabawe.


Nissan Patrol K160

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pn sie 29, 2005 16:24

ok cos mysle ze jak załozyłem te wtryski to było 165 bara (wiem bo robił mi to znajomy mechanik podłoczył wtrysk do jakiejs pompy i pompował i sie odwierał przy 165) a co do pompy to nie była ruszana dawka paliwa a to sa wtryski z 1,9 wiec tez trzeba wyregulowac.
Myslisz ze jak mu powiem cos takiego to bedzie wiedział o co chodzi ?? A co do zapłonu ruszania papa to mechanik tez bedzie wiedział o ile to zrobic czy to ja musze sam metoda prub i błedow wyczuc najlepsze miejsce ??

Pozdrawiam MiChI



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » wt sie 30, 2005 09:17

jak będzie miał zegary do ustawiania to bez problemu zrobi to dla Ciebie.

z dawką paliwa możesz sobie sam poeksperymentować.


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości