Strona 1 z 1

Kolektor wydechowy z ABFa do KRa...

: sob lip 02, 2005 18:59
autor: ygd
Co to da? Będzie jakiś minimalny przyrost mocy?

: ndz lip 03, 2005 19:52
autor: GTO
komfort psychiczny

: pt lis 20, 2009 18:43
autor: Marszall
hmm ale troche to dziwne że w ABF odstąpili od odlewu na rzecz kolektora rurowego.
Pozatym ABF miał 2 rodzaje kolektorów rurowych i żaden z nich nie jest lepszy od kolektora KR/PL/9A?

: pt lis 20, 2009 19:18
autor: djtom
cztery lata archeologii =D>

: pt lis 20, 2009 19:38
autor: Marszall
ku2 wiem że odkop ale jak ktoś bedzie szukał informacji o kolektorze z abf'a to mam nadzieje że sobie znajdzie.

niby jest już jakas wzmianaka w tym temacie:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... ra&start=0
ale fajnie by było gdyby na forum było poukładane wszystko jak co trzeba

: sob lis 21, 2009 11:24
autor: bugalon
Mocy raczej nie przybędzie ale jej przebieg pewnie sie nieco poprawi. Moim zdaniem nie warto w to inwestować bo razem z portkami to koszt 300 zetow a za drugie tyle można zapodać TAtechnixa (tylko go troche poprawić przed włożeniem).

: sob lis 21, 2009 12:23
autor: Marszall
ano wlaśnie te ta technixy sabo dosyć wykonane,

z portkami to nie wiem czy warto kupować bo orginalne mają przewężenia gdy 2 zchodzą się w 1.

A może by zostawić portki z PL/KR? tam przy zejsciu 2 do 1 jest to inaczej rozwiązane i średnica nie maleje

: sob lis 21, 2009 12:56
autor: toffic
Ja bym portki zostawił z KR/PL i na no kolektor z ABFa

: sob lis 21, 2009 13:13
autor: Marszall
jakbym miał kase to pohamowałbym auto przed i po ale z braku fundu bedzie pewno tylko po.

Czyli najlepszy setup to kolektor rurowy z ABF'a po '95 + portki bez przewężeń (ABF przed '95 lub PL/KR/9A)

a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba

: sob lis 21, 2009 13:28
autor: toffic
Marszall pisze:a tak swoją drogą ori odlew z KR nie jest równoodległościowy chyba
a kto powiedział, że jest :chytry:

: sob lis 21, 2009 14:40
autor: Marszall
tak tylko sie upewniam, czyli rurowy napewno lepiej bedzie się sprawdzał z uwagi chociażby właśnie na równoodległościowość.

: ndz lis 22, 2009 09:04
autor: yahoo_p
toffic pisze:a bym portki zostawił z KR/PL i na no kolektor z ABFa
Porównywałem kiedyś kolektory z Kr i ABF. O ile dobrze pamiętam to kolektor z ABFa jest dłuższy niż z KR, przez co portki są krótsze, więc jak byśmy łączyli ABFa z portkami z KR może nam to wadzić gdzieś o sanki, poprostu za nisko zejdzie. Dowodem na to, że kolektor z ABFa jest dłuższy jest to też, że wbijanie 5 wadzi od łączenie kolektora z portkami z ABFa

: ndz lis 22, 2009 18:38
autor: Marszall
ok czyli kolektor cały z abf'a musi być ale to i tak bedzie lepiej niz ori

[ Dodano: 01 Gru 2009 17:37 ]
Tak więc reasumująć :bigok:

włożenie seryjnego kolektora rurowego od ABF'a tego bez przewężeń do KR/PL/9A daje jednak wymierne kożyści:

u mnie poprawiła się elastyczność auta (delikatnie) oraz zyskał w górnych partiach obrotów, szybciej się wkręca.

Więc swap kolektora moim zdaniem jak najbardziej opłacalny ja dałem za komplet z portkami 250 pln więc nie wiem czy wykładając 2x tyle na ta texniksa kożyści były by 2x wieksze :chytry:

NIestety jest troche rzeźby i kombinacji żeby wszystko banglało.

Trzeba min. zciąć lewe mocowanie portek o min 1/3 aby piątka wchodziła bez problemu.
trzeba także odpowiednio ustawić portki względem rury aby portki nie wadziły o maglownice przy przyspieszaniu.

wsadzenia portek od KR nie widze możliwości gdyż napewno sie nie zmieszczą z maglem.