Strona 1 z 5

16v G60 pytania, dylematy i... i o!

: pt paź 10, 2008 20:48
autor: barteKKK03
No więc sprawa tego typu... czas zastąpić ósemkę szesnastką :D
Mam silnik 16v (dół 9A, czapka KR), jak i również 1H... Na początku był pomysł żeby zrobić to tak, dół 1H, góra KR i kompresorek... ale po chwili głębszego zastanowienia już wiem że to się nie uda :grin:
No więc, dół PG, czapka KR i do tego 'pompka'... lub podobny setup, tylko na dole z 9A.
Co byście polecili? Mocy wykręcać bardzo dużej też nie chcę, tak aby można było szybko i bezawaryjnie pośmigać... ;)

A więc odcinek pierwszy... blok silnika, dalsze pewnie też będą :)

: sob paź 11, 2008 07:22
autor: toffic
Dół z 16V odprężony+ czapka z 16V + kompresor + DIGI I wystrojony :bigok:

: sob paź 11, 2008 09:12
autor: barteKKK03
Tak też myślałem... tłoki i korby zniosą?
I warto robić coś z wałem? :)

: sob paź 11, 2008 10:27
autor: bugalon
Moce w granicach do 250 koni zniosą seryjne korbowody i seryjne tłoki. Wału nie ruszaj, jest tak mocny że nic się nie stanie wielkiego. Kiedyś nawet tutaj pisałem co należy zrobić żeby odprężyć 16V na 8:1 używając tylko seryjnych gratów z KR/9A.

Po krótce - blok z KR rozwiercasz na średnicę cylindra z 9A, zbierasz z bloku 1mm wysokosci, składasz wszystko na oryginalnym tłoku z 9A i wychodzi prawie dokładnie 8:1 przy pojemności nieco mniejszej niż 1,9 litra. Wg mnie takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze niż kombinowanie z jakimiś uszczelkami czy podkładkami pod głowicę.

: sob paź 11, 2008 15:15
autor: toffic
bugalon pisze:Po krótce - blok z KR rozwiercasz na średnicę cylindra z 9A, zbierasz z bloku 1mm wysokosci, składasz wszystko na oryginalnym tłoku z 9A i wychodzi prawie dokładnie 8:1 przy pojemności nieco mniejszej niż 1,9 litra. Wg mnie takie rozwiązanie jest zdecydowanie lepsze niż kombinowanie z jakimiś uszczelkami czy podkładkami pod głowicę.
ja znam lepsze, wychodzi 8,6:1 i jest 2.0 :bajer: a i głowica na odpowiedniej wysokości :bigok:

: sob paź 11, 2008 17:08
autor: barteKKK03
bugalon pisze:blok z KR rozwiercasz na średnicę cylindra z 9A,
Czyli lepiej rozwiercić KR'a niż dawać serię dół z 9A?
toffic pisze:ja znam lepsze, wychodzi 8,6:1 i jest 2.0 :bajer: a i głowica na odpowiedniej wysokości :bigok:
? :chytry:

: ndz paź 12, 2008 11:46
autor: evolution
hehe chlopaki... ja wam powiem ze korby seryjne wytrzymuja 3xx ps , na razie sie nie pogiely nic sie nie dzieje... co do odprezenia.. na kompresorek to po prostu podtocz denko tloka i po sprawie

: ndz paź 12, 2008 11:51
autor: barteKKK03
Dzięki za info, ale dalej nie mogę wychwycić jednej rzeczy... na jakim bloku to najlepiej zrobić? 9A? :)

: ndz paź 12, 2008 11:55
autor: evolution
na jakim bys nie zrobil.. bierzesz 16v kompletne wyciagasz tloki podtaczasz i skladasz... kr/pl/9a to niskie bloki abf wysoki

: ndz paź 12, 2008 11:57
autor: barteKKK03
No i fajnie :D dzięki...

: ndz paź 12, 2008 19:52
autor: Globus
Witam.Podłacze sie do tematu mam dwie mozliwosci odpręzyc silnik tłokami z audi s2 lub rozwiercic blok 1,8 pod tłoki z silnika z 9a która opcja bedzie lepsza.Pozdr Globus

: ndz paź 12, 2008 20:37
autor: toffic
pierwsza, druga wcale nie jest łatwa i może wyjść :butthead:

: ndz paź 12, 2008 22:11
autor: Globus
I jeszcze jedno pytanko czy pompa paliwka z kr\a wydoli do ok 250\300ps

: pn paź 13, 2008 10:52
autor: bugalon
toffic pisze:pierwsza, druga wcale nie jest łatwa i może wyjść :butthead:
Pod warunkiem, że masz dobry blok (cieżko z tym). Bo tulejowanie nie jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem.