Strona 1 z 2

Swap silnika 2.0 8V z MK3 GTI do MK2

: śr gru 10, 2008 21:41
autor: JOHNNY*
Witam. Potrzebuję info nt. swapa Silnika 2.0 8V z MK3 GTI do MK2. Chodzi mi dokładnie o podpięcie sterownika od silnika do inst. elekt. MK2 i chcę spiąc go ze skrzynią od 1.8. a wogóle każda tak naprawdę informacja mi się przyda na ten temat.

: śr gru 10, 2008 21:51
autor: Paweł Marek
co do elektryki jest istotny rocznik biorcy. Golfy II po sierpniu 89 mają skrzynkę bezpieczników i przekaźników taką jak golfy III, więc jak masz osprzęt silnika łącznie z wiązkami to nie będzie dużych problemów. Kolejna rzecz z elektryki do rozwiązania to musisz mieć pompę (lub 2 pompy jak w mk2) paliwa o wydajności 3-4 bary. Co do kwestii mechanicznych inni lepej pomogą ode mnie, ale użyj jeszcze wyszukiwarki na dole strony, bo podobnych tematów jest dużo.

: śr gru 10, 2008 22:05
autor: JOHNNY*
Paweł Marek, Mój jest z września 91 a jak to miało by dokładnie wygłądac z tą elektryką? a co do pompy to mogę miec od 1.8. nada się?

[ Dodano: 10 Gru 2008 21:07 ]
, JOHNNY*, sorry ten tekst miał byc tutaj

: śr gru 10, 2008 22:09
autor: malutki
JOHNNY*, zobacz temat od TAZ-a

: śr gru 10, 2008 22:10
autor: Paweł Marek
chodzi o kształt wtyczek wiązek od osprzętu silnika. Zeby pasowały do skrzynki bezpieczników. Więc do twojego będa pasować.
Pompa od 1.8 ale z czego? Z mk3 nie bo za słaba. Zestaw dwóch pomp od mk2 z silnikiem 1.8 na wtrysku digifanta (PF, PB) jak najbardziej.

: śr gru 10, 2008 23:07
autor: toffic
JOHNNY* pisze:Chodzi mi dokładnie o podpięcie sterownika od silnika do inst. elekt. MK2 i chcę spiąc go ze skrzynią od 1.8. a wogóle każda tak naprawdę informacja mi się przyda na ten temat.
Jeżeli miałeś taki silnik jak w profilu to troche zabawy cie czeka, musisz dołożyć 2 przekaźniki do skrzynki i najlepiej instalacje na tył z GT/GTi (chyba że dorobisz zasilanie pompy), jeśli z silnikiem 2.0 masz kompletną instalacje to pasuje P&P do twojej deski, pytanie jeszcze z jakiego roku masz sterownik?? jak po 94r to dojdzie zabawa z imo

: czw gru 11, 2008 16:02
autor: JOHNNY*
JOHNNY*, pompa paliwa bedzie od MK2 GT. A o co chodzi z tym imo,jakiś większy problem bo sterownik jak i cały golf jest z 96 r?

[ Dodano: 11 Gru 2008 15:17 ]
I jeszcze jedna rzecz. Chcę to spiąc ze skrzynia biegów od 1.8 bo nie chcę mi się zegarów i całego z tym związanego majdanu przekładac. Ma moze ktos taką skrzynię i info jakby to działało na drodze?

: czw gru 11, 2008 17:21
autor: toffic
JOHNNY* pisze:Chcę to spiąc ze skrzynia biegów od 1.8 bo nie chcę mi się zegarów i całego z tym związanego majdanu przekładac. Ma moze ktos taką skrzynię i info jakby to działało na drodze?
jak masz skrzynie z 2.0 to wyciagasz tylko impulsator a dajesz napęd linki i po kłopocie

: czw gru 11, 2008 22:11
autor: JOHNNY*
JOHNNY*, dzięki za podpowiedź. a gdybym chciał to tak prowizorycznie złączyc z moimi półosiami od 1.6 to szło by z tym jakoś jechac. chociaż na jakiś czas?

: czw gru 11, 2008 22:16
autor: toffic
flansze zmieniasz w skrzyni pod przeguby 90

: pt gru 12, 2008 16:14
autor: JOHNNY*
JOHNNY*, tzn bo nie bardzo rozumiem?

: pt gru 12, 2008 21:22
autor: zajac
w 1,6 sa połosie za cienkie do 2,0 musisz wymienic polosie na takie z mk2 gt lub gti ktore sa grubsze i ta wiaze sie (zelezy jaka masz skrzynie) z wymiana flansz w skrzyni to jest ta czesc do ktorej przykreca sie polosie jak nie wymienisz to poprostu ukreca sie polosie z 1,6

pompa z mk2 GT bedzie za słaba bo ona ma cisnienie robocze 1,2 bara a potrzebna jest taka ok 3 barów jak w mk2 PF czy PB

jesli jest imobizlizer w kompie moze byc problem z odpaleniem silnika chyba ze wlozysz stacyjke z tego mk3 (moge sie mylic odnosnie imo, jak co to niech mnie ktos poprawi)

bedziesz potrzebował łap silnika z mk3 2,0

i napewno bedziesz miał troche kabelkologi jesli masz kpl wiazki to luz gorzej jak czegos brakuje, no i to o czym pisal toffic instlacja do pompy paliwa z przekaznikiem

no i przydałoby sie tez hamulce wieksze załozyc zey mozna to bylo hamowac a nie zwalniac

: pt gru 12, 2008 21:29
autor: toffic
zajac pisze:bedziesz potrzebował łap silnika z mk3 2,0
łapy akurat lepiej żeby przekręcił z PNki

: pt gru 12, 2008 23:35
autor: JOHNNY*
JOHNNY*, spoko hebelki też pójdą pod nóż, ale na razie chcę sam napęd dopasowac. a jeśli chodzi o kabelki to mam całą a właściwie będę miał całą instalację bo gti jest po baranku.

[ Dodano: 12 Gru 2008 22:39 ]
JOHNNY*, ...jeszcze jedna sprawa. co to za silniki PF i PB i so to za numer z łapami?

[ Dodano: 12 Gru 2008 23:14 ]
JOHNNY*, spoko już wiem co to za silniki.troszkę lekturki na forum i wszystko wiadomo