Strona 1 z 2
MK3 GTI ADY co zrobic aby sie lepiej zbierał??
: pt cze 06, 2008 21:47
autor: rysiektr
Witam
Stalem sie niedawno posiadaczem MK3 GTI Edition z silnikiem ADY czyli 2.0 8V 115KM i pytam co mam zrobic lub wymienic zeby sie troszke lepiej zbieral....nie ukrywam ze lubie czasami poscigac sie z kims spod swiatel. Jednak apetyt rosnie w miare jedzenia i te niby 115KM nie wystarcza.Mam tam bardzo ktotka skrzynie Vmax na 1 to ok 60Km/h i na 2 tez niewiele wiecej i dopiero od 3 czuc jak przyspiesza. I tu mam pytanie co zrobic aby mial lepsze przyspieszenie??Wiecej Nm??
: pt cze 06, 2008 21:49
autor: djtom
: pt cze 06, 2008 21:56
autor: rysiektr
nie kazdego na to stac a pozatym sam wiesz jak ciezko jest znalesc ZDROWEGO ABFa lub VR6 i bez wiejskich tjunow
: pt cze 06, 2008 22:15
autor: djtom
ale to na co liczysz? na opornik?
: pt cze 06, 2008 22:15
autor: GTH
Powiem ci tak, moze cos ci to uswiadomi. Wlozysz jakies pieniadze w swap np na ABF\AAA\ABV (przyklady) a jezeli te same pieniazki chcialbys zainwestowac w modyfikacje obecnego silnika chyba bylo by ciezko zblizyc sie do 2 ostatnich pozycji
Teraz sobie wez pod uwage czy lepiej miec mozliwosc manewrow z bardziej rozwojowa jednostka, czy tez krecic z g****a bat.
PS djTom hehe z tym opornikiem to mnie rozbawiasz od wczoraj, ze tez ludzie sie na to nabieraja...
Dodam od siebie ze jakis czas temu rozmawialem z panem znawca z allegro ktory oferowal te ustrojstwa gwarantujac przyrost rzedu 40km, podczas rozmowy dosyc szybko sie pogubil, a konkluzji mozna sie domyslec samemu
, stwierdzil rowniez ze do mojego auta nie da sie zalozyc teguz "chipa" hehe...Naprawde, rece opadaja...
Pozdrawiam GTH
: pt cze 06, 2008 22:22
autor: Yuri
rysiektr niestety te 2.0 8v to bardziej woly robocze niz scigacze. Fajnie sie tym jedzi nawet ale to raczej dlatego, ze Mk3 jest w miare lekkie, a nie ze silnik jakis super (chociaz dla mnie jest super ze wzgledu na fajny przebieg momentu i ogolna wytrzymalosc). Tez sie zastanawialem co by pomodzic pod maska zeby troche lepiej chodzil i skontaktowalem sie z gosciem z G-Labu. Powiedzial mi mniej wiecej tyle, ze silnik nierozwojowy ale na upartego mozna by cos pokombinowac tyle, ze kupa gratow do wymiany. Powiedzial, ze jak bardzo chce to trzeba zrobic: dolot, caly wydech (razem z kolektorem), jakis walek ostrzejszy wsadzic, pod to wszystko jakis sofcik podobno dalo by sie napisac i wtedy dopiero cos by z tego bylo. I w zaleznosci od stanu i przebiegu, a wiadomo ze wiekszosc z tych rocznikow ma troche nalatane, pewnie jeszcze planowanie czapki by doszlo. Jak widzisz koszta nie male,a mysle, ze 20 kM to max co by z tego wyszlo. Ja juz sie pogodzilem, ze jezdzi jak jezdzi i nie ma sensu przy tym silniku cokolwiek dzialac oprocz uturbiania no ale to juz wyzsza szkola jazdy.
: pt cze 06, 2008 22:26
autor: rysiektr
djtom pisze:ale to na co liczysz? na opornik?
bardziej na swap skrzyni na jakas inna o innych przelozeniach i jakiejs kobinacji z dolotem wtryskami kompem glowica...taka niskobudzetowka...bo chyba da sie cos jeszcze wydusic z ADYka....
GTH pisze:Teraz sobie wez pod uwage czy lepiej miec mozliwosc manewrow z bardziej rozwojowa jednostka, czy tez krecic z g****a bat
nie chce miec 300KM bo nie stac mnie bedzie zeby napoic tego zarłoka...chce tylko moc troszke szybciej przyspieszac a swap na ABFa lub VR6 to sa koszta rzedu kilku tys do wydania jednorazowo a mi chodzi o zamkniecie sie w ok 1500-2000zl
: pt cze 06, 2008 22:32
autor: GTH
Tak to nawet w erze nie maja
Naprawde chce ci pomoc, odloz sobie te 2 000, jak dozbierasz jeszcze troszke to sobie zeswapujesz na cos naprawde godnego polecenia.
: pt cze 06, 2008 22:36
autor: rysiektr
czyli trudno...pozostaje mi jednak SWAP....a mam pytanie jeszcze odnosnie skrzyni biegow bo prawdopodobnie czeka mnie wymiana bo synchronizator 2 biegu mi zgrzyta wiec jaka skrzynie polecalibyscie do ADYka??
: sob cze 07, 2008 08:56
autor: evolution
Yuri pisze:Powiedzial mi mniej wiecej tyle, ze silnik nierozwojowy
e tam nie rozwojowy, przy uswiadomionym kierowcy 300 ps wytrzymie
bez niczego 250 ps
: sob cze 07, 2008 09:28
autor: djtom
stwierdzil rowniez ze do mojego auta nie da sie zalozyc teguz "chipa" hehe
trza było brać
: sob cze 07, 2008 10:51
autor: Yuri
evolution pisze:Yuri pisze:Powiedzial mi mniej wiecej tyle, ze silnik nierozwojowy
e tam nie rozwojowy, przy uswiadomionym kierowcy 300 ps wytrzymie
bez niczego 250 ps
Evo ten gosc to mowil w kontekscie N/A. No bo powiedz mi ile bez suszary z tego silnika wyciagniesz?
: sob cze 07, 2008 12:04
autor: GTH
Wiadomo, jest cisnienie jest zabawa. Cohc czy aby napewno na seryjnych gratach sobie poradzi z 250PS?? Bo mialbym co do tego watpliwosci...
: sob cze 07, 2008 14:26
autor: evolution
chcesz zobaczec 2e ktore ma seryjne bebechy i pluje 272 ps i 433 nm??:> jesli przerobke sie przemysli to wytrzyma jazde z taka moca. podejrzewam ze jednorazowo moznaby wycisnac 350+ ps tylko kosztem tlokow
[ Dodano: Sob Cze 07, 2008 14:28 ]
GTH pisze:stwierdzil rowniez ze do mojego auta nie da sie zalozyc teguz "chipa" hehe
moge napisac program do twojego... z walkiem glowica moznaby sie obic od 150 koni ceny priv