Strona 1 z 1
Jakie sprzęgło? PG i skrzynia 4t
: ndz paź 26, 2008 21:07
autor: luckash
Witam.
Jakie zastosować sprzęgło by sprawnie przeniosło moc bez ślizgania?
nowy docisk i tarcza od turbodiesla temu sprosta?
czy zostawić docisk z td i tarcza spiek ale by można było w miare płynnie ruszać
moc silnika nie pozostanie seryjna także sprzęgło musi być z zapasem
pozdrawiam
luckash
: ndz paź 26, 2008 21:56
autor: toffic
najlepiej zmienić skrzynke z 020 na 02A i po problemie
: ndz paź 26, 2008 22:09
autor: evolution
kompletn sprzeglo z mk3 gti da rade na dluzszym przebiegu, ale to raczej labedzi spiew bedzie... nie bez powodu montowli tam 228 milmetrow na skrzynce na linki
: ndz paź 26, 2008 22:23
autor: luckash
A wzmacnianie docisku w tym przypadku coś zdziała?
Jest skrzynia z syncro a w aucie syncro nie bedzie więc na moje szkoda zachodu zwłąszcza że gnije mi skrzynia 4t i praktycznie zero przerabiania
a ile km pożyje to sprzęgło z gti? zrobi z kilka tyś kilometrów?
: pn paź 27, 2008 07:32
autor: evolution
wzmocniony docisk 210 mm sachsa o koszt 1700 plus minus przy obecnym kursie walutowym, niekalkuluje sie, alóz skrzynke na linki na lince sprzegła przerabiania dokladnie tyle samo co przy zmianie na 4t a efekty duzo lepsze
: pn paź 27, 2008 09:37
autor: bugalon
evolution pisze:wzmocniony docisk 210 mm sachsa o koszt 1700 plus minus przy obecnym kursie walutowym, niekalkuluje sie, alóz skrzynke na linki na lince sprzegła przerabiania dokladnie tyle samo co przy zmianie na 4t a efekty duzo lepsze
W PL można zrobić kompletne sprzęgło na podwójnych sprężynach juz za 900 zlociszy (do skrzyni 020). Do VRa robił Rafał 1200 za komplet wyszło (robione na nowym sprzęgle LUKa). Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.
: pn paź 27, 2008 11:57
autor: evolution
bugalon pisze:Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.
tyle to seryjne sprzeglo z vr znosi bez zajakniecia
: pn paź 27, 2008 14:03
autor: bugalon
evolution pisze:bugalon pisze:Radzi sobie taki setup bez problemu z mocami 400+ i 500+ niutona.
tyle to seryjne sprzeglo z vr znosi bez zajakniecia
Znosi ale nie na długo
A taki setup na skrzyni na wodziki znosi na nowym sprzęgle spokojnie 200 niutonów. Zapodanie podwojnej sprężyny spokojnie podniesie jego wytrzymałość o 50% i na pewno udzwignie nawet pomodzone g60. Pytanie tylko czy skrzynia to udzwignie. Bardziej bym sie o skrzynie bal niz o sprzęgło. Przy zwykłej 16V skrzynia na drąga potrafi spektakularnie wypluc mechanizm roznicowy a co dopiero przy doładowanym silniku z dużo większym momentem.
: pn paź 27, 2008 15:56
autor: evolution
i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...
: pn paź 27, 2008 16:29
autor: bugalon
evolution pisze:i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...
Może sprecyzuję. 15k km upalania takie sprzeglo przy 400PS+ i 500NM+ nie wytrzyma. U Rafała w VRce ktora generuje okolo 360-380 koni dawalo rade, tyle że zrobił na nim niewiele kilometrów od nowosci. Potem przesiadł się na dwusprężynówkę i ja mu sie nie dziwię. W końcu bez powodu tego nie zrobił
: pn paź 27, 2008 18:01
autor: toffic
bugalon pisze:A taki setup na skrzyni na wodziki znosi na nowym sprzęgle spokojnie 200 niutonów. Zapodanie podwojnej sprężyny spokojnie podniesie jego wytrzymałość o 50% i na pewno udzwignie nawet pomodzone g60
Ja bym nie był taki pewny
u mnie modzone 210 wytrzymało niecałe 7k km
: pn paź 27, 2008 19:31
autor: evolution
bugalon pisze:evolution pisze:i tu jestes w bledzie ze sprzeglem... seria z vr dzwiga to dlugo a chwilowo potrafi dzwignac tyle niutów aby ukrecic wal w syncro...dwa razy. co do skrzyn, nie jest to wina mocy a wady technologicznej i tyczy doslownie wszystkich skrzyn starej daty vw, trzeba skrecic oske satelit na srube i jest ok...
Może sprecyzuję. 15k km upalania takie sprzeglo przy 400PS+ i 500NM+ nie wytrzyma. U Rafała w VRce ktora generuje okolo 360-380 koni dawalo rade, tyle że zrobił na nim niewiele kilometrów od nowosci. Potem przesiadł się na dwusprężynówkę i ja mu sie nie dziwię. W końcu bez powodu tego nie zrobił
nie wiem jakie sprzeglo zescie montowali, ale do vr jest tylko sachs i taki nowy sachs wytrzymie... co najmiej 2kkm... poprawcie kolo zamachowe bo jak jest zeszklone to nie da rady... no chyba ze montowaliscie uzywke docisk lub po regeneracji na powiedzmy nowej tarczy tylko..., jedyny problem z jakim mialem do czynienia to rozerwanie tlumika drgan skretnych w tarczy z jakims juz przebiegiem....
: pn paź 27, 2008 20:32
autor: AD6
bugalon pisze: Przy zwykłej 16V skrzynia na drąga potrafi spektakularnie wypluc mechanizm roznicowy
evolution pisze:jedyny problem z jakim mialem do czynienia to rozerwanie tlumika drgan skretnych w tarczy z jakims juz przebiegiem..
Takie rzeczy to u mnie w seryjnym ABF-ie się działy wszystko zależy od kierowcy i jego stylu jazdy teraz mam tarcze i docisk od vr-a i na razie jest spokój