Strona 1 z 1

1.5 JB czy da sie cos z tego wyciagnąc wiecej??

: śr paź 08, 2008 22:16
autor: swiderek
tak jak w temacie?? słyszal ktos o jakims tuningu tych silnikow?? wszystkie informacje beda mile widziane. nie chodzi mi o jakies mega przyrosty mocy, nawet kilka koni wystarczy :pub: pozdrawiam i licze na odzew

: czw paź 09, 2008 11:16
autor: bugalon
załóż głowicę i mechaniczny wtrysk od silnika EG i powinno być trochę lepiej. Jak dasz też wydech z EG to może być juz całkiem niezle, może z 90 koni osiagniesz.

: czw paź 09, 2008 12:53
autor: swiderek
duzo rzeżbienia przy tym?? czy raczej kazdy w miare ogarniety mechanik powinnien sobie dac z tym rady?? byl moze juz gdzies taki projekt??

: czw paź 09, 2008 13:21
autor: bugalon
Nie wiem czy był, posadzic głowicę na blok da radę każdy mechanik, zmienić wydech wraz z kolektorem wydechowym też, przerobić układ paliwowy tak żeby pompa paliwowa zasilila k-jetronik wymaga pomyslunku. Podłącznie k-jetronica to czysta robota elektryczna i ze schematem każdy elektromechanik sobie spokojnie poradzi.

: czw paź 09, 2008 14:48
autor: swiderek
dzieki.. lecz teraz mam troszke inny problem: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2257381#2257381 moze dasz rade troche pomoc . pozdrawiam

: czw paź 09, 2008 19:03
autor: gtx
bugalon pisze:załóż głowicę i mechaniczny wtrysk od silnika EG i powinno być trochę lepiej. Jak dasz też wydech z EG to może być juz całkiem niezle, może z 90 koni osiagniesz.
Tak na marginesie w eg glowica od dolu jest plaska jak w dieslu czyli komora spalania jest w tlokach a w jb glowica jest wklesla czyli komore spalania masz w glowicy chyba nie musze ci mowic co sie stanie jak posadzisz glowice od eg na dol jb bez wymiany tlokow z korbami :bigok:

Zeby za duzo nie kombinowac to zaloz walek rozrzadu od eg z ukladem wydechowym duzy gaznik z jakiegos motoru 1.8. i powinno byc lepiej.

: pt paź 10, 2008 08:28
autor: bugalon
gtx pisze:
bugalon pisze:załóż głowicę i mechaniczny wtrysk od silnika EG i powinno być trochę lepiej. Jak dasz też wydech z EG to może być juz całkiem niezle, może z 90 koni osiagniesz.
Tak na marginesie w eg glowica od dolu jest plaska jak w dieslu czyli komora spalania jest w tlokach a w jb glowica jest wklesla czyli komore spalania masz w glowicy chyba nie musze ci mowic co sie stanie jak posadzisz glowice od eg na dol jb bez wymiany tlokow z korbami :bigok:

Zeby za duzo nie kombinowac to zaloz walek rozrzadu od eg z ukladem wydechowym duzy gaznik z jakiegos motoru 1.8. i powinno byc lepiej.
Nic sie nie stanie, sprawdzone.

: pt paź 10, 2008 09:22
autor: TAZ
Przecież stopień sprężania zwiększy się do ponad 11:1. Chyba zostanie tylko paliwo wysoko oktanowe albo LPG.

: pt paź 10, 2008 10:23
autor: bugalon
TAZ pisze:Przecież stopień sprężania zwiększy się do ponad 11:1. Chyba zostanie tylko paliwo wysoko oktanowe albo LPG.
Nic sie nie stanie, 9A ma seryjnie 10,8 do 1 i daje spokojnie radę nawet na polskiej benzynie 95 (faktycznie pewnie z 90 oktanów). Poza tym oryginalny dół w mk1 ma juz zapewne spory przebieg więc i tak kompresji nie będzie trzymał. Nie mam w tej chwili danych odnośnie podebrań w tłokach (ile cm3 komory ma w sobie tłok z jednej i drugiej wersji). Jak mi to ktoś poda to policzę dokładnie stopień sprężania dla takiego setupu.

Tłok od silnika EG jest dziwnie wybrany (cos jak odwrocona piramida w denku tłoka jest zrobiona). Ciężko oszacować ile tam jest pojemności.