Strona 1 z 1

Świece żarowe a praca silnika.

: wt mar 25, 2008 05:04
autor: anaba255
Witam wszystkich posiadaczy diesli.

Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat świec żarowych.
W moim golfie mk1 1.5 D przy zakupie były założone świece Bosch, po zmianie na Beru silnik zaczął lepiej pracować, zwłaszcza na niskich obrotach, miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie poprawiła się kultura pracy w całym zakresie obrotów. Niestety przy mrozach zaczęły się kłopoty z odpalaniem, wymieniłem pierścienie i wszystko było dobrze.
Teraz mam kolejnego golfika mk1 1.6 TD. Przełożyłem do niego te same świece Beru, sytuacja się powtórzyła.
Na Iskrach do setki dochodził w 14s, na Beru w 12s. Poprzedni golf 1.5D na Beru w 18s, na Boscha nie mierzyłem.
Tak więc świece mają wpływ na prace silnika nie tylko przy odpalaniu.
Na zdjęciach widać różnice między świecami, Iskra i Bosch są do siebie podobne, natomiast Beru jest mniejsza i różni się kształtem. Te różnice nie są duże ale w dieslu przy dużym sprężaniu, komora spalania jest mała. Oprócz tego świece są bezpośrednio umieszczone pod wtryskami tak że strumień paliwa je opływa podczas wtrysku.
Może się mylę?
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Pamiętam jak kupowałem świece poprosiłem o najlepsze, sprzedawca wtedy powiedział,że Beru są zakładane do nowych VW.
Na forum jestem nowy, a że nie znalazłem takiego tematu więc pisze.

Obrazek Obrazek

: wt mar 25, 2008 12:53
autor: rafał1988
świece moim zdanie nie mają nic do znaczenia jak się rozpędza auto ponieważ one tylko są do odpalenia samochodu i sie zaras wyłanczają

: śr mar 26, 2008 08:50
autor: toffic
świece moim zdanie nie mają nic do znaczenia jak się rozpędza auto ponieważ one tylko są do odpalenia samochodu i sie zaras wyłanczają
kształt i objętość ma

[ Dodano: 26 Mar 2008 07:51 ]
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Volvo 340 1.6D na Iskrach dymił przy dużym bucie, na NGK (też były mniejsze) już nie

: śr mar 26, 2008 12:03
autor: anaba255
rafał1988 pisze:świece moim zdanie nie mają nic do znaczenia jak się rozpędza auto ponieważ one tylko są do odpalenia samochodu i sie zaras wyłanczają
Nie chodzi mi o prace świec , ale o ich krztałt.
Opisałem tylko swoje spostrzeżena i czekam na opinie innych.

: śr mar 26, 2008 16:07
autor: DonKichot
świece w samochodach na olej napędowy nie biorą udziału w jeździe, są tylko i wyłącznie do zapalania, po zapaleniu kiedy jedziemy świece w żaden nawet najmniejszy sposób nie wpływają na jazdę


powiem więcej, w niektórych samochodach przy 4 cylindrach stosuje się tylko 3 świece a na 4 garnku zaślepkę, sprawny diesel zapali nawet z połową sprawnych świec

a co do ich różnic w objętościach to są to zbyt małe różnice żeby miały jakiś wpływ

jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni mechaniczny bo to brednia

: śr mar 26, 2008 16:38
autor: zaprzal
tez jakos sceptycznie do tego podchodze....

a jesli wywalisz swiece i w to miejsce wkrecisz sruby, bedzie mial 10s do 100kmh? :)

: śr mar 26, 2008 19:15
autor: toffic
a co do ich różnic w objętościach to są to zbyt małe różnice żeby miały jakiś wpływ

jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni
Jest małe ALE: wg mnie róznica w KSZTAŁCIE robi robote jeśli paliwo po drodze trafia na świece, oczywiście nie +20KM :green_fuck: ale w zadymieniu ja zauważyłem (chyba ze to zwykły przypadek ale wątpie, inne parametry bez zmian)

: czw mar 27, 2008 03:25
autor: anaba255
DonKichot pisze:jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni mechaniczny bo to brednia
Te dwie sekundy to nie przypadek.
zaprzal pisze:a jesli wywalisz swiece i w to miejsce wkrecisz sruby, bedzie mial 10s do 100kmh?
Myślałem o tym, jak będe miał trochę czasu to się pobawię.
A co do obiętości. Diesel ma duże sprężanie, w GMP tłok niemal "dotyka" głowicy i większość powietrza mieści się w komorze wstępnej i to troche może robic różnice.
Diesle z bezpośrednim wtryskiem mają niższe ciśnienie.

: czw mar 27, 2008 16:07
autor: rafał1988
anaba255 pisze:Te dwie sekundy to nie przypadek.
sprawdz ze 3 razy przyspieszenie na tych świecach co masz i wkręć te drugie i też sie przejeć 3 razy

i prawdopodobnie nie będzie zmiany, przyspieszenie będzie takie samo

jak by sie działo to co piszesz to każdy by zakłóadał te świece 2 sekundy na przyspieszeniu do setki mniej to już sukces by był

: pt mar 28, 2008 12:14
autor: ppoll27
A moim zdaniem "coś" w tym może być bo mocniej zawirowane i rozrzedzone z powietrzem paliwo spala się lepiej - w tym szukałbym wytłumaczenia - w końcu na tym polega haczyk z większą mocą w silnikach z bezpośrednim wtryskiem - że dzięki temu można precyzyjnie ukształtować mgiełkę mieszanki w komorze spalania - tuż przed porcesem spalania.
Może akurat się tak zdarza że te dłuższe - wprowadzają jakieś zawirowanie mieszanki - stąd może się brać odczucie większej mocy - lepszej sprawności.
Taki myk konkretnie działał w maluchu, gdzie po wrzuceniu w dolot "zawirowywacza" - autko było odczuwalnie i mierzalnie szybsze.
Racja że pod względem "elektrycznym" w czasie jazdy te świece nie grają roli..
I racja że pomiar z zegarkiem/stoperem jest bardzo niedokładny ... niemniej jednak to najtańszy sposób ... przyspieszenie warto sprawdzać jadąc w dwie strony (wiatr) w tych samych warunkach (temperatura, przyczepność opon), a poza tym spróbuj sprawdzić elastyczność 60-100 80-120 lub inny zakres - tutaj czas jest dłuższy - błąd ma mniejszy wpływ, albo zmierzyć długość przejazdu 400 m (też dwie strony) :chytry:

: ndz mar 30, 2008 16:20
autor: kopia
Ja w 1.9 AVF mam 2 i 4 swiece padnieta, przy porannym odpalaniu lapie po ok 3 sekundach i puszcza dyma, swiece beda wymieniane w poniedzialek razem z rozrzadem.
Odpala ale ciezej.

: pn mar 31, 2008 01:31
autor: zaprzal
kopia pisze:Ja w 1.9 AVF mam 2 i 4 swiece padnieta, przy porannym odpalaniu lapie po ok 3 sekundach i puszcza dyma, swiece beda wymieniane w poniedzialek razem z rozrzadem.
Odpala ale ciezej.
ciekawe co to ma do dzialu "speed" ?

: pn mar 31, 2008 01:48
autor: J.B.S.
Co moga miec swiece w dieslu do odejscia mnie sie wydaje ze nic :goof:
Szczegulnie w tych starszych jak bys nalal krupniku tez by pojechal

: pn mar 31, 2008 07:54
autor: kopia
zaprzal pisze:
kopia pisze:Ja w 1.9 AVF mam 2 i 4 swiece padnieta, przy porannym odpalaniu lapie po ok 3 sekundach i puszcza dyma, swiece beda wymieniane w poniedzialek razem z rozrzadem.
Odpala ale ciezej.
ciekawe co to ma do dzialu "speed" ?
Czytaj dokladnie ja pisze do tematu nie do dzialu.