Strona 1 z 1

moje modyfikacje i ich efekt

: pt sie 15, 2008 22:59
autor: dmitri
jak zaczynalem zabawe z dlubaniem przy silniku brakowalo mi wielu konkretnych informacji o tym jakie modyfikacje ile daja, dlatego postanowilem opisac tutaj moje modyfikacje i co one daly.

slinik 1,8 8v GU (gaznik pierburg 2e) przebieg 300tys km :)
moc poczatkowa: nie wiem, teoretycznie 90KM...
rurowy kolektor wydechowy 4w1 i reszta wydechu przelotowa (pusta puszka na koncu)
"zrobiona" glowica (chojnacki "wersja GT")
odchudzone kolo zamachowe
efekt: 112 KM i 161Nm
po zalozeniu walka 268stopni (Schrick)
119 KM i 159Nm
wykres mam, alena kartce.

: sob sie 16, 2008 00:07
autor: melon
No to ładnie ci wyszło ,a mozna wiedziec ile na to $$ poszło? :food:

: sob sie 16, 2008 13:45
autor: dmitri
BARDZO DUZO, az wstyd sie przyznac. moge tylko powiedziec: NIE ROBCIE TEGO.
kupcie sobie gotowy silnik 16v, a bedziecie mieli lepiej i taniej!

a tak na marginesie: na zime biore golfa do garazu i sciagam glowice. bedzie nasprzedaz. byc moze walek tez. dam znac.

: sob sie 16, 2008 14:50
autor: sas_gti
dmitri głowice masz na duzych zaworach ? jak w gti? Jesli tak to jestem pierwszy na nią :P

[ Dodano: Sob Sie 16, 2008 14:51 ]
melon, sam wałek i Chojnacki to jest ze 3 tys zł :)

: sob sie 16, 2008 17:46
autor: CSR_GTI
z 90KM wyskoczyć tak daleko to jest bardzo śliczny wynik... ale tak jak mowisz mało opłacalny.

: ndz sie 17, 2008 10:48
autor: dmitri
GLOWICA prawdopodobnie na zaworach 33/38mm. pisze
prawdopodobnie, bo sam nie mierzylem, a rozne zrodla roznie podaja.
jedne pisza, ze wszystkie 1,8 8v maja 33/40 a inne zrodla podaja ze wszystkie 1,8 8v oprocz tych gaznikowych... wiec nie wiem.

no a na temat oplacalnosci "usprawniania" silnika nie ma co dyskutowac.
to jest jak choroba. nie da sie nad tym zapanowac :)

a te 120km przeszlo moje oczekiwania, ale moment obrotowy wrecz przeciwnie - roczarowal. wolalbym 110km I 170Nm...

teraz mam podwojne gazniki zalozone. za niedlugo pojade na hamownie iwtedy pewnie dopiero sie zalamie :)

: ndz sie 17, 2008 14:00
autor: toffic
dmitri pisze:jedne pisza, ze wszystkie 1,8 8v maja 33/40 a inne zrodla podaja ze wszystkie 1,8 8v oprocz tych gaznikowych...
oprócz GXa jeszcze

: ndz sie 17, 2008 14:33
autor: sas_gti
duze zawory generalnie mają tylko gti, mam rację?

: ndz sie 17, 2008 16:46
autor: toffic
generalnie wszystkie na wtrysku oprócz GXa

: wt sie 19, 2008 16:48
autor: Pączek
toffic, czyli co GX ma duze zawory?

: wt sie 19, 2008 16:56
autor: sas_gti
Pączek, odpowiedź jest już wyżej. "Wszystkie poza GXem" a ty pytasz czy GX tez :bajer:

: wt sie 19, 2008 20:06
autor: toffic
Pączek pisze:czyli co GX ma duze zawory?
38mm=> małe

: śr sie 20, 2008 14:45
autor: Poncor87
dmitri pisze:rurowy kolektor wydechowy 4w1
Ile kosztuje taki kolektor,zrobienie glowicy i kola zamachowego??

: czw sie 21, 2008 15:53
autor: dmitri
te kolektory 4 (dlugie rury) w 1 sa bardzo rzadkie. moj w dodatku to oryginalny Sebring, wiec... poszukaj na e-bay'u uzywanego (150-200eur)
jednakze wiekszosc dostepnych kolektorow to 4-2-1 i takich jest sporo. nowy ktos sprzedaje na forum juz za 600zl.
glowica w profesjonalnym zakladzie to 1000-2000zl
kolo zamachowe.. 50zl?