Strona 1 z 2

[mk2] SWAP z 1.6 gażnik na 1.8 RP/ABS albo 1.8 16v

: pn mar 17, 2008 19:47
autor: kawowy19
Witam!
szukalem na forum ale nie znalazlem w pełni satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
Wiec mam MK2 1.6 na zwyklym gazniku Pierburg 2e2 i zamierzam sie z przekładką silnika.
Mam do kupienia 1.8 16v PL -niby komplet na swap
ale teraz moje pytanie
co bedzie mniej awaryjne 1.8 zwykly RP/ABS 90KM czy moze wlasnie 1.8 16v PL/KR ?-bo slyszalem różne opinie
który silnik bedzie łatwiej podlączyć w moim golfie?bo niukrywam ze mam czarne wizje odnosnie instalacji elektrycznej -gdzie sie podpiąc itd.....
kolejna sprawa to spalanie.
Wiadomo ze 90-ki spalą mniej ale o ile?
Czytałem, ale tu ludzie też wypisują cuda niewidy np ze 18.16v spala 6.5-7L w mieście:P
Po prostu chciałbym aby ktos z uzytkowników tych silników sie wypowiedzial itd
czekam pilnie na odp.
POZdrawiam!!

: wt mar 18, 2008 08:54
autor: TAZ
Aby zmienić silnik to najlepiej mieć całą instalacje a auta dawcy. Przerzucić ją to kwestia godziny. Potem tylko podpinanie kostek zostanie. Najmniej awaryjne są chyba nadal ośmio zaworowe jednostki. 16V zawsze będą paliwożerne bo jak ma moc to musi ją jakoś wykarmić. Nie słyszałem, żeby jakiś 16V zeszedł poniżej 10 litrów na mieście, no chyba, że jeździ na jednej przepustnicy i jak emeryt nie przekraczając 50km/h.

: wt mar 18, 2008 18:17
autor: kawowy19
dzieki TAZ, ale z tego co poczytalem to zwykle ósemki maja podobny apetyt na paliwo jak 16 :P
kurcze a piszac cala instalacje co masz dokladnie na mysli??
skrzynke z wszystkimi przewodami z deski czy kompletnie wsyztskie przewody z auta:P???
bo ja u siebie mam jeszcze stara instalacje-np.licznik na dwie wtyczki itd.
wiem ze troche roboty z tym bedzie ale nie ma nic za darmo.....
obawiam sie najbardziej wlasnie elektryki i tego ze moge kupić jakąś wymęczoną 16nastke....to mnie generalnie przeraża!
pozdro :bajer:

: śr mar 19, 2008 22:44
autor: CSR_GTI
kawowy19 nielepij kupic gotową 16V :P ...tez kiedys chciałem swapować... ale zakup orginalnego GTI to było lepsze rozwiaznie - gdzie wsyztsko juz pasuje (hamulce itd)

najłatwiej i najlepiej u Ciebie to wsadzic to 1.8RP - jakbys chciał to bys wykombinował nawet to tak ze bys gaźnik zostawił :P (tylko sam silnik zmienił)

[ Dodano: 19 Mar 2008 21:45 ]
kawowy19 pisze:tego ze moge kupić jakąś wymęczoną 16nastke
każda jest wymęczona... ludzie niekupują 16V zeby jezdzic tym do koscioła :helm: :bigok:

: czw mar 20, 2008 22:21
autor: kawowy19
hehe CSR_GTI, ale nie po to malowalem calego aby go teraz sprzedac:P
RP wchodzi w gre ale tylko i wylącznie z całym wtryskiem, pierd...ten gaźnik
mialem z nim kłopoty teraz jest niby ok ale gaźnik to nie to samo co wtrysk ;)
pozdro!!

: pt mar 21, 2008 21:15
autor: lipass
Co do awaryjności RP to ja nie mam jak narazie zarzutow. Przez ostatni rok jak ujezdzam swojego wymienilem tylko silniczek krokowy. Obecnie ma nastukane ponad 320 tys km z czego prawie 60 tys na gazowni i jak narazie (odpukac) wszystko gra :bajer:

pzdr

: wt maja 06, 2008 18:20
autor: hunterek
Panowie podlaczam sie do tematu ale za bardzo z niego nie wyczytalem wiele... Tez mam 1.6 na gazniku i mam do kupienia 1.8RP-ka i co mam wziasc z tego dawcy poza samym silnikiem i komputerem sterujacym??? czy bede musial zmieniac instalacje od Licznika itd do samego komputera ? Mam licznik na 1 wtyczke (91r.). Czy sa problemy z przekladka 1.6 na 1.8 i czy nie ma ?PROSZE O PILNA POMOC bo W Czwartek Jade po Silnik i nie wiem co mam z niego wziasc i czy wogole mam go brac , bo jesli beda problemy z montazem to mi sie to nie oplaca...i lepiej bedzie mi poszukac takiego samego 1.6 ;/

: wt maja 06, 2008 21:10
autor: CSR_GTI
hunterek pisze:co mam wziasc z tego dawcy poza samym silnikiem i komputerem sterujacym
pompe paliwa napewno i instalacje.. instalacji ile dasz rade udzwignać :P

: śr maja 07, 2008 10:49
autor: bvw08
Zależy panowie co oczekujecie? większą moc to tylko od 1.8 gti 8v (PF) wzyż. A różnica spalania między 8v a 16v to 1-2l /100km

: śr maja 07, 2008 13:11
autor: CSR_GTI
hunterek w sumie na upartego możesz sam silnik włożyć 1.8 a gaźnik zosatwic :P tylko zeby ktoś pojęty to montował

: śr maja 07, 2008 17:51
autor: BuBu mk2
U siebie w aucie mam taką przeróbkę tzn. ABS na osprzęcie z PNki. Jestem bardzo zadowolony z takiej modyfikacji.

: sob maja 17, 2008 11:43
autor: kkk231
ja mam 1.6 PN 70 koni. szukam silnika od gti który miałby powyżej 100 koni. pewnie byłby to 1.8, ale jest tych silników kilka i nie wiem teraz który.
Mam taki układ że mój mechanik może załatwić silnik z osprzętem sprowadzany z Niemiec i płatność za ten silnik jest jak wszystko będzie po przekładce w porządku. W tej chwili mają jakiś 8 zaworowy który podobno jest mniej problemowy niż 16v, ale z tego co czytam tutaj na forum w wątkach to mi wychodzi że to silnik 90-konny.
To prawda jest ? Bo ja chcę zmieniać po to by poczuć wzrost mocy na szosie. Żeby kilować starym golfem zarozumialców w nowych furach :)

: sob maja 17, 2008 12:03
autor: toffic
To szukaj 1.8 8V GTi :bigok:

: sob maja 17, 2008 12:03
autor: CSR_GTI
kkk231 pisze:Bo ja chcę zmieniać po to by poczuć wzrost mocy na szosie. Żeby kilować starym golfem zarozumialców w nowych furach
16V tez Ci moze braknać :green_fuck: