Strona 1 z 1
czy podejdzie skrzynia od passata????
: śr cze 11, 2008 18:21
autor: grabiec
siema padla mi skrzynia w mk3 2,0 8v
i teraz takie pytanie czy podejdzie skrzynia od passata 93r. 2,0 8v ma chydrauliczne sprzeglo
dalo by rade przerobic w golfie zeby bylo chydrauliczne i czy podejdzie ta skrzynia do mojego silnika prosze odpiszczeci bo oszaleje bez auta
a skrzynie silnik i osprzet mam za 1000zl
: śr cze 11, 2008 19:00
autor: spawacz
Skrzynia podejdzie bezproblemu, ale z tego co wiem hydrauliki tam nie ma. 1.8 MPI i 2.0 MPI 8V maja naped sprzegla linkowy
: śr cze 11, 2008 19:10
autor: grabiec
wlasnie o to mi chodzi ze w passacie jest chydraulika a w golfie nie
ale dobra dzieki mozna zamknac temat
juz wiem co i jak
: śr cze 11, 2008 22:17
autor: punkvw
na linke byly 1.6 cala reszta na hydraulice...............
: śr cze 11, 2008 23:17
autor: grabiec
ale czy nie bedzie ona za slaba pod 2,0 skoro jest z 1,6 ????
: czw cze 12, 2008 10:50
autor: TAZ
Idzie kupić wysprzęglnik na linkę. Kosztuje on w używce od 50zł do 120zł. Tylko sprzęgło musisz mieć od tej skrzyni.
: czw cze 12, 2008 15:39
autor: bugalon
Nie no panowie, bez jaj. Wymiana skrzyni z tej na drąga na tą na hydraulike to nie tylko wysprzęglik. Trzeba całe sprzęgło zmienić to raz, cały mechanizm zmiany biegów z linkami włącznie to dwa. Żeby było full profi trzeba też zmienić pedały i podokładać wszystkie pompki w układzie sprzęgła. Moim zdaniem za dużo roboty i pierniczenia sie. Lepiej szukac skrzyni z toledo np albo z golfa 2 16V.
Można też dać skrzynie z silnika 1,8 z mk3 lub 1,6-1,8 z mk2, ale wtedy trzeba będzie tarczę sprzęgłową wymienić bo skrzynia jest na wąski wałek.
: sob cze 14, 2008 06:33
autor: t-tas
TAZ pisze:Idzie kupić wysprzęglnik na linkę. Kosztuje on w używce od 50zł do 120zł. Tylko sprzęgło musisz mieć od tej skrzyni.
trzeba popatrzeć w tematach na temat swapa vr6 do mk2- jest tam nawet foto i chyba info od czego pochodzi taki wysprzęglnik-
bugalon- wtedy sprawę pomki, pedałów, zbiorniczka i całej reszty od wysprzęglania mamy załatwioną
ale faktycznie racją jest, ze dochodzi wymiana sprzęgła golfowskiego na komplet z passata(łącznie z kołem zamachowym) i sterowanie drągiem wymienić na sterowanie linkami
sprawa ogólnie nieopłacalna w sytuacji gdy skrzynie do silników rodziny 1.5-2.0 nie są jakimś szczególnym rarytasem (choć ktoś pisał tu, że skrzynie z mk1 nie mogą być bo mocowania minimalnie inaczej patrzą)
wg mnie kupić skrzynkę golfowską, wymienić ewentualnie tarczę sprzęgła jeśli obecnie masz gruby wałek, a kupisz skrzynię na cienki wałek(lub na odwrót) i cieszyć się z jazdy(tylko nie oszczędzać na tarczy jak by co- koledze
gumiś tarcza rzemiosła się rozpukła)
: sob cze 14, 2008 09:54
autor: evolution
bugalon pisze:Nie no panowie, bez jaj. Wymiana skrzyni z tej na drąga na tą na hydraulike to nie tylko wysprzęglik. Trzeba całe sprzęgło zmienić to raz, cały mechanizm zmiany biegów z linkami włącznie to dwa. Żeby było full profi trzeba też zmienić pedały i podokładać wszystkie pompki w układzie sprzęgła. Moim zdaniem za dużo roboty i pierniczenia sie. Lepiej szukac skrzyni z toledo np albo z golfa 2 16V.
Można też dać skrzynie z silnika 1,8 z mk3 lub 1,6-1,8 z mk2, ale wtedy trzeba będzie tarczę sprzęgłową wymienić bo skrzynia jest na wąski wałek.
ful profi w fabryce zrobili... wysprzeglik na linke do skrzyni na linke w pasku b3 tylko kolo ze sprzeglem i kaseta wystarczy
i w zadnym przypadku nie montowac po raz kolejny skrzyni na ciegna, zapas wytrzymalosciowy tej z paska jest nieziemski
wysprzeglik byl tez stosowany w seacie toledo 2.0 8v
: sob cze 14, 2008 14:19
autor: grabiec
dzieki za odp temat mozna zamknac juz wiem co to za skrzynia itp ale wielkie dzieki za duzo roboty bawic sie w to
pozdro
: sob cze 14, 2008 15:38
autor: bugalon
ful profi w fabryce zrobili... wysprzeglik na linke do skrzyni na linke w pasku b3 tylko kolo ze sprzeglem i kaseta wystarczy
i w zadnym przypadku nie montowac po raz kolejny skrzyni na ciegna, zapas wytrzymalosciowy tej z paska jest nieziemski
wysprzeglik byl tez stosowany w seacie toledo 2.0 8v
Ja osobiście mam zastrzeżenia do tego fabrycznego rozwiązania (chociazby dlatego ze dalej to jest na linke, ktora może sie zerwac). Przy moim traktowaniu podzespołów nie wróżę temu rozwiązaniu zbyt długiego żywota
. Wiem, że działa, wiem też że ludzie sobie chwalą. Może przesadzam, ale u siebie będę dawał jednak komplet z pedałami i pompkami a to dlatego, że nie lubię ryzykować
: sob cze 14, 2008 18:08
autor: punkvw
na linke jest dokladniejsze i szybsze..............wysprzeglik z T4 tez podchodzi......
jak by nie to ze gangownik chce miec wysoko i montuje go na tunelu zamiast pod to przy skrzyni z passka montowalbym draga, nikt mnie nieprzekona ze niejest lepszy od linek....w MK2......
: ndz cze 15, 2008 10:01
autor: evolution
bugalon pisze: Przy moim traktowaniu podzespołów nie wróżę temu rozwiązaniu zbyt długiego żywota
przesadzasz.. mi sie linka nie zerwala ani razu a docisk mialem mocny, hydro zawsze tez moze pojsc pompka silownik... a traktuje auto chyba na forum najgorzej...