Strona 1 z 2

Weber IDF 45 + LPG = małe spalanie :D PROJEKT!!

: ndz gru 21, 2008 17:11
autor: PiCiA88
Witam!!! obmyśliłem jak by podłączyć LPG do weberów tak aby na LPG mało palił (co wiąże się ze sporą stratą mocy) i a na PB BARDZO DUŻA MOC (co wiąże się ze sporym spalaniem) :helm:

Oto schemat wykonany w paint'cie mojego autorstwa :D
Obrazek

Jeżeli będziemy chcieli jechać na LPG to bedziemy musieli pociagnać za linke aby 4 kanały się zamkły a kanał dochodzący do blosa otworzył się wtedy silnik na na PB bedzie zdławiony bo będzie dostawał za mało powietrza lecz jeżeli ustawimy LPG tak aby dobrze palił na zdławionym silniku to otrzymamy czystą ekonomie :D mało palący silnczek!
No i to działa odwrotnie zamykamy ten jeden kanał do blosa i jednoczesnie otwieramy 4 kanały do filtrów i przełanczamy na na PB i wtedy mam prawdziwe monstrum :D

Jeżeli sądzicie że to nie bedzie działać lub że bedzie to bardzo proszę o opinie i komentarze projektu za wszelkie uwagi dziekuję!!

: ndz gru 21, 2008 19:04
autor: TAZ
Nie będzie to działało. Gaźniki montuje się po to, że 4 przepustnice obsługują 4 gardziele kanałów ssących, po jednym dla każdego cylindra. Gaźniki się wakuometrami ustawia, żeby podciśnienie w każdym kanale było identyczne. Stosując 4 przepustnice i jeden kolektor ssący dostaniemy ulep, który nam zaleje silnik, a wyregulowanie wakuometrami tego będzie nie możliwe. Inna sprawa, jakbyś wykonał podwójny kolektor ssący. Wystarczyło by do każdego kanału ssącego z gaźnika podpiąć po jednym mniejszym kanale na powietrze z LPG. :bajer: Jak wykonam poglądowy rysunek to wkleję.

: ndz gru 21, 2008 21:12
autor: Tomek Pirelli
Dobrze sie czujesz Lpg do weberów....
Sorry ,ale to Mega Obraza auta i gaźników...Bardzo delikatnie mówiąc!!!!!!!!!!! :grrr:

: ndz gru 21, 2008 22:01
autor: evolution
teoretycznie taki uklad to ma sens gdyby nie to ze po co webery polepszajace przeplyw i moc ograniczac dodatkowymi kanalami i przepustnicami co zmniejszy moc takze gdy auto bedzie na benzynce... juz lepiej itb plus wtrysk gazu, wiec bezsens na starcie no chyba ze chodzi o 10 punktow lansu wiecej na miescie mam webery w moim 16v ale to nie ten dzial....

: pn gru 22, 2008 21:43
autor: PiCiA88
aha... no z tym wtryskiem gazu tez nie glupi pomysl!!! nie pomyslalem o tym i tak oto w prosty sposob zostala rozwiana moja koncepcja :D no co zrobic :D kto nie pyta ten nie wie... :helm: aha ile bys EVO chcial za wyregulowanie weberów?? bo akurat czekam na weber kit do mojego 9a do tego walki :D najlepiej odp mi na pytanie na PW Big THX

: wt gru 23, 2008 00:45
autor: chosen
Tomek Pirelli pisze:Dobrze sie czujesz Lpg do weberów....
Sorry ,ale to Mega Obraza auta i gaźników...Bardzo delikatnie mówiąc!!!!!!!!!!! :grrr:
Skąd się biorą tacy ludzie ? :blush:

: wt gru 23, 2008 00:51
autor: PiCiA88
chosen, nie wiem ;D ale gdyby se uswiadomil ile takie 2.0 na 16v pali to by zczail po co LPG do weberów :D moze cyfry ok. 40L na 100km zrobią na nim wrażenie :D

Re: Weber IDF 45 + LPG = małe spalanie :D PROJEKT!!

: wt gru 23, 2008 12:48
autor: szymonrs
PiCiA88 pisze:Witam!!! obmyśliłem jak by podłączyć LPG do weberów tak aby na LPG mało palił (co wiąże się ze sporą stratą mocy) i a na PB BARDZO DUŻA MOC (co wiąże się ze sporym spalaniem) :helm:

Oto schemat wykonany w paint'cie mojego autorstwa :D
Obrazek

Jeżeli będziemy chcieli jechać na LPG to bedziemy musieli pociagnać za linke aby 4 kanały się zamkły a kanał dochodzący do blosa otworzył się wtedy silnik na na PB bedzie zdławiony bo będzie dostawał za mało powietrza lecz jeżeli ustawimy LPG tak aby dobrze palił na zdławionym silniku to otrzymamy czystą ekonomie :D mało palący silnczek!
No i to działa odwrotnie zamykamy ten jeden kanał do blosa i jednoczesnie otwieramy 4 kanały do filtrów i przełanczamy na na PB i wtedy mam prawdziwe monstrum :D

Jeżeli sądzicie że to nie bedzie działać lub że bedzie to bardzo proszę o opinie i komentarze projektu za wszelkie uwagi dziekuję!!
ogólnie bardzo dobry PROJEKT!!!!! dużaaaa moc i niskie spalanie!!!! to jest to co misie lubią najbardziej!!!!
niestety jeszcze nikt tego nie dokonał wiec trudno o właściwe porady, ale myśle że warto spróbować choćby dlatego aby na przyszłość umieć cedzić bzdurne fantazje od realnych rzeczy...
daj znać jak wyszło....ile osiągnąłeś śmocy przy jakim spalaniu. Jak wyniki będą imponujące to gwarantuje Ci że po nagłośnieniu twego PROJEKTU koncerny samochodowe będą się biły o Ciebie i wtedy spalanie na poziomie 40l/100km nie będzie robiło na Tobie wrażenia.
zatem do dzieła!!!!!

: wt gru 23, 2008 20:02
autor: PiCiA88
szymonrs, Pierwsze słowa uznania :D Dzieki wielkie no mam tez zamiar to zrobić ja przypuszczam ze jak walki i webery beda i ten moj koncept to na PB bedzie mial ok 230ps <chcial bym> a na LPG 140ps taki kickdown :D podczas jazdy sie przelaczy i o 90ps wiecej prawie jak nitro :D hehehe :D narazie potrzebuje fachowca do ustawienie weberów :D bo niestety w moim rejonie jest jedynie Apsik ktory wiem ze sie zna na VW bo reszta cos wie ale nie za wiele :D a weber to nie byle co i nie kazdy to zestroi :D
Ps.evolution, przemyslalem te twoje rozwiązanie z wtryskiem gazu fakt bedzie to dzialac lecz to i tak bedzie bardzo duzo gazu bralo... wiec koszt i tak bedzie duzy no ale co z tym idzie duze spalanie LPG i wieksza moc :D POZDRO all :D

: wt gru 23, 2008 23:36
autor: evolution
PiCiA88 pisze:aha... no z tym wtryskiem gazu tez nie glupi pomysl!!! nie pomyslalem o tym i tak oto w prosty sposob zostala rozwiana moja koncepcja :D no co zrobic :D kto nie pyta ten nie wie... :helm: aha ile bys EVO chcial za wyregulowanie weberów?? bo akurat czekam na weber kit do mojego 9a do tego walki :D najlepiej odp mi na pytanie na PW Big THX
ze tak powiem od ciebie 3 razy wiecej niz zwykle tylko po to by tobie tego nie musiec robic...

: śr gru 24, 2008 00:17
autor: TAZ
PiCiA88 pisze:szymonrs, Pierwsze słowa uznania :D Dzieki wielkie no mam tez zamiar to zrobić ja przypuszczam ze jak walki i webery beda i ten moj koncept to na PB bedzie mial ok 230ps <chcial bym> a na LPG 140ps taki kickdown :D podczas jazdy sie przelaczy i o 90ps wiecej prawie jak nitro :D hehehe :D narazie potrzebuje fachowca do ustawienie weberów :D bo niestety w moim rejonie jest jedynie Apsik ktory wiem ze sie zna na VW bo reszta cos wie ale nie za wiele :D a weber to nie byle co i nie kazdy to zestroi :D
Ps.evolution, przemyslalem te twoje rozwiązanie z wtryskiem gazu fakt bedzie to dzialac lecz to i tak bedzie bardzo duzo gazu bralo... wiec koszt i tak bedzie duzy no ale co z tym idzie duze spalanie LPG i wieksza moc :D POZDRO all :D

Nikt ci nie wystroi gaźników na łączonym kolektorze ssącym. :bajer:

: śr gru 24, 2008 02:15
autor: PiCiA88
evolution, zal... nie bede sie wypowiadał juz na ten temat bo szkoda mi klawiatury... :green_fuck:
TAZ, hmmm.... przerobic na 2 kolektory i zrobic rozgaleznik z blosa??

: śr gru 24, 2008 11:32
autor: TAZ
Napiszę krótko, dwa gaźniki, cztery przepustnice, cztery kanały ssące. Jak to zrozumiesz to będziesz wiedział, że aby to ci wypaliło to musiałbyś do każdego kanału dać po dodatkowej przepustnicy, a na tymi dodatkowymi przepustnicami dopiero blos.

[ Dodano: Sro Gru 24, 2008 10:37 am ]
Po prostu gaźniki muszą mieć jak ITB osobne kanały ssące, po jednym do każdego gara. Jak je połączysz za przepustnicami to będzie kicha masakryczna i to nie pojedzie.

: śr gru 24, 2008 16:52
autor: GMS
a moze 4x blos i dwa reduktory ??