Strona 1 z 2

Wałki Schrick

: pn kwie 14, 2008 17:11
autor: Miłek
Jakiś czas temu po głowie chodziły mi modyfikacje n/a i na forum wszyscy zachwalaja wałki SCHRICK'a

tylko teraz kwestia doboru takiego wałka. Do samych 8 zaworowych silników VW Schrick ma kilka typów wałków . Różnią sie one symetryczną / niesymetryczną budową i stopniami otwarcia i zamknięcia .

Są np:
268-276
252-276
268-268
itp..
Jak rozumiem różnią sie one charakterystyką i zastosowaniem . Ale które są do czego ??

Czy ktoś wie coś o tym ??

Re: Wałki Schrick

: pn kwie 14, 2008 18:53
autor: DaroS
268-276 jesli mowa o walku o nr 0014 01 681-02 to jest to zalecany TYLKO do G60
252-276 jesli to jest walek o numerze 0244 01521-00 to jest to walek do g40
268-268 jesli mowa o walku o nr 0014 01 681-01 to jest to walek przeznaczony do G60

Pod tym LINKIEM znajduje sie katalog Schricka.

: wt kwie 15, 2008 13:57
autor: Miłek
Dzięki za katalog

Teraz jeszcze takie pytanie jak sprawa sie ma z użyciem ostrzejszych wałków i jazdą na co dzień w mieście i na trasach , Czy ostrzejsze wałki to hartcore jeżeli chodzi o spalanie i charakterystyke silnika ??

: wt kwie 15, 2008 14:06
autor: LCQ
Miłek pisze:Teraz jeszcze takie pytanie jak sprawa sie ma z użyciem ostrzejszych wałków i jazdą na co dzień w mieście i na trasach , Czy ostrzejsze wałki to hartcore jeżeli chodzi o spalanie i charakterystyke silnika ??
jesli to dupowoz to kupuj tuningowe (ok 268st) wtedy auto normalnie jezdzi bez problemów ale musisz wysterować ecu, jeśli ostre to porting głowicy, krótsza skrzynia biegów co za tym idzie spalanie wyższe, powyżej 276 st powinno się zastosować sportowe sprężynki zaworowe które do 8v kosztują coś ok 120 euro plus wysyłka

: wt kwie 15, 2008 14:56
autor: Miłek
No to już wszystko wiem :D zwykłe grzeczne autko do normalnej codziennej jazdy . Jedyne właśnie co będzie to standard: markowy dolot , wydech i pewnie te wałki czyli schrick 268 - Powinny dawać rade .


Czy do tych wałków należałoby jeszcze jakieś modyfikacje wykonywać oprócz strojenia ??

: wt kwie 15, 2008 15:20
autor: DaroS
Wogole to do jakiego motoru chcesz zakladac walek?

: wt kwie 15, 2008 15:35
autor: Miłek
Do remontowanego 2e 2.0 8v

To chyba nie problem

: wt kwie 15, 2008 17:28
autor: LCQ
Miłek pisze:Do remontowanego 2e 2.0 8v

To chyba nie problem
jeśli bez portingu to gdzieś miedzy 262 st a 268 st

: czw kwie 17, 2008 06:44
autor: GTO
w 2E dobrze jezdzi 288
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm

: czw kwie 17, 2008 08:21
autor: olafart
GTO pisze:w 2E dobrze jezdzi 288
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm
Ale mówiśz tu o wlozeniu wałka 288, strojeniu kompa oraz portingu glowicy, czy sam walek i strojenie, i auto bedzie jechalo jak ABF?

tez się tym interesowałem tym tematem do swojego 2E, ale u samego światka do tego silnika przewidzianych jest 5 rodzajów wałków... http://www.swiatek.com.pl/walkisportowe.php
Jak widać- 262,266,274 oraz 280 - i tez w koncu nie ogarniam jakie beda roznice np. w krzywej wykresu, czy spalaniu... Do tych 2 ostatnich "wymagany jest montaz popychaczy z trzpieniem regulacyjnym 65zł/szt", a przy walku 262 napisali ze "przeznaczony do codziennej eksploatacji"

własnie znalazłem takie coś, ciekawego w tym temacie:

Uogólniając można przyjąć, że im dłuższe fazy otwarć zaworów, tym silnik osiąga większa moc przy dużych obrotach, ale kultura pracy na niskich obrotach będzie gorsza. O czasach otwarcia zaworów, właśnie decyduje kształt krzywek na wałku.Wsród wałków można dokonać podziału na wałki: sportowe, rajdowe i wyścigowe.Wałki sportowe w połączeniu z modyfikacjami głowicy mają za zadanie poprawę przyspieszenia samochodu choć sama prędkość maksymalna może nie wzrosnąć. Przy wałkach rajdowych czasy otwarcia zaworów są już znacznie dłuższe i przyrost mocy jest dość wyraźny przy średnich i wysokich obrotach jednak pogarsza się praca w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika. Wałki wyścigowe praktycznie pozbawiają samochody elastyczności poniżej 3500-4000 obr. Dopiero powyżej tego zakresu samochód zaczyna porządnie ciągnąć, uzyskując maksymalną moc przy bardzo wysokich obrotach. Wałki te jednak nie nadają się całkowicie do jazdy ulicznej.
Jak wspomniano operacja wymiany wałka na dłuższy ma sens w przypadku kompleksowej modyfikacji silnika. Modyfikacje mechaniczne aut na ulicę polegają na korekcie kształtu i powierzchni głównie takich elementów jak zawory, gniazda zaworowe, kanały głowicowe oraz same kolektory ( rurowe). Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze konieczność zmiany przełożeń skrzyni biegów na krótsze i ciaśniej zestopniowane.

Aby wszystko razem ze sobą współgralo należy jeszcze pamiętać,że w autach z wtryskiem paliwa wymiana wałka zazwyczaj powoduje konieczność zestrojenia wtrysku i zapłonu czyli tzw. tuning elektroniczny ( np. Unichip, Motec czy Autronic) i to najlepiej przeprowadzony na hamowni.

pozdr

: pt kwie 18, 2008 08:30
autor: GTO
tak jest mozliwe by 2E jechał lepiej jak ABF
portingi,walek,strojenie z robotą to wydatek ok 4 - 4.5 tyś zł.

: pt kwie 18, 2008 09:34
autor: bvw08
"Gto" a w tym setupie że lepszy od ABF to jaki wałek będzie ?? < 280?

: pt kwie 18, 2008 09:45
autor: exec
GTO pisze:tak jest mozliwe by 2E jechał lepiej jak ABF
Ale to chyba kosztem sporo gorszego dolu tak?

: pt kwie 18, 2008 10:00
autor: olafart
exec pisze:GTO napisał/a:
tak jest mozliwe by 2E jechał lepiej jak ABF

Ale to chyba kosztem sporo gorszego dolu tak?
no własnie, bo mi zalezy na tym zeby nie "zmienic" go na ABFa, ze straci dol...