Strona 1 z 1

Zmiana walka rozrzadu w 1.6 ?

: wt paź 14, 2008 12:49
autor: Gashkas
Chcialbym w moim 1.6 zmienic walek na np ten z 1.8 8v (PF lub PB). Co da taka zmiana? Bedzie odczuwalna w praktyce czy tylko teoretycznie moze byc roznica? A moze jakis z innego silnika np 2.0 lub jakiejs 16-tki?

Re: Zmiana walka rozrzadu w 1.6 ?

: wt paź 14, 2008 16:18
autor: bugalon
Gashkas pisze:Chcialbym w moim 1.6 zmienic walek na np ten z 1.8 8v (PF lub PB). Co da taka zmiana? Bedzie odczuwalna w praktyce czy tylko teoretycznie moze byc roznica? A moze jakis z innego silnika np 2.0 lub jakiejs 16-tki?
Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.

Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz. Generalnie powinno sie opłacać.

: wt paź 14, 2008 22:14
autor: Gashkas
bugalon pisze:Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.
Nvm, nie bylo pytania...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz.
Skad mam takowe dane wziasc?

[ Dodano: 14 Paź 2008 22:15 ]
Chodzi moze o wartosci obok EV ... i AV ... z ? tej stronki?

: śr paź 15, 2008 09:05
autor: Leon_Wechtel
Gashkas, z PF/PB podejdzie bez problemu zreszta niezły efekt,znałem na śląsku gościa co w PN zmienił na PB i sobie chwalił ,że RP spoko objeżdżał

co do 2,0 GTI z mk3 to ja miałem coś takiego wkładac...założyłem temat i wciąż nie wiem czy ryzykowac z 2,0 czy jednak kupic z 1,8 PB/PF ,muszę raz jeszcze porównac czasy otwarcia 2,0 z 1,8 może jednak się da bez ryzyka

: śr paź 15, 2008 10:47
autor: bugalon
Gashkas pisze:
bugalon pisze:Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.
Nvm, nie bylo pytania...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz.
Skad mam takowe dane wziasc?

[ Dodano: 14 Paź 2008 22:15 ]
Chodzi moze o wartosci obok EV ... i AV ... z ? tej stronki?
Tak dokładnie o te wartości chodzi. Pamiętaj że sama zmiana wałka nie daje zbyt wiele. Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa. Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.

: śr paź 15, 2008 10:48
autor: Gashkas
Leon_Wechtel, PF i PB mialy ten sam walek? Napewno podchodzi 100% bezproblemowo? Gdzies mozna te dane znalesc? NIby w FAQ kiedys byly ale nie znalazlem :crazy:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:51 ]
Swoja droga ten walek z 2.0 tez ciekawy pomysl, jakby podpasil ... :bajer:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:55 ]
bugalon pisze:Tak dokładnie o te wartości chodzi
Czyli jak sie mam wziasc za porownanie, maja byc identyczne? Nie mam o tych wartosciach pojecia...
bugalon pisze:Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa
Gaznik mam juz z EZ czyli najmocniejszego 1.6. Chyba ze dac od 1.8 dysze i pompke przyspieszajaca?
bugalon pisze:Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.
Nie spodziewam sie ze przybedzie pol stadniny, ale ze chociaz to odczuwalne bedzie.

Aha, jesli to cos zmienia, planuje w przyszlosci zalozyc kolektor 4-2-1, dobry pomysl do tego walka z PF/PB?

: śr paź 15, 2008 13:34
autor: bugalon
Gashkas pisze:Leon_Wechtel, PF i PB mialy ten sam walek? Napewno podchodzi 100% bezproblemowo? Gdzies mozna te dane znalesc? NIby w FAQ kiedys byly ale nie znalazlem :crazy:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:51 ]
Swoja droga ten walek z 2.0 tez ciekawy pomysl, jakby podpasil ... :bajer:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:55 ]
bugalon pisze:Tak dokładnie o te wartości chodzi
Czyli jak sie mam wziasc za porownanie, maja byc identyczne? Nie mam o tych wartosciach pojecia...
bugalon pisze:Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa
Gaznik mam juz z EZ czyli najmocniejszego 1.6. Chyba ze dac od 1.8 dysze i pompke przyspieszajaca?
bugalon pisze:Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.
Nie spodziewam sie ze przybedzie pol stadniny, ale ze chociaz to odczuwalne bedzie.

Aha, jesli to cos zmienia, planuje w przyszlosci zalozyc kolektor 4-2-1, dobry pomysl do tego walka z PF/PB?
Z tymi danymi to roznie jest (z mozliwoscia ich zdobycia, wszystko jest w programie ELSA, popros kogos kto ten program ma to Ci poda czasy). Te dane z doppel wobber to dane dotyczace czasu otwarcia i zamkniecia zaworu. Dla EV dotyczy to zaworu ssącego, dla AV zaworu wydechowego. Pododawaj sobie kąty i będziesz miał czasy otwarcia wałków i jednocześnie fazy rozrządu (początek otwarcia zaworów, współotwarcie i informacje na temat przesunięcia wałka względem górnego martwego punktu tłoka). Jeśli będziesz w stanie uzyskać zbliżone parametr na wałku z silnika 2E przy podobnych fazach rozrządu to wałek się nada. Jeśli nie uda się to będzie problem z wolnymi obrotami np.

Lepszym rozwiązaniem będzie dla mnie zastosowanie samego wydechu niż tylko wymiana wałka. Dysze z gaznika 1,8 to moim zdaniem podstawa przy zmianie wałka na taki z wersji 2.0. Tylko gaznik też trzeba będzie doregulować do nowych wartości.

Dla mnie takie mody to utopiona kasa. Nie opłaca się (wałek 100, dysze 100, uszczelki pewnie z 60, regulacja gaznika 150, kolektor wydechowy 300 co daje łacznie 810 zetów a dalej jeździsz pomodzonym 1,6). Lepiej kupić za 1300 zlotych cały silnik 2E, wymienić i cieszyć się mocą i bezproblemową eksploatacją.

: śr paź 15, 2008 16:26
autor: Gashkas
Wlasnie chcialem miec troche modzony 1.6 gdyz gaznik moge miec bardzo tanio z 1.8, walek z PF/PB tez troche taniej niz podales (bo z 2E juz ciut wiecej kosztuje) a regulacja we wlasnym zakresie. Kolektor i uszczelki pozniej. Dlatego chcialem zaczac od walka, jesli faktycznie ceny by sie pozmienialy i wynioslo wiecej niz zakladam, to faktycznie odpuszcze. Ale jesli zamknie sie to w mniejszej kwocie to moge pokombinowac.

[ Dodano: 15 Paź 2008 18:33 ]
Maly offtop: czy kolektor wydechowy + dwururka podejda od GTI 8v do RF?

: czw paź 16, 2008 01:00
autor: t-tas
Gashkas, z tego co kiedyś porównywałem wałki od PB;PF a od 2.0 to któraś wartość(tylko jedna) różniła się chyba o jeden stopień, tak więc różnice są nieznaczne
co do kolektora wydechowego i portek- będą pasować, tylko połączyć portki z resztą wydechu_ zapewne mniejsza średnica wydechu po silniku 1.6

: czw paź 16, 2008 08:38
autor: bugalon
Gashkas pisze: Maly offtop: czy kolektor wydechowy + dwururka podejda od GTI 8v do RF?
Podejdą bez problemu. Silnik 1.6 to ten sam blok i podobna głowica co w GTI (rozstawy kanalow ssacych i wydechowych, kanały olejowe itd). Różnice są w układzie korbowo - tłokowym, średnicach zaworów i wałkach.

: czw paź 16, 2008 10:32
autor: Gashkas
t-tas, bugalon dzieki, wiec sprawa wydechu zalatwiona, jakos sie polaczy pozniej :grin: co do walka to jak pewnie widzieliscie w innym temacie czasy PF/PB i 2E sa bardzo zblizone, wiec ktory walek warto wybrac?

: czw paź 16, 2008 18:53
autor: Leon_Wechtel
Gashkas, ja mam w piwnicy z 2E ale zakładam najwcześniej na wiosnę

: czw paź 16, 2008 20:33
autor: Gashkas
Leon_Wechtel ja juz mam na forum upatrzony jeden :bajer: