Strona 1 z 2

jak zwiekszyc Vmax w mkII

: sob gru 27, 2008 22:34
autor: aroarus
Witam,
na wiosnę sprowadziłem sobie golfika mk II rocznik '88 silnik 1.6 z gaźnikiem 2E2 Pierburg (wersja golfa bodajże PN),od początku jeździ tylko na benzynie więc silnik nie jest chyba za bardzo "zjedzony" a w dodatku właścicielki to dwie panie po 50;), od wiosny dokładam mu co jakiś czas trochę mocy i prędkości bo baaaaardzo się ślimaczy, oto co w nim zrobiłem: ustawienie zapłonu, wymiana filtru powietrza, podstawki gaźnika jakiegoś czujnika przy gaźniku który chyba kierował ssaniem czy coś takiego (rurki od odmy nie wspominam), komplet świec. Przechodząc do sedna sprawy: nie wiem co mam zrobić aby zwiększyć jego prędkość otóż do 90 zbiera się bardzo ładnie, 100 tez dobrze, 110 czasem, 120 tylko z górki(lekkiej) dodam ze jak go rozpędzę np do 120 to później sam już pójdzie te 120 po równym oczywiście, najwięcej nim jechałem 135 też oczywiście z górki a potem rozpędzony szedł po równym jakies pol minuty dopóki nie musiałem wychamować. Może ospisze teraz jak sie sprawuje, obraty nie fajują bardzo równe(zanim sie rozgrzeje trzeba go troche na gazie potrzymac zeby nie zgasł) w każdym bądź razie na 1 biego zbiera sie b dobrze, 2 ma cos takiego dziwnego ze po zmianie biego trzeba puścic i szybko nacisnac gaz i wtedy dostaje jakiegos turbo hehe moze jakies czuniki maja( podobnie jest na 3) ale jeszcze 2-ka max predkośc 70km/h, 3-ka max predkosć 90 km/h o poźniej 4-ka b słabo tylko jakies 105-110 no reszte dociagam na 5 czyli Economy

jeśli macie jakieś podpowiedzi co może być nie tak to bardzo proszę, sami widzicie jak jest ;(
dodam tylko ze jeżdżę na zimówkach to może robic różnice

sam dodam ze podejrzewam przytkany gaźnik-bardzo możliwe
przytkany filtr powietrza- nie weim czy to az tak blokuje
cos z rozrządem nie daj boze;(
pozdrawiam

: sob gru 27, 2008 23:45
autor: evolution
powiedz mi czy chcesz rzezbic 1,6 co na dluzsza mete jest nieoplacalne czy masz zamiar zmienic silnik, co do osiagow to mam dziwne wrazenie ze jest cos nie halo z nastawami, ale gaznika przyphanego to ty nie masz :helm:

: ndz gru 28, 2008 11:22
autor: aroarus
silnika zmieniał nie będę na pewno, raczej bym wolał sie zastanowic nad wyeliminowaniem usterek z tego, bo dotychczasową prędkość raczej sie da zwiększyć tym bardziej że mnie zadowoli jakieś plus 20-30 km\h
evolution pisze: mam dziwne wrazenie ze jest cos nie halo z nastawami:helm:
czy to może być wina samych kół czy w grę wchodzi już coś dużo grubszego czego nie da się zmienić prostymi naprawami??

: ndz gru 28, 2008 11:54
autor: evolution
chodzi o nastway silnika, typu zle ustawiony zaplon( wiem pisales ze ustawiles) bo w 1.6 ustawic dobrze jest ciezko

: ndz gru 28, 2008 13:29
autor: aroarus
aha o zapłon ci chodziło no może masz rację, ale ustawiałem nie dawno u znajomego mechanika mówił że jest igła i nawet odczułem poprawę w jeździe ale zanim od niego wyjechałem mówił że nie wchodzi na obroty i przydałoby się gaźnik przedmuchać ale to na pewno nie jest tylko gaźnik

: ndz gru 28, 2008 21:07
autor: andrew19_86
ciekawe jakie masz obroty przy Vmax na poszczególnych biegach,masz skrzynie 4 biegową+E czy jakos tak to sie nazywało ?

: ndz gru 28, 2008 21:46
autor: aroarus
właśnie nie moge stwierdzić jakie mam obroty bo nie mam obrotomierza a skrzynie mam właśnie 4+E

: pn gru 29, 2008 15:02
autor: Cypis876
ja swoim wyciagłem 170 na prostej

: pn gru 29, 2008 22:10
autor: aroarus
Cypis876, jestem z ciebie dumny

: pn gru 29, 2008 22:29
autor: evolution
Cypis876, wiesz co zrobiles zle??? :bajer:

: pn gru 29, 2008 23:29
autor: toffic
jeśli ci jedzie 135 to rzeczywiście coś jest nie halo z silnikiem, inaczej mówiąc do serii dużo mu brakuje, moja PNka spokojnie wyciągała 170, wg mnie albo zapłon źle ustawiony/aparat zepsuty albo 2 gardziel się nie otwiera wcale P.S. 4+E to skrzynia 4S

: wt gru 30, 2008 00:23
autor: aroarus
może to coś pomoże w ustaleniu przyczyny:
otóż do pewnej prędkości idzie w miare ładnie(80-90) a poźniej jakby tracił ciąg tak od razu, nie wiem może jakby mu paliwa brakowało, podobnie ma na mniejszych prędkościach tylko wręcz odwrotnie idzie słabo i nagle dostaje kopa;)

a jeszcze mam pytanie odnosnie puszczania gazu co juz wcześniej opisywałem czasem to działa a czasem nie, czy mozliwe jest że są zainstalowane jakieś czujniki albo cos w tym stylu, a może coś mi słabo działa i zaczyna sie rozkręcać jak sie tym gazem pobawie,

: wt gru 30, 2008 09:06
autor: evolution
na odleglosc to nic nie naprawisz, jedyny sposob ustalania usterki to "macanie" co kolwiek to nie znaczy

: wt gru 30, 2008 16:11
autor: Cypis876
evolution pisze:Cypis876, wiesz co zrobiles zle??? :bajer:
no powiec co??

[ Dodano: 30 Gru 2008 15:13 ]
Cypis876 pisze:ja swoim wyciagłem 170 na prostej
i jeszcze chyba by troche pociagnał ale pas startowy na OStrowach mi sie skończył