Strona 1 z 2

napęd syncro do Golfa III - mam kilka pytań!!

: ndz cze 15, 2008 14:57
autor: Piwiracing
witam,

nie wiem czy wybrałem dobry dział (może lepiej do TECHNICZNE), ale skoro chcę przerobić swój nape na inny, to chyba jest ok... jeśli temat ma być w innym dziale, to proszę go tam przesunąć ;)

mam Golfa GT 1.8 8v ABS, wstawiam silnik 2.0 16v 9A, do tego dwa podwójne gaźniki Solex i będzie dużo modyfikacji (przeróbka głowicy, wałki Schrick, sportowe sprzęgło itp.) i chciałbym mieć krótką skrzynię (super przyspieszenie, częste wajhowanie biegami, nieduży v-max)... moc będzie dość duża (180-200KM) i chciałbym mieć jak najlepszą trakcję, dlatego myślę o zastosowaniu skrzyni i napędu od wersji syncro... czy to dobry pomysł i czy da się go zrealizować w moim Golfie (czy są problemy z włożeniem skrzyni, wału, tylnego napędu itp.)?? Czy taki Golf 1.8 GT różni się płytą podłogową od Golfa syncro i przez to nie ma miejsca na wstawienie wału do tylnego mostu?? Czy zakup kompletnego zawieszenia wraz z mostem i napędami (chodzi o tył) od Passata 35i B3 Syncro będzie opłacalny - chodzi o to czy te czesci z Passata beda pasowac do mojego Golfa?? Czy skrzynia (jakie poloski sa potrzebne??) od takiego Passata oraz wal rowniez beda pasowac do mojego Golfa?? Co mi jest potrzebne (wszystkie czesci), abym mogl miec w swoim Golfie naped syncro?? Może to głupie pytania, ale nie znam się na tym, a w tej chwili nie mogę się skontaktować z moim mechanikiem (modyfikacje silnika będą przeprowadzane przez mechanika z rallycrossu, który od dawna robi w silnikach 16v do VW).

Z gory dziekuje za wszelka pomoc!! :)

: ndz cze 15, 2008 14:59
autor: barteKKK03
Będziesz musiał ciąć podłogę... tunel środkowy i podłogę w bagażniku.

: ndz cze 15, 2008 15:00
autor: Piwiracing
barteKKK03 pisze:Będziesz musiał ciąć podłogę... tunel środkowy i podłogę w bagażniku.
czyli bez tego naprawde sie nie obejdzie?? :(

: ndz cze 15, 2008 16:16
autor: olozwirski
Taka przerobka jest nieoplacalna, koszt czesci (skrzynia biegow, wal, dyfer, tylni zawias z belka i hamulcami) i robocizny jest znacznie wyzszy niz wymiana samochodu. Jeszcze musisz znalezc kogos kumatego kto to zrobi zeby jezdzilo jak trzeba, poprostu odradzam.

: ndz cze 15, 2008 17:05
autor: Piwiracing
olozwirski pisze:Taka przerobka jest nieoplacalna, koszt czesci (skrzynia biegow, wal, dyfer, tylni zawias z belka i hamulcami) i robocizny jest znacznie wyzszy niz wymiana samochodu. Jeszcze musisz znalezc kogos kumatego kto to zrobi zeby jezdzilo jak trzeba, poprostu odradzam.
z czesciami nie mam problemu, kase na nie mam i kupic moge od reki, tylko sa od Passata. Problem tylko taki czy rzeczywiscie musze ciac karoserie i czy akurat te elementy od Passata podejda do Golfa...

: ndz cze 15, 2008 17:13
autor: olozwirski
z czesciami nie mam problemu, kase na nie mam i kupic moge od reki, tylko sa od Passata. Problem tylko taki czy rzeczywiscie musze ciac karoserie i czy akurat te elementy od Passata podejda do Golfa...
Musisz ciac, czesci od passata beda pasowac.

: ndz cze 15, 2008 17:56
autor: Piwiracing
olozwirski pisze:
Musisz ciac, czesci od passata beda pasowac.
co dokladnie musze ciac?? Chodzi o to, ze moj Gofer byl kompletnie rozebrany i lakierowany rowniez wewnatrz, a ze mam klatke i kubelki, to w tyle jest pusto, wiec nie wyobrazam sobie, aby cos tam bylo teraz wycicnane/spawane itp... chyba, ze to sie tnie cos od spodu i bym nie naruszyl blachy, ktora jest widoczna od srodka z tylu... wiec jak to jest??

: ndz cze 15, 2008 18:20
autor: zaprzal
poza tym jesli auto bedzie wolnossace to nie wiadomo jeszcze czy beda az takie problemy z trakcja, ze nie da sie z tym zyc ;)

: ndz cze 15, 2008 19:12
autor: Piwiracing
zaprzal pisze:poza tym jesli auto bedzie wolnossace to nie wiadomo jeszcze czy beda az takie problemy z trakcja, ze nie da sie z tym zyc ;)
na dwoch gaznikach, obrobiona glowica, sportowymi walkami, lekkim zamachem i przede wszystkim krotkimi przelozeniami skrzyni problemyy z trakcja moga byc i to duze... chodzi mi glownie o jak najlepszy sprint - nie chce, zeby mi na starcie mielil kapciami, ma byc jak najlepszy czas przyspieszenia...

: ndz cze 15, 2008 19:14
autor: barteKKK03
Piwiracing pisze:
olozwirski pisze:
Musisz ciac, czesci od passata beda pasowac.
co dokladnie musze ciac?? Chodzi o to, ze moj Gofer byl kompletnie rozebrany i lakierowany rowniez wewnatrz, a ze mam klatke i kubelki, to w tyle jest pusto, wiec nie wyobrazam sobie, aby cos tam bylo teraz wycicnane/spawane itp... chyba, ze to sie tnie cos od spodu i bym nie naruszyl blachy, ktora jest widoczna od srodka z tylu... wiec jak to jest??
Wycinać musisz cały środkowy tunel i podłogę bagażnika... lakierowania nie unikniesz, będziesz miał jeden wielki bałagan w środku po tym zabiegu :P

: ndz cze 15, 2008 19:38
autor: Piwiracing
barteKKK03 pisze:Wycinać musisz cały środkowy tunel i podłogę bagażnika... lakierowania nie unikniesz, będziesz miał jeden wielki bałagan w środku po tym zabiegu :P
aha, to lipa... :/ za duzo pieniedzy bylo zainwestowane, zebym teraz to wszystko psul... wiec jedynym wyjsciem bedzie zakup szpery do mojej skrzynki 02A...

wszystkim dziekuje za pomoc i kazdemu "klikne", ze pomogl ;)

temat mozna zamknac

: ndz cze 15, 2008 20:38
autor: zaprzal
Piwiracing pisze:
zaprzal pisze:poza tym jesli auto bedzie wolnossace to nie wiadomo jeszcze czy beda az takie problemy z trakcja, ze nie da sie z tym zyc ;)
na dwoch gaznikach, obrobiona glowica, sportowymi walkami, lekkim zamachem i przede wszystkim krotkimi przelozeniami skrzyni problemyy z trakcja moga byc i to duze... chodzi mi glownie o jak najlepszy sprint - nie chce, zeby mi na starcie mielil kapciami, ma byc jak najlepszy czas przyspieszenia...
mogloby sie okazac, ze wiecej na tym stracisz niz zyskasz

: ndz cze 15, 2008 20:48
autor: Piwiracing
zaprzal pisze:mogloby sie okazac, ze wiecej na tym stracisz niz zyskasz
domyslam sie, ze chodzi Ci o wajhowanie biegami przy przyspieszeniu do setki... z tym problemu nie bedzie, biegi zmieniam sprawnie i szybciutko (9 lat w kartingu w kategorii z silnikiem biegowym)... ;)

: ndz cze 15, 2008 20:57
autor: zaprzal
mialem raczej na mysli strate na masie pojazdu i na napedzie w stosunku do zyskow z trakcji.
z mojej strony koniec tematu ;)