Jak w temacie. Co daje się zrobić dla PN-ki (1,6 benzyna z LPG na seryjnym gaźniku 2EE, 200tyś. na blacie) celem poprawy osiągów? Czytałem tylko o sportowym dolocie w PN, a ciekawią mnie inne patenty.
- co
- ile przerobek
- orientacyjna cena
- na ile dostanie przez to motor?
: pn maja 12, 2008 12:37
autor: ppoll27
1. wywalić LPG
2. sprawdzić jak się ma katalizator, krokowiec i sonda lambda - w ten sposób masz szansę osiągnąć zawrotne 70 KM
2a. założyć 2e2, doprawić głowicę, uwolnić wydech(bez kata) i wałek z EZ - może przekroczysz magiczną barierę 75 KM
2b. założyć możliwie najkrótszą skrzynię - moc nie wzrasta, wzrasta przyśpieszenie, spalanie i hałas
3. zweryfikowac wydech, wstawic górę, dolot i zasilanie Jetronic (wielopunkt) od silnika 1,6 z Audi 80 B2 - tym sposobem dojdziesz do ok 100 KM
i bez doładowania to chyba tyle ...
: śr maja 14, 2008 20:42
autor: kleki
Czyli niezbyt wiele niskim kosztem.
A takie coś jak dynamiczne doładowanie?
Stożek?
Daje to coś rozsądnego, czy szkoda sobie zawracać gitarę?
pzdr
: śr maja 14, 2008 22:59
autor: yahoo_p
poszukaj uzytkownika walus on pn ladnie podciągnąl...
: czw maja 15, 2008 16:21
autor: bvw08
od siebie dodam że najtaniej i największe efekty to wyrzucic pierburga i wstawić webera z fiata efekty są juz bardzo ciekawe i dużo aut z mocniejszymi silnikami może się zdziwic. ile daje Km niewiem ale u mnie w RF+ pare innych rzeczy i opony 155/r13 wiem że civic 5gen 1.5 dostaje po dupie a crx 124Km dopiero od 3 biegu zaczyna mnie gonic
: pt maja 16, 2008 22:36
autor: ppoll27
bvw08 pisze:od siebie dodam że najtaniej i największe efekty to wyrzucic pierburga i wstawić webera z fiata efekty są juz bardzo ciekawe i dużo aut z mocniejszymi silnikami może się zdziwic. ile daje Km niewiem ale u mnie w RF+ pare innych rzeczy i opony 155/r13 wiem że civic 5gen 1.5 dostaje po dupie a crx 124Km dopiero od 3 biegu zaczyna mnie gonic
w takim ściganiu wiele zależy od "kierownika" i rzeczywistego stanu auta, więc takie przechwalanie się nie ma większego sensu ...
bardziej obiektywnie będzie jak podasz ile masz 0-100 i jaki Vmaks (przynajmniej licznikowy)
co do cudownej mocy Webera z "kanta" to z ciekawości zapytam czy jest user który zmierzył ile ma KM czy to tylko ssanie z palca że na 100% ma więcej niż pierburg ?
[ Dodano: Pią Maj 16, 2008 22:40 ]
yahoo_p pisze:poszukaj uzytkownika walus on pn ladnie podciągnąl...
tak tylko zwróć uwagę że poza "dołem" (od głowicy w dół) nie zostało tam już prawie nic z PN ... no i jeszcze koszty ...
: sob maja 17, 2008 22:36
autor: bvw08
Z dupo hamowni wiem że jest dużo lepszy niż na pierburgu, był użytkownik prekursor instalacji webera w golfie "kamilW" to na hamowni miał coś około 103KM a z tego co pamiętam to na fabrycznym pierburgu nie umiał przekroczyś 86KM. A co do v maxa to akurat golfy są słabe bo nawet gti 16v nie zachwycały specjalnie a z moim różnie bywa są dni (odpowiedni wiatr itp) że jedzie lepiej albo gorzej ale w każdej chwili może 180KM/h pojechać na gps na prostym odciunku drogi i czasy 0-100 spokojnie ma na poziomie 10sec a jak się postaram zejdzie w okolice 9
: ndz maja 18, 2008 14:04
autor: kleki
No to chyba nie ma co szaleć. A tak z czystej ciekawości - jaki największy daje się zapakować motor pod maskę?
: pn maja 19, 2008 20:22
autor: bvw08
spokojnie wejdzie 2.8 vr6 a a po wrocławiu zaniedługo mamy nadzieje będzie jeździł 4.2 v8
: pn maja 19, 2008 20:39
autor: yahoo_p
ja widzialem kiedyś 2,5 v6 z mazdy w mk2 na allegro...
: pn maja 19, 2008 20:47
autor: toffic
ja widzialem kiedyś 2,5 v6 z mazdy w mk2 na allegro...
na forum kiedyś było
: pn maja 19, 2008 22:08
autor: GTH
Dobrze zestrojony pierburg bedzie lepszy niz weber Choc i jeden jak i drugi maja wady i zalety
Dla zalozyciela watku podaje linka do PNki z ktora sie bawilem kilka miesiecy temu:
Reasumujac, gra niewarta swieczki, choc czego nie robi sie dla przyjemnosci
: czw maja 22, 2008 10:45
autor: bvw08
zgadzam się nie warto fajnie jest ale niema nic za darmo spalanie wzrosło o 2l na trasie i nie jest to proporcjonalne do efektów
: ndz maja 25, 2008 22:05
autor: kleki
A jakie są różnice przy motorze PN (może RP ma podobnie?) - czy jest fabryczny dolot z nadkola, czy puste miejsce tuż za zaworem ciepłe/zimne powietrze? Daje coś dolot z chłodnym powietrzem? A może obok chłodnicy dać jakby lejek (fachowo to nazywa się zdaje dyfuzor)? Przy małych prędkościach w sumie żadna różnica, ale powiedzmy powyżej 50...60 km/h powinno pojawić się moim zdaniem lekkie nadciśnienie? Dobra droga?