Strona 1 z 2

Przeróbka silnika ABS na gaźnik

: śr mar 12, 2008 02:19
autor: Pim
Witam

Co z cudów elektroniki itp musi zostać by silnik nadal sprawnie pracował? Zapewne coś z zapłonem, tylko co?

Czego można się pozbyć ?

: śr mar 12, 2008 14:12
autor: bugalon
W jakim celu chcesz robic krok w tyl ? Gazniki sa bardzo awaryjne w golfach. Najpierw zastanow sie czy silnik ABS ma w ogole mozliwosc zainstalowania mechanicznej pompki paliwa (takiej jaka jest potrzebna do gaznikowca). Czy jest w bloku miejsce na nia? A jak jest to czy wałek pompy oleju ma odpowiednie krzywki aby ja napędzic?

Wg. mnie za duzo rzezby, lepiej odpusc.

: śr mar 12, 2008 18:46
autor: Pim
Proste, chce kupić blok 1.8 , zainstalować dwa , może jednego Webera, wypolerować kolektory itp. Może zrealizuje plany Kamila W. z czasem(tani turbo-gaźnikowiec) ;)

Zresztą , ja wole gaźnik. Nie pytam o ocenę tego czego chce tylko pytam jak to zrobić. Z pompą wydaje mi się że można wymyślić jakaś elektryczną.

[ Dodano: 12 Mar 2008 17:47 ]
Ciekawi mnie tylko co będzie ze sterowaniem przesunięcia zapłonu które w gaźnikowcach zazwyczaj wykonuje siłownik podciśnieniowy... Jest jeszcze pewnie parę rzeczy którymi steruje komp więc dlatego pytam, co MUSI zostać .

: śr mar 12, 2008 19:04
autor: toffic
Pim pisze:Może zrealizuje plany Kamila W. z czasem(tani turbo-gaźnikowiec) ;)
Byleś nie skończył jak on...

[ Dodano: 12 Mar 2008 18:05 ]
Pim pisze:więc dlatego pytam, co MUSI zostać .
Komp, aparat, wiązka, czujnik temperatury

: śr mar 12, 2008 19:17
autor: Pim
Czyli zostaje praktycznie wszystko prócz tego co idzie do wtrysku ?

[ Dodano: 12 Mar 2008 18:26 ]
Czyli jak dobrze rozumuję - najlepiej kupić ABS'a z osprzętem, elektryką , bez skrzyni i wtrysku ?

Ja nie zrezygnuję z MK2 , swap chodził mi już dawno po głowie(a pomysłów było duuuuuużo, nawet by zmienić golfa na golfa ;) ), a budując taki silnik , wiem że mi się będzie podobać. Lubie prostotę w której mogę sam wszystko zrobić. Dodatkowo, mój MH się jakoś trzyma, także będę mógł spokojnie wyremontować , przerobić kolejny silnik i dopiero go wrzucić.

: śr mar 12, 2008 23:01
autor: ADi997
Możesz zastosować taki komplet z k-jeta i sprawę zapłonu masz rozwiązaną.

: śr mar 12, 2008 23:29
autor: toffic
Możesz z każdego gaźnikowego zastosować tylko wtedy zapłon ci aparat steruje (tzn czeka cie zabawa z ustawieniem regulatorów przy strojeniu)

: czw mar 13, 2008 11:31
autor: Pim
Może to śmieszne, ale co rozumiesz pod terminem ustawienie regulatorów? Jakich regulatorów?

[ Dodano: 13 Mar 2008 10:32 ]
Ten komplet to chyba po prostu wyciągnięty został z RP ? Czy źle widzę?

[ Dodano: 13 Mar 2008 10:44 ]
Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)

: czw mar 13, 2008 12:39
autor: toffic
Swoją drogą; wspomniałem o elektrycznej pompie - czy jej wydajność musi zależeć od obrotów silnika czy może pompować non stop tyle samo(oczywiście biorę pod uwagę maksymalne zapotrzebowanie układu gaźnikowego + naddatek)
może pompować, do gaźnika wystarczy ci ta wstępna z baku

: czw mar 13, 2008 15:13
autor: Pim
A co do czujnika temperatury, który to o którym mówisz? Komp wg niego czymś steruje? Tylko czym? Czy czasem jak zamontuje w/w komplet zapłonowy z mk2 czy nie będzie wtedy już trzeba trzymać kompa?

: pt mar 14, 2008 11:50
autor: toffic
Pim pisze:Czy czasem jak zamontuje w/w komplet zapłonowy z mk2 czy nie będzie wtedy już trzeba trzymać kompa?
=>Możesz z każdego gaźnikowego zastosować tylko wtedy zapłon ci aparat steruje (tzn czeka cie zabawa z ustawieniem regulatorów przy strojeniu)

: pt mar 14, 2008 22:29
autor: ADi997
Pim, możesz tak:

- zastosować taki zestaw jak poleciłem wyżej, apatar zaplonowy z czujnikiem halla w środku i wyprzedzenie kąta zaplonu poprzez podciśnienie, do tego mini ecu podający impulsy na cewkę.

-aparat zapłonowy klasyczny z mechnicznym przerywaczem i kąt wyprzedzenia zaplonu poprzez te regulatory (nie wiem czy to fachowa nazwa) o których wspomniał toffic, plus oczywiście cewka.

Chyba tyle odnośnie instalacji zaplonowej. Został układ paliwowy na który juz masz koncepcje, gaźnik :jezor:

: ndz mar 16, 2008 10:12
autor: Pim
I wszystko w tym temacie? Co z czujnikami ciśnienia oleju? Co z pozostałymi czujnikami? Wszystko uda się podpiąć do mk2 ?

: ndz mar 16, 2008 12:18
autor: toffic
Pim pisze:Co z czujnikami ciśnienia oleju?
A co to ma do twojego tematu??
Pim pisze:Co z pozostałymi czujnikami?
Tzn??