Strona 1 z 1

AAM+ co lepiej włożyć?

: pt maja 16, 2008 11:56
autor: szymko2000
mam aam-a i chce troszkę go odmulić
mam do wyboru kpl. komp i włek od abs lub kpl od 2e.
co wybrać proszę o poradę najlepiej od osób które maja to już za sobą.
czego moge sie spodziewać po takiej modyfikacji.
czy zmiena dynamiki i spalania jest6 duża?
pozdrawiam i czekam na rzeczowe odpowiedzi.

dodam że przeczytałem już chyba wszystkie wątki dotyczące aam+ chodzi mi o podsumowanie .

: pt maja 16, 2008 22:39
autor: ppoll27
z tego co wiem to wałek i komp nie są tu cudownym antidotum, główna różnica i potencjał kryje się w głowicy - dopiero jak ją dłubniesz/zmienisz i doprawisz przede wszystkim stopień sprężania to wałek i komp mają jakiś sens - w przeciwnym razie masz raczej "placebo" :bigok:

: sob maja 17, 2008 18:36
autor: wesdam
podepne sie pod temat co by mi było potrzebne aby wymienic silnik aam na 2e? Sam silnik wystarczy?

: sob maja 17, 2008 19:24
autor: Yuri
wesdam pisze:Sam silnik wystarczy?
W zyciu. Caly osprzet musisz miec. I hamulce wypadalo by zmienic. Wieksze na przod no i tarcze z tylu by sie przydaly zeby to normalnie hamowalo. Moja rada taka zebys jak juz cos to kupil po prostu GTI bo taki swap wyjdzie Cie ze 2 razy wiecej niz jakbys sprzedal, dolozyl i kupil cale auto.

: pn maja 19, 2008 00:24
autor: wesdam
Yuri, a co powiesz na 1.6 101k chyba (afn?)też trzeba by było wymieniac tyle co przy swapie na 2e? Bo absa to raczej powinienem bez problemu tam wrzucic a reszta moze zostac taka jak jest jesli sie nie myle

: pn maja 19, 2008 10:24
autor: Christopherek
wesdam pisze:afn?
to jest silnik diesla 110ps

: pn maja 19, 2008 11:12
autor: Yuri
wesdam pisze:chyba (afn?)
AFT ;)
wesdam pisze:Bo absa to raczej powinienem bez problemu tam wrzucic a reszta moze zostac taka jak jest jesli sie nie myle
ECU jest inne i nie wiem jak ze skrzynia.


wesdam uwierz mi, ze naprawde lepiej Cie wyjdzie sprzedac tego AAM'a i polowac na cos mocniejszego. Mk3 na rynku nie brakuje. Zaoszczedzisz i pieniedzy i nerwow.

: wt maja 27, 2008 22:27
autor: spawacz
w sumie jak zalozysz ten kpl. z 2e to juz cos to da , ale jeszcze jak bys dal wydech z 2e od glowcy do kata to by tylko tez pomoglo ale wiecej niz 90KM nie zobisz . AAM i ABS to te same silniki tylko komp i walek inny, no i ten nieszczesny stopien strezania AAM 9:1 a , ABS ,PF,2E , PB 10:1

: pn cze 02, 2008 15:39
autor: szymko2000
a wrzucał ktoś z was wałek i kompa od 2e do aam?
czy wszystko pasuje bez przeróbek?
no i jakich efektów mam sie spodziewać po tej operacji ( jaki wzrost spalanie i co z dynamiką?

wałek ponoć jeden koles wrzucił ale nie wiem co z kompem
proszę o rady , sygestie itp
z góry dzięki

: pt cze 06, 2008 13:47
autor: mlody87
szymko2000 pisze:a wrzucał ktoś z was wałek i kompa od 2e do aam?
czy wszystko pasuje bez przeróbek?
no i jakich efektów mam sie spodziewać po tej operacji ( jaki wzrost spalanie i co z dynamiką?
z tego co wiem to wałek od 2E ludzie wkładaja bez przeróbek , jesli chodzi o kompa to 2E jest wiekopunkt wiec niepodejdzie , i dlatego trzeba szukac kompa od ABS-a.
ponoc jesli to sie włozy silnik jest "zywszy" na wyzszych obrotach

co do róznic to jak juz wczesniej wspominali zostaje stopien sprezania i srednica na wydechu czyli kolektor i chyba na tłumikach w aam jest 45mm a w abs i innych 50mm??cos w tym stylu

[ Dodano: 06 Cze 2008 13:49 ]
a jeszcze taka ciekawostka widziałem gdzies tabele z parametrów krzywek na tych wałkach to ABS i 2E sa bardzo podobne a AAM jednak rózni sie sporo, wiec napewno to ma jakis wpływ :)

: pt cze 06, 2008 20:26
autor: szymko2000
dzieki za info Mlody
w sumie to podejrzewałem ze ecu od 2e nie podejdzie (ten wielopkt. mnie zasdtanawial)
a moze ktos zna kogos kto ma kombinacje wałka od 2e i kompa od abs.
chetnie pogadał bym z posiadaczem takiej mieszanki , zanim zaczne dłubać prz moim aamie.
taka rozmowa moze przeważyc szale bo na razie sie jeszcze trochę wacham.
pozdro