Strona 1 z 3

Swap na 2.0 16v lub VR6

: ndz cze 29, 2008 13:20
autor: PiCiA88
Witam!! Mam plana wsadzić do mojego cabrio 2.0 16v lub VR6! obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU> i szukam info co do elektryki czy musze cala instalacje wymienic czy poprostu wyciagnac stary silnik wsadzić nowy podpiac stare kable o ile beda pasowac zmienic ECU i wszystko! no i czy 3mania silnika beda pasowac?? z gory dzieki!!

Re: Swap na 2.0 16v lub VR6

: ndz cze 29, 2008 18:50
autor: Borys
PiCiA88 pisze:Witam!! Mam plana wsadzić do mojego cabrio 2.0 16v lub VR6! obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU> i szukam info co do elektryki czy musze cala instalacje wymienic czy poprostu wyciagnac stary silnik wsadzić nowy podpiac stare kable o ile beda pasowac zmienic ECU i wszystko! no i czy 3mania silnika beda pasowac?? z gory dzieki!!
co do 16v to sprawa jasna, pasi w miare bezproblemowo, co do elektryki to zalezy jaki motor te 16v bedzie, mzoesz zostawic swój wtrysk

a co do vr to juz troche gorzej wyglada sytuacja, masa roboty i kasy, trzba łapy spawac itd duuuuuuuuuuuuuuzo przeóbek, przy których włozenie 16v to bułka z masłem

: pn cze 30, 2008 00:21
autor: PiCiA88
motor ABF mnie interesuje! czemu moj wtrysk zostawic??

: pn cze 30, 2008 01:14
autor: bugalon
jak bys chcial dawac 9A to mozna zostawic, jak ABF to nie ma co, trzeba wyrzucic.

: pn cze 30, 2008 02:00
autor: CSR_GTI
bugalon pisze:jak bys chcial dawac 9A to mozna zostawic, jak ABF to nie ma co, trzeba wyrzucic.
widzisz jakąś znaczącą różnice to pisz o niej od razu :bajer: teoretycznie to wtrysk pasuje zarówno pod jeden jak i pod drugi silnik (i każdy inny 16v lub 8v z głowicą przystosowaną pod wtryski).

: pn cze 30, 2008 08:46
autor: bugalon
Jak dajesz ABFa bez oryginalnej elektroniki i chcesz go zlozyc na digim to robisz krok wstecz. Po prostu digi z silników PF/PB/PG jest lipny w porównaniu z digifantem montowanym w ABFie. PF/PB/PG/1P mają niby też wielopunktowy wtrysk ale to jest full grupa. Wszystkie wtryski otwierają się na raz i leją paliwo w tym samym czasie (sterowanie jak w jednopunkcie). Paliwo przebywa w dolocie czasem dośc długo zanim otworzy sie zawór. ABF to juz full profi wtrysk sekwencyjny i wtryskiwacz dla każdego gara otwiera się osobno i jest osobno sterowany z ECU. Dodatkowo sterowanie zapłonem jest dokładniejsze w ABFie bo masz i wskaznik polozenia pierwszego tloka połączony z aparatem zaplonowym i czujnik polozenia walu korbowego. \

Reasumując - Elektronika ABF dokładniej dawkuje paliwo (sekwencyjny wtrysk + potencjometr przepustnicy ktorego nie ma w silników PF/PB) i dokładniej steruje zapłonem. Przez to ABF jest mocniejszy (nie tylko przez elektronike oczywiscie) i znacznie oszczędniejszy niż np 9A albo nawet PF czy PB.

: ndz lip 13, 2008 09:47
autor: PiCiA88
hmmm... chyba bedzie najlepiej jak wsadze turbo i tloki, korbowody z g60 i podkrece go do 160Ps

: ndz lip 13, 2008 10:02
autor: CSR_GTI
PiCiA88 pisze:chyba bedzie najlepiej jak wsadze turbo i tloki, korbowody z g60 i podkrece go do 160Ps
no nienajlepiej... bo własnie pod to "turbo" musisz wsadzić całą elelktronike od silnika PG - wtrysk digifant 1. PANIE POSZUKAJ SE PAN CAŁEGO SILNIKA G60 NA SWAPA!!! W 3000zł sie zmieścić powinno jak trafisz gdzies z dzwonionego corrado albo passata b3 g60. Jak niema monet to daj sobie spokój ze swapem. Swap to nie tylko silnik... to muszą byc lepsze hankle zeby sie nie zabić i duzo duzo innych o których wszystko juz gdzies pisze.

: ndz lip 13, 2008 10:10
autor: PiCiA88
nie sadze zebym musial ECU nawet wymieniać tzn. problem z dawkowaniem paliwa mam juz rozwiązany! Mój dobry znajomy jest elektor maniakiem!! poprostu bedziemy oszukiwac ECU tylko mamy problem z przeplywomierzem :crazy: ale tez sie cos wymysli!! wiem ze to wszystko co chce robic jest nowatorskie ale gdyby nie próby i błędy to by nic nie bylo!! trzeba próbować najwyzej sie nic nie zrobi to sie swapa zrobi i tyle :D

: ndz lip 13, 2008 10:25
autor: CSR_GTI
w sumie na błędach sie człowiek uczy... ale i tak Ci radze skołować cały silnik PG (głowica i blok) chociażby dlatego ze tam jest taka jedna mała zagadka :P ale o tym juz było
PiCiA88 pisze:Mój dobry znajomy jest elektor maniakiem!! poprostu bedziemy oszukiwac ECU tylko mamy problem z przeplywomierzem
przepływke przed turbo/kompresor jak coś... ale jak to bedzie chodzić to niech ktoś inny Ci powie :helm:

: ndz lip 13, 2008 10:30
autor: PiCiA88
przed turbo mowisz.... hmmmm nie bralem takiej opcji pod uwage.... ale czy czasem przy doladowaniu np. o.6bara nie wyrwie klapki z przeplywki??

[ Dodano: 13 Lip 2008 10:34 ]
ale i tak na początek zaczne od wtrysków z G60 lub ABF'a jak podejdzie i mozniejszej pompy paliwa ;D

: ndz lip 13, 2008 10:35
autor: CSR_GTI
PiCiA88 pisze:przed turbo mowisz
a wyobrazasz sobie zeby przepływka była za turbo?
PiCiA88 pisze:ale czy czasem przy doladowaniu np. o.6bara nie wyrwie klapki z przeplywki??
PiCiA88 pisze:trzeba próbować najwyzej sie nic nie zrobi to sie swapa zrobi i tyle :D

: ndz lip 13, 2008 11:18
autor: bugalon
O czym Wy w ogole mowicie ? Przeplywka klapkowa za turbiną? No przeciez wystarczy miec to w rece i zobaczyc jak dziala zeby wiedziec ze sie nie da tego zrobic. Jeśli Twoj kolega maniak elektroniczny ma takie problemy, to ja jemu gratuluje wiedzy, a Tobie odwagi.

Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.

: ndz lip 13, 2008 11:52
autor: CSR_GTI
bugalon pisze:Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.
ale pisał ze ma
PiCiA88 pisze:obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU>


[ Dodano: 13 Lip 2008 11:53 ]
ale i tak musi skołować cały silnik PG... z wiadomych powodów :helm: