Strona 1 z 5

czasy wałka z 2e

: śr paź 15, 2008 17:15
autor: sas_gti
Witajcie
zwykle tego nie robię tzn nie idę na łątwizne tylko szukam sam danych w necie ale jakos mi tym razem nie idzie, na doppel-wobber nie ma, a nie mam dostępu chwilowo do serwisówek.
Jesli ktos dysponuje czasami otwarć wałka z 2e to prosiłbym o podanie. Chciałbym to porównać do wałka z PFa.
dzięki pzdr

: czw paź 16, 2008 00:05
autor: Gashkas
Skorzystam i podepne sie pod temat - prosilbym o porownanie 2E, PF/PB oraz RF. Dzieki z gory :pub:

: czw paź 16, 2008 01:29
autor: VwMarcin
Widze że nietylko mi po głowie chodzi ten temat, niestety sam nic nieznalazłem więc się dołanczam do tematu z nadzieją że ktoś wie :bajer:

: czw paź 16, 2008 08:34
autor: bugalon
Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.

: czw paź 16, 2008 09:03
autor: Leon_Wechtel
a ja na własny użytek poszukałem i dla porównania daje wałek PB vs 2E
(w stopniach)

PB/PF ____________3 ...43....37....3
2E_____________3...44.....37....4
RF/PN_____________0...22......28...6



oceńcie sami bo ja założeniem wałka 2E czekam do wiosny ale jeśli którys z was zrobi to szybciej ode mnie to mam nadzieję ,że się podzieli informacjami

Obrazek

: czw paź 16, 2008 10:29
autor: Gashkas
Ja prosilem o porownanie ze wgledu, ze nie mialem info o 2E, poza tym te dane mi nic nie mowia, nie wiem ile moga sie one roznic od siebie (jakas granica dopuszczalna?) zeby wszystko wspolgralo jak sie nalezy.

: czw paź 16, 2008 11:37
autor: sas_gti
bugalon pisze:Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.
Jesli to dla ciebie taki kłopot to nie zawracaj sobie głowy pisaniem posta bo straciłeś kolejne kilkadziesiat sekund. Wilekrotnie pomagałem w technicznym , sadzilem ze moze mi ktos pomoże.

Leon_Wechtel dziękuję, jak wrócę do domu to porównam sobie z danymi w seriwsówce, dane od PF są na doppel-wobber.

: czw paź 16, 2008 12:09
autor: bugalon
sas_gti pisze:
bugalon pisze:Chłopaki nie robcie jaj, na doppel wobber macie czasy dla silników PF/PB oraz dla RFa. Czasy wałka od 2E znajdziecie w książce "sam naprawiam", ktora jest do zassania w zasadzie wszędzie. Postarajcie sie troche. Mi naprawdę nie chce się poświęcać tych 15 minut żeby zrobić tą pracę za Was.
Jesli to dla ciebie taki kłopot to nie zawracaj sobie głowy pisaniem posta bo straciłeś kolejne kilkadziesiat sekund. Wilekrotnie pomagałem w technicznym , sadzilem ze moze mi ktos pomoże.
Dostałeś ode mnie wskazówkę gdzie to możesz znaleźć. Za mało ?

[ Dodano: Czw Paź 16, 2008 12:12 pm ]
Leon_Wechtel pisze:a ja na własny użytek poszukałem i dla porównania daje wałek PB vs 2E
(w stopniach)

PB/PF ____________3 ...43....37....3
2E_____________3...44.....37....4
RF/PN_____________0...22......28...6



oceńcie sami bo ja założeniem wałka 2E czekam do wiosny ale jeśli którys z was zrobi to szybciej ode mnie to mam nadzieję ,że się podzieli informacjami

[url=http://images34.fotosik.pl/381/060396c8f59dd702m.jpg]Obrazek[/URL]
Wieczorem policzę Wam czasy otwarcia, współotwarcie i przesunięcie krzywek względem GMP.

: czw paź 16, 2008 14:03
autor: VwMarcin
Pogrzebałem w etce i mówi ona że wałek według nr 026 109 101 "A" z 2e (2.0 115KM) był w poprzednch latach produkcyjnych montowany także w pg (160 KM g60), gx (1.8 90KM mech.wtr. ke-jet) hmm...

: czw paź 16, 2008 18:49
autor: Leon_Wechtel
VwMarcin, to naprawdę ciekawostka :bigok: choc wg Doppel Wobbber inne są dane dla GX inne dla PG (g60) choc niewiele się różnią ale co w praktyce to daje to czysta zagadka dla mnie

: czw paź 16, 2008 19:31
autor: Gashkas
No wlasnie, dobre pytanie, dla PG sa troszke inne, co da to w praktyce? Gdyby mozna bylo dolozyc do porownania: PG___0...40...40...0

: czw paź 16, 2008 19:51
autor: VwMarcin
Leon_Wechtel, Sprawdziłem także nr koła zębatego wałka, jest wspólne dla tych silników. Różnice na doppel wobber także widziałem. Różnica napewno jest w wielkości zaworów.
-ssące pb/pf/pg/2e 048 109 601 A
-ssące rf/gx 035 109 601 K
-wydechowe pb/pg/2e/gx/rf 053 109 611
-wydechowe pg 037 109 611 A

Mi jeszcze brakuje tłoków i zaworów ssących aby na bazie gx'a(90KM) złożyć ev (112KM ke-jet) (blok, wał, korby, głowica(mniejsze zaw.ssące o 1,5mm ale sie zrobi gniada pod nowe), kol ssący,ke-jet ten sam, pompa itd), brak tłoków od pf/pg/ev 10:1, w gx 9:1 i kol wydech)

: czw paź 16, 2008 19:52
autor: Gashkas
VwMarcin poszperalem tez teraz i wynika tak jak piszesz, wiec dlaczego na doppel wobber sa inne czasy? Skoro niby ten sam walek w 2E i PG?

[ Dodano: 16 Paź 2008 19:54 ]
Pogubilem sie juz calkiem :crazy: :kac:

: czw paź 16, 2008 19:54
autor: VwMarcin
Gashkas,
Może kwestia zaworów (tylko przypuszczam) jak wyzej wymieniłem- z etki reszta w kwesti rozrządu by się zgadzała.