Strona 1 z 2

swap silnika - pytanko

: śr cze 29, 2005 23:57
autor: dry
witam!!
chcialbym zmienic silnik w moim golfie mkII, obecnie posiadam silnik 1.6(gaznik) ale chcialbym zamienic go na 1.8(wtrysk), ale nie wiem czy jest to mozliwe, czy taka zamiana wiaze sie z duzymi wydatkami, jak wielkie one moga byc (orientacyjnie) i jak trzeba przygotowac auto do przyjecia silnika z wtryskiem pakiwa
dziekujue za odpowiedzi i pozdrawiam!!

Re: swap silnika - pytanko

: czw cze 30, 2005 08:53
autor: Borys
dry pisze:witam!!
chcialbym zmienic silnik w moim golfie mkII, obecnie posiadam silnik 1.6(gaznik) ale chcialbym zamienic go na 1.8(wtrysk), ale nie wiem czy jest to mozliwe, czy taka zamiana wiaze sie z duzymi wydatkami, jak wielkie one moga byc (orientacyjnie) i jak trzeba przygotowac auto do przyjecia silnika z wtryskiem pakiwa
dziekujue za odpowiedzi i pozdrawiam!!
mechanicznie to nie ma najmniejszego problemu, a przy elektryce trzeba dołozyc troche kabelków,

a co do kosztów to robiac samemu to nie sa to duze sumy ciezko powiedziec jakie, ale pare stówek trzeba miec

: pt lip 01, 2005 10:13
autor: tomash
to i ja sie podłącze pod pytanie. swap na 1,8-2,0 lub nowszy 1,8T obecnie jedynie 1,3 :grrr:
co oprócz silnika, skrzyni, elektryki...??
jakie są koszty takiego swap'a?
pomijając cene samego silnika i skrzyni to ile trzeba mieć w portfelu żeby zaczynać zabawe?

: pt lip 01, 2005 12:11
autor: SantoS
tomash pisze:to i ja sie podłącze pod pytanie. swap na 1,8-2,0 lub nowszy 1,8T obecnie jedynie 1,3 :grrr:
co oprócz silnika, skrzyni, elektryki...??
jakie są koszty takiego swap'a?
pomijając cene samego silnika i skrzyni to ile trzeba mieć w portfelu żeby zaczynać zabawe?
W Twojim przypadku to musisz bardzo duzo zmienic... Hamulce, zawieszenie z 1.3 odpadają... Najlepiej przełożyc wszystko z GTi.
Kompletny SWAP w firmie wyjdzie około 10 tys zł. Za samą przekladke mogą zawolac 2 tys zł

: pt lip 01, 2005 12:22
autor: ygd
Obawiam się, że za przekładkę 1.8T mogą zawołać więcej niż 2k ;)

: pt lip 01, 2005 14:39
autor: tomash
:panna:
no to zaczynam szukać 1,8gt/gti
to chyba najlepsze rozwiązanie w takim razie (tylko co na to żona powie :axe: )
myśle że w takim modelu ewentualny swap'ik będzie ekonomiczniejszy
oczywiście jak zacznie brakować koników, a wiem że zaczyna stosunkowo szybko ;)

: czw lip 07, 2005 01:23
autor: Krzyś 16v
wg mnie lepiej dzialac samemu poznasz swoje mk2 od podszewki i nie baw sie w swapy na 1,8 typu rp udez w g60 lub 16v i zapnij go na digi lub najtaniej i najlepiej 1,8T agu 150km i tam sobie modyfikowac spokojnie do 300km :pub:

: pt sie 05, 2005 11:24
autor: zuko
Krzyś 16v pisze:wg mnie lepiej dzialac samemu poznasz swoje mk2 od podszewki i nie baw sie w swapy na 1,8 typu rp udez w g60 lub 16v i zapnij go na digi lub najtaniej i najlepiej 1,8T agu 150km i tam sobie modyfikowac spokojnie do 300km :pub:
Z gory sry za archeologie ;p i odkopywanie tematu.

Planuje swap'a. Chcialem moje PN zmienic na KR, PL, G60 lub 1.8T. Zastanawiam sie czy nie lepiej kupic lepsza bude, juz z takim silnikiem niz pchac sie w takie zmiany. A moze IC wrzucic, czy zbedne koszta to beda?

: pt sie 05, 2005 15:47
autor: Krzyś 16v
Jak masz nie zmeczona bude nie bita za mocno, jesli jest ladna jednym slowem to wsadzaj do swojej mocowania pasuja wiec tylko elektryke przerobisz i koniec jak sie uprzesz to zamontujesz na tej skrzyni i sprzegle co masz ale nie pobiega za dlugo a co do silnika to albo g60 tylko ciezko dostac w dobrym stanie badz 1,8T najzdrowsze i najrozsadniejsze rozwiazanie:)

: pt sie 05, 2005 15:54
autor: tomash
Krzyś 16v pisze:Jak masz nie zmeczona bude nie bita za mocno, jesli jest ladna jednym slowem to wsadzaj do swojej mocowania pasuja wiec tylko elektryke przerobisz i koniec jak sie uprzesz to zamontujesz na tej skrzyni i sprzegle co masz ale nie pobiega za dlugo a co do silnika to albo g60 tylko ciezko dostac w dobrym stanie badz 1,8T najzdrowsze i najrozsadniejsze rozwiazanie:)
no ja też myślałem o 1,8T bo 16V to lubi wypić :chytry:
ale wydatek rzędu 10-12k zł za przekładke to "troszke" dużo :kac:

: pt sie 05, 2005 18:53
autor: zuko
Buda w moim Golfie jest bj. grudzien '91. Nie bita, prawie.. lekko pacnieta. Tylko mam jakies wrazenie, ze taniej byloby kupic drugiego Golfa juz z motorem KR lub G60. A co do 1.8T to moglem kupic za 7k z wiazka.

: pt sie 05, 2005 20:29
autor: Chmielek
Wsadzaj chłopie TDi 110 lub 130, małym kosztem możesz mieć dużoooo więcej mocy!!

: pt sie 05, 2005 20:42
autor: SantoS
zuko pisze: A co do 1.8T to moglem kupic za 7k z wiazka.
7 tys to duzo... 1.8T mozna juz wyrwac za 4-5 tys

: pt sie 05, 2005 21:05
autor: zuko
Full opcja z wiazka i kompem? :D