Strona 1 z 4

Mod 1.3

: ndz sie 10, 2008 14:40
autor: fazer86
Witam! Chciałem się dowiedzieć czy ktoś już bawił się tym silnikiem, chodzi mi o konkretne efekty modyfikacji, jakieś projekty. Szukałem na forum ale nic nie mogłem znaleźć, było parę wątków na ten temat ale wszystkie kończyły się : "zmień silnik", "nie opłaca się" :panna: ale nie znalazłem żadnych konkretów.
Mam w planach przeróbkę tego silnika i szukam po prostu informacji na temat konkretnych modyfikacji.

: ndz sie 10, 2008 14:47
autor: GTH
Jezeli tyle ludzi tak pisze i ja rowniez to potwierdzam jest ewidentym przykladem na to ze nie warto inwestowac $$$ w ta jednostke :chytry:

: ndz sie 10, 2008 14:52
autor: fazer86
Jeżeli chodzi o opłacalność to jest to rzecz bardzo względna, jednej osobie się opłaci, drugiej nie. Chciałbym wiedzieć czy już ktoś robił coś z tym silniczkiem.

: ndz sie 10, 2008 14:56
autor: wolfzan
Piszący, że lepiej zmienić silnik, auto, albo dać sobie spokój chyba raczej mają rację. Rakiety z niego nie zrobisz, ot co...

: ndz sie 10, 2008 15:04
autor: fazer86
Uzyskana moc też jest względna...dla jednego to dużo, dla drugiego mało. Decyzja została podjęta, będę modyfikował ten silniczek jednak na razie nie teraz a za kilka miesięcy ze względu na to że nie mam nieograniczonego budżetu a silnik będę robił na końcu po całej reszcie :crazy: To co chciałbym osiągnąć to ok ~ 60 KM z litra pojemności. Myślę że to przyzwoita wartość jak na benzyniaka :otepienie:
Ale najpierw chciałbym zebrać parę informacji no i chętnie poczytać coś na temat gotowych modów....czyżby nie było takiego szaleńca przede mną ?? :chytry:

: ndz sie 10, 2008 17:56
autor: evolution
wiesz zrobienie 60 km z litra pojemnosci z 1.3 pochlonie tyle co wsadzenie silnika 65 koni z litra o pojemnosci 2 litrow wiec sie przemysl ze wszyscy mowia ze szkoda kasy tym bardziej ze sam chcesz tanio

dla przykladu majac za baze 130 konne 2 litrowe auto i wkladajac okolo 3 tys bez wystrojenia wychodzi cos takiego

: ndz sie 10, 2008 19:48
autor: m10dy
mi rowniez wydaje sie plan bez sensu..
chyba ze sie uprzesz to moze cos takiego: pdf
ino fela na wtryskach.. ale gaznikowce tez przeciez uturbiali :D

: ndz sie 10, 2008 20:36
autor: fazer86
evolution pisze:wiesz zrobienie 60 km z litra pojemnosci z 1.3 pochlonie tyle co wsadzenie silnika 65 koni z litra o pojemnosci 2 litrow wiec sie przemysl ze wszyscy mowia ze szkoda kasy tym bardziej ze sam chcesz tanio

dla przykladu majac za baze 130 konne 2 litrowe auto i wkladajac okolo 3 tys bez wystrojenia wychodzi cos takiego
Tak być może pochłonie ale pod warunkiem że zrobię to sobie sam...koszt silnika i skrzyni plus drugie tyle jak nie więcej za wstawienie...a zawieszenie? a heble ??
Do tego skąd mam pewność czy silnik nie trafi szlag po 50k km ?
Poza tym wychodzę z założenia że jak przekładać silnik to już jakiś porządny np vr6.
Postanowiłem już i będę robił tego 1.3 tym bardziej że już poszło ok 3 tys dzięki czemu mam nowiuśkie zawieszenie i układ hamulcowy :satan: Swap nie wchodzi w grę. Chcę osiągnąć ok 75-80 KM z tego silnika co mi w zupełności wystarczy :hehe: Dla kogoś kto jeździ 1.8T to robienie takiego silnika wydaje się śmieszne, dla kogoś kto jeździ 3.0T robienie 1.8T jest śmieszne i tak dalej i tak dalej... a mimo to ludzie przerabiają silniki od fiata 126p i się cieszą z modyfikacji.
Skoro nie ma jeszcze nikogo przede mną kto by się bawił z tym silnikiem to będę pierwszy :bajer:

Jeżeli chodzi o ten artykuł o felci 1.3T to jest jeszcze jeden dowód na to że jak się chce to można...a ja właśnie chcę
Przepraszam za długi post ale miałem natchnienie :crazy:

[ Dodano: 10 Sie 2008 20:41 ]
m10dy pisze:
ino fela na wtryskach.. ale gaznikowce tez przeciez uturbiali :D
Felcia na wtryskach, gaźnikowce też uturbiali ale mam nadzieję że mój gaźnikowcem długo nie zostanie :) Swap wtrysku też jest w planach :)

: ndz sie 10, 2008 20:44
autor: GTH
Powiem ci tak, 80km moze i ci wystarczy ale na bardzo krotka mete, uwierz mi, ciagle chce sie wiecej i wiecej.
Co do tego ile wytrzyma silnik to zalezy od tego w jakim jest stanie oraz od tego w jakim stopniu i w jaki sposob zostana przeprowadzone modyfikacje.
Osoboscie uwazam ze swap bedzie najlogiczniejszy i moze wbrew pozorom najekonomiczniejszy w twoim przypadku, choc jest jak mowisz, wszystko sie da zrobic.
Zasady modyfikacji tego jak i innego silnika sa praktycznie identyczne, choc efekty w twoim przypadku beda mizerne.
Pozdrawiam i wytrwalosci zycze :bajer:

: ndz sie 10, 2008 20:52
autor: CSR_GTI
gaźnik wiekszy, wałek jakis - moze z 1.6... porting.. moze jakies wieksze kolektory spasujesz... ale jak teraz Ci pali 10/100 to potem moze palic 15/100 a tyle to mi nawet szesnastak nie chla a asfalt zwija.

[ Dodano: 10 Sie 2008 20:54 ]
fazer86 pisze:Postanowiłem już i będę robił tego 1.3 tym bardziej że już poszło ok 3 tys dzięki czemu mam nowiuśkie zawieszenie i układ hamulcowy
zawiecha i hankle za 3 tysie. chyba ze złota :bajer:

[ Dodano: 10 Sie 2008 20:57 ]
za 3 tysie to sie sprowadza z niemcowni zdrowe mk2 16V ...które niewidziało brudnych łap polaków i wszystko działa jak powinno

: ndz sie 10, 2008 21:00
autor: fazer86
CSR_GTI pisze:gaźnik wiekszy, wałek jakis - moze z 1.6... porting.. moze jakies wieksze kolektory spasujesz... ale jak teraz Ci pali 10/100 to potem moze palic 15/100 a tyle to mi nawet szesnastak nie chla a asfalt zwija.
Ale nie chcę samochodu do zwijania asfaltu tylko do jazdy :]

To co planuję zrobić z tym silnikiem to:
Kapitalny remont
Swap wtrysku (mono)
Modyfikacja głowicy do wersji GT
Sportowy wałek GT np od świątka :)
Kompletny układ dolotowy i wydechowy ( nie mówię stożku i końcowym tłumiku )

Myślę że po tym będzie więcej niż 10%

Z tym spalaniem to Cię troszkę poniosło :)

: ndz sie 10, 2008 21:02
autor: CSR_GTI
fazer86 pisze:Z tym spalaniem to Cię troszkę poniosło :)
rób rób pogadamy...

dla mnie bezsens zakąłdanie mono jak masz gaźnik. nic mocy nieda a sam i tak nic nie zrobisz zeby był szybszy.

[ Dodano: 10 Sie 2008 21:02 ]
fazer86 pisze:Ale nie chcę samochodu do zwijania asfaltu tylko do jazdy :]
to wsadź se dizla :jezor:

: ndz sie 10, 2008 21:04
autor: fazer86
CSR_GTI pisze: zawiecha i hankle za 3 tysie. chyba ze złota :bajer:
Nowe tarcze klocki, z tyłu nowe bębny z nowymi linkami, nowe amorki przód tył, nowe sprężyny przód tył plus do tego wszystkie tulejki pierdółki duperelki nie mówiąc o drążkach kier. z końcówkami, łożyskach w kołach i jeszcze o paru rzeczach o których nie pamiętam no i nie zapominając o tym że nikt tego za darmo nie zrobi...i rzeczywiście machnąłem się, miałem na myśli 2 tys. :)

[ Dodano: 10 Sie 2008 21:11 ]
CSR_GTI pisze:dla mnie bezsens zakąłdanie mono jak masz gaźnik. nic mocy nieda a sam i tak nic nie zrobisz zeby był szybszy.
Wtrysk po to jest żeby nie był szybszy tylko bardziej dynamiczny i ekonomiczny, poza tym jest jeszcze kilka plusów wtrysku o których chyba nie muszę pisać.
Dlaczego chcę wtrysk ? z tego samego powodu dla którego Ty nie chcesz w swoim 16V gaźnika :bajer:

: ndz sie 10, 2008 21:14
autor: CSR_GTI
fazer86 pisze:Dlaczego chcę wtrysk ? z tego samego powodu dla którego Ty nie chcesz w swoim 16V gaźnika :bajer:
myslisz sie... włąsnie myśle o dwóch poziomych gaźnikach :helm:

[ Dodano: 10 Sie 2008 21:16 ]
a co do wtrysku to z jakiego silnika planujesz go wyciągnąć?