spalanie i obroty

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
kamien11985
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: pt sie 31, 2007 20:32
Lokalizacja: Prudnik
Kontakt:

spalanie i obroty

Post autor: kamien11985 » sob cze 14, 2008 00:24

witam :bigok: jak chce podeptać to wiem jak ale co do ekonomicznej jazdy.... jaki zakres obrotów na 5 lub predkość przy v16 niedługo jade do chorwacji i ekonomiczna jazda się szykuje :grin:


www.opolskiVAG.pl

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob cze 14, 2008 10:02

hmmm sprawa trudna, najlepiej zalozyc maly zagielek na pedal gazu i dmuchac od czasu do czasu zeby sie rozpedzil.....
a tak na powaznie to spalanie paliwa zalezy od oporow ruchu pojazdu, wiec tu bym szukal w lekko wiekszym cisnieniu w oponach oszczednosci i spokojnej jezdzie niz w obrotach, jazda na 5 biegu nie w kazdych warunkach spala mniej paliwa niz na 4 by spalil ale to osobna historia, w kazdym razie plynna jazda kolo 100 mu wystarczy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
m4st3rm1nd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 28, 2006 13:39
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: m4st3rm1nd » pn cze 16, 2008 21:27

zakres obrotów powinien być taki, w którym masz największy moment obrotowy (możesz to sprawdzić w jakiejś książce a może też jest w instrukcji). Jeśli dobrze rozumiem to najlepsze spalanie masz w zakresie obrotów od maksymalnego momentu obrotowego do maksymalnej mocy ale z góry ostrzegam że mogę się mylić! Więc jak ktoś wie to proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie. Pzdr


vwgolf4ever
[img]http://img.userbars.pl/53/10550.gif[/img]
[img]http://img.userbars.pl/84/16663.png[/img]

[color=red][size=134]IT'S ALWAYS BETTER TO POST IN AN EXISTING THREAD THAN TO START A NEW ONE[/size][/color]

Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » pn cze 16, 2008 23:10

napewno nie przy maksymalnej mocy
wiekszosc silnikow ma moc max przy wysokich obrotach

przy max momencie jest najlepsze

najmniejsze teoretycznie jest przy jak najmniejszych obrotach
ale nie przesadzajac bo strasznie obciaza silnik

co do ekonomi to nie za wysokie obroky
pozadne opony dobre cisnienie
i brak gwaltownych przyspieszen
ewentualnie chamowanie powolne silnikiem do tego


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » wt cze 17, 2008 15:14

niemasz komputera? najlepiej 80-110 bez wyścigów


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt cze 17, 2008 18:22

Gdyby faktycznie trzeba było jeździć okolicach max momentu to w 16v trzeba by jeździć między 4 a 5 tys obrotów :)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

bvw08
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob sie 19, 2006 17:10
Lokalizacja: śląsk, RŚL

Post autor: bvw08 » śr cze 18, 2008 11:54

właśnie a 4 tyś to napewno nie bydzie ekonomicznie, rozumie do przyspieszania to może jazda w okolicach max momentu jest ekonomiczna bo auto się nie męczy ale na równej drodze ze stałą prędkością to napewno niskie obroty ok 2-2.5 tyś będą najlepsze


[url]http://www.youtube.com/watch?v=ij7GrSMpcAY[/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr cze 18, 2008 15:37

m4st3rm1nd pisze:zakres obrotów powinien być taki, w którym masz największy moment obrotowy (możesz to sprawdzić w jakiejś książce a może też jest w instrukcji). Jeśli dobrze rozumiem to najlepsze spalanie masz w zakresie obrotów od maksymalnego momentu obrotowego do maksymalnej mocy ale z góry ostrzegam że mogę się mylić! Więc jak ktoś wie to proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie. Pzdr
za[rzeczam w momencie obrotowym masz najwiksza sprawnosc silnika czyli najlepszy stosunek mocy do wykorzystanego paliwa, spalanie jest zalezne od oporow ruchu i sprawnosci silnika w ktorej lepiej sie poruszac przed punktem maksymalnej sprawnosci, wyglada to tak ze jazda na w miare wysokim biegu przy umiarkowanej predkosci daje najlepsze osiagio w ekonomicznosci


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości