Strona 1 z 1
MK3 Swap , jaki silnik , vr6 czy g60
: ndz wrz 07, 2008 13:47
autor: Krecik88UK
Jak w temacie, Posiadam mk3 gti , chcialbym wykonac SWAPA , moc jaka mnie interesuje to ok 300-350 km, Prosilbym o porade czy lepiej wlozyc silnik od vr6 i uturbic czy silnik od corado g60 tez da rade ?? Chcialbym znac wasze zdanie , ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?
: ndz wrz 07, 2008 14:33
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?
czy ja wiem czy tańszym...
Ja pozwole sobie zapytać ile masz na to wszystko kasy przeznaczonej??
ile Ci powiedzieli za SWAPA ??
i sam będziesz modził przy silniku do takiej mocy czy tez jakaś firma to zrobi jeśli tak to za ile ?
: ndz wrz 07, 2008 14:49
autor: Krecik88UK
Nie sam nie bede przy tym robil nic , Przebywam za granica , Auto mam w polsce, i mam opcje zwiezienia auta calego tanio zza granicy , moge zwiez g60 lub vr6 , Silnik przelozy mi znajomy, a reszta zajmie sie firma, Kosztow dokladnych jeszcze nie znam , gdy juz wybiore opcje jaki silnik wsadzam to mam przyjechac na hamownie i uzgodnienie wszystkiego , W sumie kosztow nie mam jakos specjalnie ustalonych ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln . Oczywiscie z czasem bede mogl dokladac ....
: ndz wrz 07, 2008 15:09
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln
hmm no to kwota jest
Ja chyba bym sie osobiście zdecydował na VR jesli kasa nie gra tak dużej roli
jakoś łatwiej będzie z montażem go chyba. w końcu do 2,9l a nie 1.8. Dobrze zakuć i ciągnąć do góry
Albo jak juz masz tyle kaski to poszukać i spróbować z silnikiem 1.8T lub coś z R32....
: ndz wrz 07, 2008 15:43
autor: Krecik88UK
Wlasnie mi pisano ze 1.8 z corado albo 1.8t , Czyli to ten silnik z passata b5 ?? latwo go bedzie rzucic ?? VR6 2.8 , slyszalem ze nie ma az tak duzej dynamiki ten silnik , ze byl wyprodukowany na rynek USA przedewszystkim ?? Nie wiem czy to prawda. Fundusz mam ale wiadomo ze czym taniej tym lepiej, bede mogl wsadzic w cos innego jak zostanie .
: pn wrz 08, 2008 09:00
autor: bugalon
Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
Rozwazyłbym jeszcze 16V zaturbione (9A, ABF). Przy odpowiednim doborze komponentów też nie trzeba będzie tego zakuwać a taką moc uciągną seryjne graty. Z potencjałem nie będzie już tak pięknie jak w VRce ale po zakuciu spokojnie można z dwulitrowych motorów zrobić około 400 koni a koszty będą znaczniej mniejsze niż w
VRce
PG odpuść sobie bo do takich mocy go nie dociągniesz sprawdzonymi metodami, koszt będzie pewnie wyższy niż w przypadku pozostałych silników jeśli to ma kręcic 300+
1.8T jest bardzo dobre, tylko trzeba wiedzieć jakie wkładać. Różniły kanałami w głowicach. 300 koni z takiego można zrobić na seryjnym dole i w sumie najmniej pierniczenia z takim motorem będzie. Wymiana osprzętu, dobry program i jazda. Pamiętaj tylko, że zrobienie elektroniki do tego (wykablowanie żeby wszystko działało) jest dość problematyczne dla przeciętnego mechanika. Żeby nie było takiej akcji, że staniesz w połowie, bo nikt nie będzie w stanie elektroniki ogarnąć.
: pn wrz 08, 2008 11:33
autor: Krecik88UK
Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.
: pn wrz 08, 2008 13:05
autor: Borys
Krecik88UK pisze:Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.
Digitun.pl - GTO
: pn wrz 08, 2008 13:59
autor: To_mas
bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?
Dobrym motorem byłby tez ABF widziałem wykresik jak jeden z naszych magików z forum wykręcił go na ok 200PS bez uturbiania.....
: pn wrz 08, 2008 14:11
autor: szymonrs
To_mas pisze:bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?
a co w tym dziwnego?? 300KM to VR6 wytrzymuje z palcem w dupie i debilem za kierownicą... jesli zaś kierowca potrafi jeździc i słuchac motoru to i śmiało 400ps wytrzyma.
300PS można osiągnąc softem dmuchając 0,5 do 0,8Bara(w zależności od sprężarki)
: pn wrz 08, 2008 15:26
autor: To_mas
szymonrs pisze:i debilem za kierownicą...
no tego bym taki pewien nie był
Ale ok jeśli softem nadmuchasz to 0,5 i będzie juz ponad 300ps to ok
Myślałem ze zeby tyle z niego wyciągnąć 3a dmuchnąć więcej.
: pn wrz 08, 2008 16:49
autor: Krecik88UK
Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .
: pn wrz 08, 2008 18:02
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali
znając to co GTO robi nawet bym sie nie zastanawiał
: pn wrz 08, 2008 22:49
autor: Borys
Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .
a ja bym sie nad VR6T