Strona 1 z 1

MK3 Swap , jaki silnik , vr6 czy g60

: ndz wrz 07, 2008 13:47
autor: Krecik88UK
Jak w temacie, Posiadam mk3 gti , chcialbym wykonac SWAPA , moc jaka mnie interesuje to ok 300-350 km, Prosilbym o porade czy lepiej wlozyc silnik od vr6 i uturbic czy silnik od corado g60 tez da rade ?? Chcialbym znac wasze zdanie , ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?

: ndz wrz 07, 2008 14:33
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:ponieaz w firmie ktorej bede robil SWAPA powiedziano mi ze silnik g60 bedzie lepszym wyborem ( i napewno tanszym ) ?
czy ja wiem czy tańszym...

Ja pozwole sobie zapytać ile masz na to wszystko kasy przeznaczonej??
ile Ci powiedzieli za SWAPA ??
i sam będziesz modził przy silniku do takiej mocy czy tez jakaś firma to zrobi jeśli tak to za ile ?

: ndz wrz 07, 2008 14:49
autor: Krecik88UK
Nie sam nie bede przy tym robil nic , Przebywam za granica , Auto mam w polsce, i mam opcje zwiezienia auta calego tanio zza granicy , moge zwiez g60 lub vr6 , Silnik przelozy mi znajomy, a reszta zajmie sie firma, Kosztow dokladnych jeszcze nie znam , gdy juz wybiore opcje jaki silnik wsadzam to mam przyjechac na hamownie i uzgodnienie wszystkiego , W sumie kosztow nie mam jakos specjalnie ustalonych ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln . Oczywiscie z czasem bede mogl dokladac ....

: ndz wrz 07, 2008 15:09
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:ale mysle ze po wlozeniu silnika bede mial okolo 20tys pln
hmm no to kwota jest :)
Ja chyba bym sie osobiście zdecydował na VR jesli kasa nie gra tak dużej roli
jakoś łatwiej będzie z montażem go chyba. w końcu do 2,9l a nie 1.8. Dobrze zakuć i ciągnąć do góry :D
Albo jak juz masz tyle kaski to poszukać i spróbować z silnikiem 1.8T lub coś z R32....

: ndz wrz 07, 2008 15:43
autor: Krecik88UK
Wlasnie mi pisano ze 1.8 z corado albo 1.8t , Czyli to ten silnik z passata b5 ?? latwo go bedzie rzucic ?? VR6 2.8 , slyszalem ze nie ma az tak duzej dynamiki ten silnik , ze byl wyprodukowany na rynek USA przedewszystkim ?? Nie wiem czy to prawda. Fundusz mam ale wiadomo ze czym taniej tym lepiej, bede mogl wsadzic w cos innego jak zostanie .

: pn wrz 08, 2008 09:00
autor: bugalon
Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie

Rozwazyłbym jeszcze 16V zaturbione (9A, ABF). Przy odpowiednim doborze komponentów też nie trzeba będzie tego zakuwać a taką moc uciągną seryjne graty. Z potencjałem nie będzie już tak pięknie jak w VRce ale po zakuciu spokojnie można z dwulitrowych motorów zrobić około 400 koni a koszty będą znaczniej mniejsze niż w
VRce

PG odpuść sobie bo do takich mocy go nie dociągniesz sprawdzonymi metodami, koszt będzie pewnie wyższy niż w przypadku pozostałych silników jeśli to ma kręcic 300+

1.8T jest bardzo dobre, tylko trzeba wiedzieć jakie wkładać. Różniły kanałami w głowicach. 300 koni z takiego można zrobić na seryjnym dole i w sumie najmniej pierniczenia z takim motorem będzie. Wymiana osprzętu, dobry program i jazda. Pamiętaj tylko, że zrobienie elektroniki do tego (wykablowanie żeby wszystko działało) jest dość problematyczne dla przeciętnego mechanika. Żeby nie było takiej akcji, że staniesz w połowie, bo nikt nie będzie w stanie elektroniki ogarnąć.

: pn wrz 08, 2008 11:33
autor: Krecik88UK
Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.

: pn wrz 08, 2008 13:05
autor: Borys
Krecik88UK pisze:Postawie raczej na to 1.8 t , znajomy go wrzuci a nad reszta sie pomysli . Ew ta vr6 , tylko ze w firmie w krakowie mi powiedzieli ze trzeba go kuc na takie moce :/ , Znacie jakas dobra firme lub kogos kto by sie tym zajal na Slasku ??? Jezeli by ktos byl to wrzucilbym Vr bez kucia.
Digitun.pl - GTO

: pn wrz 08, 2008 13:59
autor: To_mas
bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?

Dobrym motorem byłby tez ABF widziałem wykresik jak jeden z naszych magików z forum wykręcił go na ok 200PS bez uturbiania..... :satan:

: pn wrz 08, 2008 14:11
autor: szymonrs
To_mas pisze:
bugalon pisze:Tylko VRa wkładać. Jeśli chcesz miec 300-350 koni to tylko VR zaturbiony. Do takich mocy nie musisz zakuwać VRa a jeździć będzie piekielnie i potencjał na przyszłośc jeszcze spory zostanie
ponad 300 PS bez kucia ?? To ile będzie musiał nadmuchać by taką moc osiągnąć ?
a co w tym dziwnego?? 300KM to VR6 wytrzymuje z palcem w dupie i debilem za kierownicą... jesli zaś kierowca potrafi jeździc i słuchac motoru to i śmiało 400ps wytrzyma.
300PS można osiągnąc softem dmuchając 0,5 do 0,8Bara(w zależności od sprężarki)

: pn wrz 08, 2008 15:26
autor: To_mas
szymonrs pisze:i debilem za kierownicą...
no tego bym taki pewien nie był :)
Ale ok jeśli softem nadmuchasz to 0,5 i będzie juz ponad 300ps to ok
Myślałem ze zeby tyle z niego wyciągnąć 3a dmuchnąć więcej.

: pn wrz 08, 2008 16:49
autor: Krecik88UK
Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .

: pn wrz 08, 2008 18:02
autor: To_mas
Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali
znając to co GTO robi nawet bym sie nie zastanawiał :)

: pn wrz 08, 2008 22:49
autor: Borys
Krecik88UK pisze:Hmmm na Digitun.pl mi napisali ze 1.8 t wydaje sie lepsze , ze za 20 tys pln caly silnik kompletny + modyfikacja na wieksze turbo z potencjalem do 400km bez zmiany glowicy moc do 350km , w tym juz wydech, kolektory i wszystko co potrzebne .
a ja bym sie nad VR6T :chytry: