GTO pisze:w 2E dobrze jezdzi 288
mniej wiecej zaczyna jechać jak 16V , od 4000rpm
Ale mówiśz tu o wlozeniu wałka 288, strojeniu kompa oraz portingu glowicy, czy sam walek i strojenie, i auto bedzie jechalo jak ABF?
tez się tym interesowałem tym tematem do swojego 2E, ale u samego światka do tego silnika przewidzianych jest 5 rodzajów wałków...
http://www.swiatek.com.pl/walkisportowe.php
Jak widać- 262,266,274 oraz 280 - i tez w koncu nie ogarniam jakie beda roznice np. w krzywej wykresu, czy spalaniu... Do tych 2 ostatnich "wymagany jest montaz popychaczy z trzpieniem regulacyjnym 65zł/szt", a przy walku 262 napisali ze "przeznaczony do codziennej eksploatacji"
własnie znalazłem takie coś, ciekawego w tym temacie:
Uogólniając można przyjąć, że im dłuższe fazy otwarć zaworów, tym silnik osiąga większa moc przy dużych obrotach, ale kultura pracy na niskich obrotach będzie gorsza. O czasach otwarcia zaworów, właśnie decyduje kształt krzywek na wałku.Wsród wałków można dokonać podziału na wałki: sportowe, rajdowe i wyścigowe.Wałki sportowe w połączeniu z modyfikacjami głowicy mają za zadanie poprawę przyspieszenia samochodu choć sama prędkość maksymalna może nie wzrosnąć. Przy wałkach rajdowych czasy otwarcia zaworów są już znacznie dłuższe i przyrost mocy jest dość wyraźny przy średnich i wysokich obrotach jednak pogarsza się praca w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika. Wałki wyścigowe praktycznie pozbawiają samochody elastyczności poniżej 3500-4000 obr. Dopiero powyżej tego zakresu samochód zaczyna porządnie ciągnąć, uzyskując maksymalną moc przy bardzo wysokich obrotach. Wałki te jednak nie nadają się całkowicie do jazdy ulicznej.
Jak wspomniano operacja wymiany wałka na dłuższy ma sens w przypadku kompleksowej modyfikacji silnika. Modyfikacje mechaniczne aut na ulicę polegają na korekcie kształtu i powierzchni głównie takich elementów jak zawory, gniazda zaworowe, kanały głowicowe oraz same kolektory ( rurowe). Do tego wszystkiego dochodzi jeszcze konieczność zmiany przełożeń skrzyni biegów na krótsze i ciaśniej zestopniowane.
Aby wszystko razem ze sobą współgralo należy jeszcze pamiętać,że w autach z wtryskiem paliwa wymiana wałka zazwyczaj powoduje konieczność zestrojenia wtrysku i zapłonu czyli tzw. tuning elektroniczny ( np. Unichip, Motec czy Autronic) i to najlepiej przeprowadzony na hamowni.
pozdr