Strona 1 z 1

Mk1 2.0 16v? pytan kilka.

: pn cze 06, 2005 01:00
autor: Ref
Witam,
ostatnio zastanawiam sie nad powolanie do zycia :grin: jakiegos jezdzidla na bazie golfa 1 - przeczytalem juz troche i watpliwosci z watku na watek jest
coraz mniej. Ale jeszcze troche pytan pozostalo bez odpowiedzi.
Prosze nie odsylac do szukajki.

Ile waza maksymalnie odchudzone golfy ?
bo rozne wersje roznie podaja - chodzi mi o takie z szybami poliweglan, a w srodku blacha sama

czy jest duzo roboty z wsadzeniem do mk1 hamulcow od mk2 gti ?
ilu calowe felgi moga wejsc na te hamulce ? 13" czy 14"

silnik 2.0 16v ABF to jest ten 140 konny rozumiem,
ale co podczas remontu i wsadzania go do samochodu mozna ulepszyc, jakie efekty daje tam zrobienie np glowicy, odchudzenie kola ? i np. jakies ostrzejsze walki. na ile jest tam ustawiony rev limiter i jak idzie moc i moment po fabrycznym odcieciu ?
czy mozna cos sensownego wyrzezbic np z wydechem ?

i ogolnie prosze o jakies rady dla osoby przymierzajacej sie do budowy szybkiego golfa

:chytry:

: pn cze 06, 2005 09:50
autor: Baster
ABF powinien miec 150 koni......i jest to silnik powiedzialbym bardzo rozwojowy co chodzi o tuning.....walki napewno duzo pomoga i czip.....okolice 190 to nie problem.....ale moze wypowie sie jeszcze ktos kto sie naprawde na tym zna

: pn cze 06, 2005 09:53
autor: Baster
Rev limiter jest ustawiony na 7000 moment chyba cos powyzej 4000 a moz maksymalna o ile sie nie myle jest przy 6200

: pn cze 06, 2005 10:49
autor: Ref
Aha, czyli to jest ten sam silnik co w Golfie 3 GTI i Cuprze na logike.
a to znaczy, ze jest raczej skomplikowany i drogi, przez co loq budget racer raczej go jednak nie dostanie.
Co z silnikow z Golfa 2 mozna wstawic - tam bylo chyba jakies Gti 1.8 16v -
ten sam co w scirocco - wydaje mi sie, ze to byloby lepszym rozwiazaniem jednak a napewno tanszym - co o tym sadzicie ?

btw- jaka skrzynia do tego ? jest moze cos krotszego dostepne co wytrzyma.
ah - i mozna jakos LSD przelozyc od innego modelu ?

: pn cze 06, 2005 20:59
autor: evolution
jak podnosisz moc to w 90 procentach podnosisz ja w gore choc dobre zrobienie glowicy i walek moze dac efekt 15 20 koni bez przenoszenia maksymalnych parametrow w gore obrotow a limiter..... wkladajac dobre walki cala mape powinno sie zmienic.. shamowac auto i dostroic, wiec limiter to w tym momencie pikus.
P.s. spokojnie na seryjnych podzespolach ten motor kreci sie do okolo 9500 rpm wiec maks mocy mozna wydusic przy 8200 - 8500
na walkach 275 - 290