Strona 1 z 1

Zwiekszenie mocy z 130KM na ok 190 KM

: ndz mar 23, 2008 18:33
autor: pawel.kijek4
Witam
Jestem nowy i mam golfa IV kombi 130 KM silnik ASZ skrzynia 6 biegowa rok 2004 przelot 139 tys. przebieg autentyczny
Chciał bym pogrzebać przy nim i założyłem sobie takie modyfikacje:
1. INTERCOOLER na większy tylko nie wiem w jakie firmie taką rzecz zrobić ja byś podrzucić znalazłem ta http://www.el-tec.pl/
2. Wymiana sprzęgła na sportowe jak byście podrzucili jaki tylko max do 1500 zł? znalazłem firmę która się zajmuje sprzęgłami http://www.sprzegla.com/ czy to dobry trop
3. Amorki jakieś twarze tylko bez przesady do 1800zł nie wiem jakie?
4. Rozpórka teraz jaka dolna czy górna do 300 zł
5. Na pewno chip tylko nie wiem jeszcze gdzie??
6. I jeszcze zastawaniem się na większym TURBO tylko to większy koszt sam nie wiem jakie TURBO I czy da się zapożyczyć jakieś z innego auta po regeneracji
7. Czy rusza ci wydech czy nie?? nalewno wywalę katalizator.

Wiem ze dużo pytań zadaje ale jestem nowy i weźcie to pod uwagę.
I czy się opłaca jeszcze w ten samochód inwestować ??
Wielki dzięki z góry za pomoc

Re: Zwiekszenie mocy z 130KM na ok 190 KM

: ndz mar 23, 2008 19:01
autor: kkk13
pawel.kijek4 pisze:Witam
Jestem nowy i mam golfa IV kombi 130 KM silnik ASZ skrzynia 6 biegowa rok 2004 przelot 139 tys. przebieg autentyczny
Chciał bym pogrzebać przy nim i założyłem sobie takie modyfikacje:
1. INTERCOOLER na większy tylko nie wiem w jakie firmie taką rzecz zrobić ja byś podrzucić znalazłem ta http://www.el-tec.pl/
2. Wymiana sprzęgła na sportowe jak byście podrzucili jaki tylko max do 1500 zł? znalazłem firmę która się zajmuje sprzęgłami http://www.sprzegla.com/ czy to dobry trop
3. Amorki jakieś twarze tylko bez przesady do 1800zł nie wiem jakie?
4. Rozpórka teraz jaka dolna czy górna do 300 zł
5. Na pewno chip tylko nie wiem jeszcze gdzie??
6. I jeszcze zastawaniem się na większym TURBO tylko to większy koszt sam nie wiem jakie TURBO I czy da się zapożyczyć jakieś z innego auta po regeneracji
7. Czy rusza ci wydech czy nie?? nalewno wywalę katalizator.

Wiem ze dużo pytań zadaje ale jestem nowy i weźcie to pod uwagę.
I czy się opłaca jeszcze w ten samochód inwestować ??
Wielki dzięki z góry za pomoc
Jak chcesz autkiem polatac kilka kilka sezonów, będziesz dbał, masz sianko na takie modsy i dobre chęci, to pewnie że warto..
1. Intercooler - zleć jakis custom w pobliskim zakładzie lub zrób kompleksową modyfikacje ( program + cooler + turbo instal.) w profesjonalnej firmie, jest już takich sporo na terenie Polski, jest spora konkurencja zatem wszystkie swiadczą uslugę na odpowiednim poziomie.... Co do coolera oryginalny z ARLa lub GolfaV 2.0 tdi może byłby okey, powinien wystarczyć na 190km..
2. Sprzęgło - myśle że nie ma sensu upierac sie przy sportowym - bo to zmniejsza komfort użytkowania takiego auta.. Ewentualnie nowe seryjne, lub od sharana poszukać, jest ponoc trochę odporniejsze.. Dla sprzegła zasadniczą sprawa będzie własciwy 'łagodny' soft, czyli z płaskim momentem ok 370-380NM..
3. Amorki za taką kwotę powinieneś zmiescić się w nowych B6 od Bilsteina lub Koni Sport, polecam te pierwsze raczej - z uwagi na wiekszą trwałość..
4. Rozpórka górna wskazana przy dobrych amorkach, szczególnie Bilach na grubym tłoku..
5. Turbosprężarka - z oryginałów poszukać GT1749VA od ARLa lub może jakąś lepszą z potencjałem..

: ndz mar 23, 2008 21:38
autor: pawel.kijek4
Witam
dziękuje za pomoc
Ja bym się upierał w wymianę intercooler podobno w lato dużo daje a będzie na przyszłości.
a o amorki to tego typu http://moto.allegro.pl/item323398620_am ... in_b6.html
1. Sprężyny to jakie i marki ??
2. A rozpórki to jaką firma bo na allegro to są dobre czy złom ??
3. Sprzęgło dwu masowe to nie wytrzymuje obciążeni.

A ile koni może wytrzymać ten silnik bez wymiany: tłoków, korbowodów itp.itd

: pn mar 24, 2008 10:57
autor: 1986bartek
pawel.kijek4 pisze:1. Sprężyny to jakie i marki ??
Ja polecam Eibach obniżają auto a zachowuja komfort, chba że chcesz bardziej twardo to Weitec :bigok:

: pn mar 24, 2008 17:45
autor: pawel.kijek4
a Może całe zawieszenie od Weitechttp dobry pomysł :bigok:
://www.allegro.pl/item332117034_zawieszeni ... tra_gt.htm

Re: Zwiekszenie mocy z 130KM na ok 190 KM

: ndz mar 30, 2008 16:30
autor: kopia
kkk13 pisze:
pawel.kijek4 pisze:Witam
Jestem nowy i mam golfa IV kombi 130 KM silnik ASZ skrzynia 6 biegowa rok 2004 przelot 139 tys. przebieg autentyczny
Chciał bym pogrzebać przy nim i założyłem sobie takie modyfikacje:
1. INTERCOOLER na większy tylko nie wiem w jakie firmie taką rzecz zrobić ja byś podrzucić znalazłem ta http://www.el-tec.pl/
2. Wymiana sprzęgła na sportowe jak byście podrzucili jaki tylko max do 1500 zł? znalazłem firmę która się zajmuje sprzęgłami http://www.sprzegla.com/ czy to dobry trop
3. Amorki jakieś twarze tylko bez przesady do 1800zł nie wiem jakie?
4. Rozpórka teraz jaka dolna czy górna do 300 zł
5. Na pewno chip tylko nie wiem jeszcze gdzie??
6. I jeszcze zastawaniem się na większym TURBO tylko to większy koszt sam nie wiem jakie TURBO I czy da się zapożyczyć jakieś z innego auta po regeneracji
7. Czy rusza ci wydech czy nie?? nalewno wywalę katalizator.



Wiem ze dużo pytań zadaje ale jestem nowy i weźcie to pod uwagę.
I czy się opłaca jeszcze w ten samochód inwestować ??
Wielki dzięki z góry za pomoc
Jak chcesz autkiem polatac kilka kilka sezonów, będziesz dbał, masz sianko na takie modsy i dobre chęci, to pewnie że warto..
1. Intercooler - zleć jakis custom w pobliskim zakładzie lub zrób kompleksową modyfikacje ( program + cooler + turbo instal.) w profesjonalnej firmie, jest już takich sporo na terenie Polski, jest spora konkurencja zatem wszystkie swiadczą uslugę na odpowiednim poziomie.... Co do coolera oryginalny z ARLa lub GolfaV 2.0 tdi może byłby okey, powinien wystarczyć na 190km..
2. Sprzęgło - myśle że nie ma sensu upierac sie przy sportowym - bo to zmniejsza komfort użytkowania takiego auta.. Ewentualnie nowe seryjne, lub od sharana poszukać, jest ponoc trochę odporniejsze.. Dla sprzegła zasadniczą sprawa będzie własciwy 'łagodny' soft, czyli z płaskim momentem ok 370-380NM..
3. Amorki za taką kwotę powinieneś zmiescić się w nowych B6 od Bilsteina lub Koni Sport, polecam te pierwsze raczej - z uwagi na wiekszą trwałość..
4. Rozpórka górna wskazana przy dobrych amorkach, szczególnie Bilach na grubym tłoku..
5. Turbosprężarka - z oryginałów poszukać GT1749VA od ARLa lub może jakąś lepszą z potencjałem..
Intercooler od arl lub 2.0tdi ?
Jak zmieniac to na umieszczony centralnie a nie fabryczny zasloniety!!
Sprzegla bym tez nie ruszal chyba ze padnie wtedy mozna sie zastanowic.
Intercoolera wogule nie muisz ruszac ale jak bedzie cieplo wtedy wydajnosc ukladu chlodzenia spadnie znacznie .