Świece żarowe a praca silnika.
: wt mar 25, 2008 05:04
Witam wszystkich posiadaczy diesli.
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat świec żarowych.
W moim golfie mk1 1.5 D przy zakupie były założone świece Bosch, po zmianie na Beru silnik zaczął lepiej pracować, zwłaszcza na niskich obrotach, miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie poprawiła się kultura pracy w całym zakresie obrotów. Niestety przy mrozach zaczęły się kłopoty z odpalaniem, wymieniłem pierścienie i wszystko było dobrze.
Teraz mam kolejnego golfika mk1 1.6 TD. Przełożyłem do niego te same świece Beru, sytuacja się powtórzyła.
Na Iskrach do setki dochodził w 14s, na Beru w 12s. Poprzedni golf 1.5D na Beru w 18s, na Boscha nie mierzyłem.
Tak więc świece mają wpływ na prace silnika nie tylko przy odpalaniu.
Na zdjęciach widać różnice między świecami, Iskra i Bosch są do siebie podobne, natomiast Beru jest mniejsza i różni się kształtem. Te różnice nie są duże ale w dieslu przy dużym sprężaniu, komora spalania jest mała. Oprócz tego świece są bezpośrednio umieszczone pod wtryskami tak że strumień paliwa je opływa podczas wtrysku.
Może się mylę?
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Pamiętam jak kupowałem świece poprosiłem o najlepsze, sprzedawca wtedy powiedział,że Beru są zakładane do nowych VW.
Na forum jestem nowy, a że nie znalazłem takiego tematu więc pisze.
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat świec żarowych.
W moim golfie mk1 1.5 D przy zakupie były założone świece Bosch, po zmianie na Beru silnik zaczął lepiej pracować, zwłaszcza na niskich obrotach, miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie poprawiła się kultura pracy w całym zakresie obrotów. Niestety przy mrozach zaczęły się kłopoty z odpalaniem, wymieniłem pierścienie i wszystko było dobrze.
Teraz mam kolejnego golfika mk1 1.6 TD. Przełożyłem do niego te same świece Beru, sytuacja się powtórzyła.
Na Iskrach do setki dochodził w 14s, na Beru w 12s. Poprzedni golf 1.5D na Beru w 18s, na Boscha nie mierzyłem.
Tak więc świece mają wpływ na prace silnika nie tylko przy odpalaniu.
Na zdjęciach widać różnice między świecami, Iskra i Bosch są do siebie podobne, natomiast Beru jest mniejsza i różni się kształtem. Te różnice nie są duże ale w dieslu przy dużym sprężaniu, komora spalania jest mała. Oprócz tego świece są bezpośrednio umieszczone pod wtryskami tak że strumień paliwa je opływa podczas wtrysku.
Może się mylę?
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Pamiętam jak kupowałem świece poprosiłem o najlepsze, sprzedawca wtedy powiedział,że Beru są zakładane do nowych VW.
Na forum jestem nowy, a że nie znalazłem takiego tematu więc pisze.