Strona 1 z 2

silnik 2e w mk2

: pn wrz 22, 2008 13:18
autor: dmitri
chce wlozyc do swojego mk2 silnik z mk3 gti 8v, czyli silnik 2e. dlatego mam pytanka:
czy musze jakos przerabiac mocowania silnika?
czy musze tez zmienic skrzynie biegow?
na co zwrocic szczegolna uwage?

: pn wrz 22, 2008 13:31
autor: olafart
siema! a nie lepiej włożyć zdrowego KRa? ma o 25KM więcej i jest lżejszy...

: pn wrz 22, 2008 15:57
autor: dmitri
ciezko o dobrego KR'a, a od 2,0 8v az sie roi, wiec poslucham glosu rozsadku...

: pn wrz 22, 2008 16:58
autor: MmAaZzIi
dmitri,Na gorze strony masz temat o swapie :gora: jest tam masa informacji :bigok:

Re: silnik 2e w mk2

: wt wrz 23, 2008 11:37
autor: evolution
dmitri pisze:chce wlozyc do swojego mk2 silnik z mk3 gti 8v, czyli silnik 2e. dlatego mam pytanka:
czy musze jakos przerabiac mocowania silnika?
czy musze tez zmienic skrzynie biegow?
na co zwrocic szczegolna uwage?
powiedzialbys co masz za silnik w golfie bedzie latwiej

: śr wrz 24, 2008 14:27
autor: sewooo
evolution, najprawdopodobniej z tego co wyczytałem z profilu dmitri, to ma 1,8 V8

: sob wrz 27, 2008 14:55
autor: w0jta5
2E najłatwiej przeswapowac z Toledo 1L, wszystko tak samo jak w mk2

mam jeszcze pytanko, czy lapy silnika w 2E sa takie same jak w ABS, RP itp?

: sob wrz 27, 2008 15:33
autor: sas_gti
siema! a nie lepiej włożyć zdrowego KRa? ma o 25KM więcej i jest lżejszy...
wcale nie byłbym pewny czy lżejszy, wydaje mi sie że 16v może byc lekko cięższa niż 2,0 8v ze zwględu na bardziej rozbudowaną głowicą.
Ale ja tez bym do mk2 nie wsadzał 2.0 8v bo to za słabe. PL/KR minimum :P

: sob wrz 27, 2008 16:02
autor: w0jta5
Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami. :bajer:

: sob wrz 27, 2008 16:08
autor: sas_gti
w0jta5 pisze:Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami.
jestes pewny ze znasz koszty skoro 2 posty wyzej pytasz czy łapy pasują :bajer:
W takim razie zamiast wsadzac 2,0 115 z mk3 mozna spokojnie wsadzac PF/PB z mk2 ktory ma 107/112 KM wiec niezauwazalnie mniej a roznice w spalaniu juz widać

: sob wrz 27, 2008 16:21
autor: w0jta5
sas_gti pisze:
w0jta5 pisze:Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami.
jestes pewny ze znasz koszty skoro 2 posty wyzej pytasz czy łapy pasują :bajer:
W takim razie zamiast wsadzac 2,0 115 z mk3 mozna spokojnie wsadzac PF/PB z mk2 ktory ma 107/112 KM wiec niezauwazalnie mniej a roznice w spalaniu juz widać
Uważam ze spasowanie łap nie ma nic do kosztów.
Znam (na szybko licząc) 3 użytkowników 2E i jest to bardzo mało awaryjny silnik.
Od PF i PB jest to dużo nowszy silnik, nie mówię ze konstrukcyjnie, ale rocznikowo co eliminuje w pewnym stopniu kupno zajechanego silnika.

Ps. jeżeli znasz odp na moje pytanie, to napisz to tutaj.

: sob wrz 27, 2008 16:34
autor: sas_gti
ja znam dwóch co ma 2e i jednego ady i każdy z nich ma minimum 14 lat a stan tak starego silnika zależy głównie od sposobu uzytkowania a nie od wieku także 20 letni PF moze byc w lepszym stanie niz 15 letni 2e. A PF jest tańszy na rynku wtórnym (nawet 500 zł z osprzętem) i mniej pali, częsci też tańsze (głównie układ zapłonowy znacznie tańszy)
jak miałbym wyberać miedzy 2e a PF pod kątem stosunku osiągi/ koszty esploatacji to jednak wybrałbym PFa

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 16:36 ]
poza tym PF moze byc nawet z 91r a 2e z 92r

: sob wrz 27, 2008 17:09
autor: w0jta5
PF byl chyba od '85 do '91 a 2E od '92 do '95 w corrado i do '98 w Toledo.
Co do cen części to skłania mnie to do przemyślenia sprawy, jednak wciaz PF ma troche latek...

:-k

: czw paź 23, 2008 11:18
autor: x86635
no dobrze ale wróćmy do tematu ja mam RP i czytałem ze najlepiej kupić toledo bo wszystko jest plug and play ale jak się ma sprawa z silnikami z golfa 3 pasata b3 corrado jak jest z mocowaniem czy trzeba coś przerabiać??