Strona 1 z 2
wałek z pg w pn a szklanki
: ndz kwie 20, 2008 20:47
autor: daro46
zamierzam doPN włożyć wałek z PG i narodził się problem ponieważ po podmianie wałka zawory sie nie domykają jak są szklanki z PN ,posiadam szklanki z PG razem z wałkiem i one różnią się tym że miękko chodzą ,a z PN praktycznie się nie uginają i tu nie wiem czy te z PN są jakieś lewe czy po prostu nie współpracują z wałkiem z PG ?? i jeszcze jedno pytanie jak ustawić zapłon na wałku z PG ponieważ posiadam wałek z kółkiem i całkowicie sie różnią znakami ,to mam przełożyć kółko z wałka z PN czy ustawiać według znaków z PG??
Re: wałek z pg w pn a szklanki
: ndz kwie 20, 2008 21:20
autor: Borys
daro46 pisze:zamierzam doPN włożyć wałek z PG i narodził się problem ponieważ po podmianie wałka zawory sie nie domykają jak są szklanki z PN ,posiadam szklanki z PG razem z wałkiem i one różnią się tym że miękko chodzą ,a z PN praktycznie się nie uginają i tu nie wiem czy te z PN są jakieś lewe czy po prostu nie współpracują z wałkiem z PG ?? i jeszcze jedno pytanie jak ustawić zapłon na wałku z PG ponieważ posiadam wałek z kółkiem i całkowicie sie różnią znakami ,to mam przełożyć kółko z wałka z PN czy ustawiać według znaków z PG??
lepiej napewno na tym wałku nie bedzie, a szklanki to poprostu trzeba powyjmowac i powyciskac z nich olej, załozyc na pusto i będą współpracoiwac
: ndz kwie 20, 2008 21:34
autor: daro46
z tego co czytałem na forum to powinno być lepiej ,a jak nie to jaki wałek byś polecała ??
: ndz kwie 20, 2008 21:58
autor: toffic
Jakieś GTi albo coś na mechanicznym
: ndz kwie 20, 2008 22:10
autor: daro46
nie rozumiem możesz jaśniej??
: pn kwie 21, 2008 10:17
autor: ppoll27
nie wiesz o co chodzi a chcesz się bawić ... najpierw trochę poczytaj ...
zmiana wałka to pewne uzupełnienie obróbki głowicy ... jedno bez drugiego wiele ci nie da ...
odpal sobie doppelwobber.de i tam w opisie silników do mk2 są czasy otwarcia zaworów - wybierz taki który ma jak największe (tak jak napisał kolega pewnie będzie to jakiś wałek z GTI 8V silniki PF,PB) ... a kwestia regulacji zapłonu i timingu rozrządu to inna bajka dlatego optymalnie mieć kółko regulowane i trochę potestować ...
PS: auta się nie "tjuninguje" na podstawie plotek i legend tylko na podstawie wiedzy
: pn kwie 21, 2008 11:25
autor: daro46
co do wałka to z tego co czytałem na forum i gadałem z paroma osobami to z pg jest ok,a co do obróbki głowicy to jest w trakcie ,wkrótce dojdzie kolektor 4 2 1 wydech w tej chwili 2 calowy przelot z kwasówki , gażnik webera ,a za kółkiem się rozglądam,także całkiem zielony nie jestem:P
: pn kwie 21, 2008 15:31
autor: GTH
Ten z PG wcale nie jest "lepszym" wyjsciem w PNce, sam zwego czasu sie w tym silniku bawilem na probe z roznymi walkami, Pg wypadl bez rewelacji
takze nie wiem czy nie jestes do konca zielony
: pn kwie 21, 2008 15:53
autor: daro46
a jaki byś polecał?? jak ustawiłeś rozrząd ,tzn założyłeś kółko i na znaki z pn??
: pn kwie 21, 2008 17:21
autor: toffic
GTH pisze:Ten z PG wcale nie jest "lepszym" wyjsciem w PNce, sam zwego czasu sie w tym silniku bawilem na probe z roznymi walkami, Pg wypadl bez rewelacji
takze nie wiem czy nie jestes do konca zielony
Dokładnie
: pn kwie 21, 2008 20:26
autor: GTH
Walek, jest cala gama od koloru do wyboru. W tamten czas regulowane kolko ominalem robiac klin, co prawda nie bylo to optymalne dostrojenie ze wzgledu na regulacje +- tylko pol zeba. Bylo minelo, era "ulepszania" dupowozow minela
: pn kwie 21, 2008 20:31
autor: daro46
wiem ze jest ich naprawdę sporo tylko teraz nie wiem który wybrać;/ ma ktoś jakieś wypróbowane??
: pn kwie 21, 2008 20:42
autor: toffic
Przecież jest napisane
: pn kwie 21, 2008 20:54
autor: daro46
wałek z pg jest taki sam jak w ht a to jest gti teraz nie rozumiem ,nie wiem jakie kąty ma wałek z 2.0 8v ,myślałem jeszcze o wałku z gx ale on jest tylko o 3 stopnie szybciej zamyka zawór wydechowy takze teraz mam mętlik;/