Strona 1 z 3

[MKII 1.8GTI] Jak podnieść moc w VW MK2 1.8 8V GTI

: wt kwie 29, 2008 20:49
autor: BazaMKII
Jak podniesc moc i jakie części.
Jaką moc mozna uzyskac z takiego silnika 1.8 8V GTI

: śr kwie 30, 2008 15:18
autor: malutki
BazaMKII pisze:Jak podniesc moc i jakie części.
swap na 16v :bajer:

: śr kwie 30, 2008 23:44
autor: BazaMKII
malutki pisze:swap na 16v:bajer:
to to ja wiem ze 16v sa zajebiste ale chce sie dowiedziec czy z 8v da sie tez wyciaglac moc tak latwo jak z 16v w granicach ok 200KM-300KM
I czy jest tez tyle czesci takich jak kute tloki korby sportowe walki i takie tam bo mam dylemat jakiego kupic czy 16v czy 8v
8v jest bardziej nie zawodny a jak cos to nawet lpg mozna zalozyc a 16v jest dosyc awaryjny i lpg nie podchodzi do niego bo jest na mechanicznym wtrysku k-jetronic
a i czy trudno przerobic go na digifanta z k-jetronica

: czw maja 01, 2008 19:27
autor: malutki
BazaMKII, w 8v masz tego plus ze jest wersja na digifancie i jest przez to latwiejszy w eksploatacji. 16v np KR czy PL sa na K-Jettronicu i w nich jest troche problem z wyregulowaniem silnika, zalozeniem lpg. nie wiem skad wyrwales te 300 km? 200mozna bez wiekszych przerobek wycisnac, jesli celujesz w wyzsze moce w gre wchodzi turbina itp a to juz kosztowne zabawy. jesli chcesz auta stosunkowo taniego w eksploatacji szukaj wersji z silnikiem PB (8v chyba 115km) lub 9a( 16v 136 km).

: pt maja 02, 2008 10:08
autor: Xabingo
malutki pisze:nie wiem skad wyrwales te 300 km? 200mozna bez wiekszych przerobek wycisnac, jesli celujesz w wyzsze moce w gre wchodzi turbina itp a to juz kosztowne zabawy. jesli chcesz auta stosunkowo taniego w eksploatacji szukaj wersji z silnikiem PB (8v chyba 115km)
Ja mam PB (112KM dokładnie :grin: ), co można zmodyfikować, żeby mieć ok.140KM - oczywiście bez turbiny.

: pt maja 02, 2008 10:16
autor: GTH
Oczywiscie jest taka mozliwosc, ale oczywiscie sam jej nie zrobisz zapewnie :)

: pt maja 02, 2008 12:39
autor: Xabingo
GTH pisze:Oczywiscie jest taka mozliwosc, ale oczywiscie sam jej nie zrobisz zapewnie :)
Zapewne tak, ale bardzo bym chciał wiedzieć jak uzyskać te 140KM z PB (112KM)
Czy 140KM na ten silnik to dużo? Nie będzie za bardzo obciążony?

: pt maja 02, 2008 16:05
autor: GTH
Mysle ze jezeli bylby w dosc dobrej kondycji jakos poradzilby sobie z tym jako n\a ;)

: pt maja 02, 2008 22:18
autor: sillas
hej równiez posiadam PB,
-odelzone koło zamachowe,
- kolektor 4-2-1,za nim rura około 55mm przez całe auto,na koncu jakas tam pierdziawka,ale musze zmienic to na koncowy od vr-y,
pomiar na hamowni po tych ze tak powiem modyfikacjach to 117 km,równiez podskoczyły nm dosyc dosyc.
mam zamiar isc dalej z tematem,

: sob maja 03, 2008 09:57
autor: GTH
Nie wiem moze i powtorze slowa wielu ale ladowanie pieniedzy w ta jednostke mija sie z celem, chyba ze robi sie to z czystej przyjemnosci i ciekawosci ;) Ze tak powiem prawie wszystko jest mozliwe ;) Pozdrawiam

: sob maja 03, 2008 10:10
autor: sillas
GTH pisze:Nie wiem moze i powtorze slowa wielu ale ladowanie pieniedzy w ta jednostke mija sie z celem, chyba ze robi sie to z czystej przyjemnosci i ciekawosci ;) Ze tak powiem prawie wszystko jest mozliwe ;) Pozdrawiam
moze powiedz co masz dokładnie na mysli

: sob maja 03, 2008 16:03
autor: olozwirski
Xabingo pisze:
GTH pisze:Oczywiscie jest taka mozliwosc, ale oczywiscie sam jej nie zrobisz zapewnie :)
Zapewne tak, ale bardzo bym chciał wiedzieć jak uzyskać te 140KM z PB (112KM)
Czy 140KM na ten silnik to dużo? Nie będzie za bardzo obciążony?
Pisza ci ze bez sensu a ty swoje, naklady na taki tunning sa ogromne i nieuzasadnione, chyba ze sztuka dla sztuki. Zeby nie bylo ze klepie tylko w klawiature to masz do roboty:
Glowice- wieksze zawory, mechanika i bardzo ostre walki.
Uklad korbowo tlokowy i sprzeglo- trzeba powywazac, odelzyc wszystko na maxa, dac tloki doprezajace.
Poodchudzac wszystkie kola pasowe lub powymieniac na lzejsze, najlepiej underdrive
Dolot, wydech, strojenie, lanie paliwa wysokooktanowego, dobrego oleju, silnik i tak bedzie mial obnizona trwalosc.
Wartosc modow moze przekroczyc wartosc samochodu, po co ci to? Nie lepiel kupic ABFa i smiac sie z modzonych 8V?

: pn maja 12, 2008 18:55
autor: LordKris
olozwirski pisze: Zeby nie bylo ze klepie tylko w klawiature to masz do roboty:
Glowice- wieksze zawory, mechanika i bardzo ostre walki.
Uklad korbowo tlokowy i sprzeglo- trzeba powywazac, odelzyc wszystko na maxa, dac tloki doprezajace.
Poodchudzac wszystkie kola pasowe lub powymieniac na lzejsze, najlepiej underdrive
Dolot, wydech, strojenie, lanie paliwa wysokooktanowego, dobrego oleju, silnik i tak bedzie mial obnizona trwalosc.
I czy po tych modach na 200 KM jest szansa ??

: pn maja 12, 2008 19:26
autor: yahoo_p
LordKris pisze:
olozwirski pisze: Zeby nie bylo ze klepie tylko w klawiature to masz do roboty:
Glowice- wieksze zawory, mechanika i bardzo ostre walki.
Uklad korbowo tlokowy i sprzeglo- trzeba powywazac, odelzyc wszystko na maxa, dac tloki doprezajace.
Poodchudzac wszystkie kola pasowe lub powymieniac na lzejsze, najlepiej underdrive
Dolot, wydech, strojenie, lanie paliwa wysokooktanowego, dobrego oleju, silnik i tak bedzie mial obnizona trwalosc.
I czy po tych modach na 200 KM jest szansa ??
:kac: tu mowa raczej o 140KM...