Strona 1 z 1

jaka jest średnica zaworów w głowicach 8v 1.8

: ndz mar 09, 2008 23:42
autor: Cosmo
sprawa jest taka że szukam głowicy z możliwe największymi zaworami w serii która spasuje do dołu silnika PN. najlepiej jakby głowica NIE miała kolektora ssącego i wydechowego po tej samej stronie...

czy silniki serii AFT różnią się blokiem od PN ? (z konstrukcyjnego punktu widzenia)

: pn mar 10, 2008 01:00
autor: sas_gti
głowice od 1,8 GTI PF albo PB - te dwie mają mają największe zawory. sr 33 i 40 mm (niestety kolektory na tył obydwa )
Idac tropem ze nie checesz miec koletkorow na te sama strone to raczej musisz robic frankrenstaeina na nievolkswagenowskiej głowicy. Trzeba sie zastanowic czy do PNa to ma sens.
Czemu nie chcesz kolektró na tył jak jest normalnie w mk2?

: pn mar 10, 2008 01:15
autor: toffic
Czemu nie chcesz kolektró na tył jak jest normalnie w mk2?
Moze Webbery będą??

: pn mar 10, 2008 08:47
autor: Cosmo
silnik będzie wzdłużnie w innym aucie do tego musi mieć 1,6 pojemności... i to jest priorytetem. wcześniej myślałem o całym silniku EG ale z jego dostępnością słabiutko do tego sam ma zawory 31/38. celuje w okolice 125-135KM więc całkiem realne wartości.

który z układów wtryskowych VW byłby łatwiejszy w wystrojeniu i zaadaptowaniu do takiego zmiksowanego silnika? ponoć wtryski z digifanta starczają do 160KM za to mechaniczny K-Jet byłby prostszy w własnoręcznym wyregulowaniu...

: pn mar 10, 2008 12:50
autor: bugalon
Zastanow sie jeszcze nad glowica z silnika ABA (amerykanskie 2.0) Zawory powinny byc jak w PF/PB lub wieksze nawet a masz kanaly ssace z przodu a wydechowe z tylu tak jak sobie zyczysz.

Zastanow sie tez nad zrobieniem 1,6 16v. Jest taka mozliwosc (pomimo kombinacji) a moce docelowe mogą być znacznie większe.

: pn mar 10, 2008 13:42
autor: nezzo
Glowa z PG ma wieksze zawory niz PF

: pn mar 10, 2008 14:35
autor: Cosmo
właśnie wyczytałem na prywatnej stronie osoby ktora zakładała głowicę z G60 do 2.0 i pisze że "w tej glowicy koncern VW montowal najwieksze serynie produkowane przez siebie zawory (40 i 33mm)"

w końcu ściągnąłem serwisówki do Golfów mk 1, 2 i 3 i wyczytałem że w golfie 2 wszystkie silniki wtryskowe miały zawory 33 i 40mm

czyli póki co najlepszym wyjściem było by założenie głowicy PF lub PD do bloku silnika PN, RF lub EZ
głowice z 2 litrowych mk 3 tez mają 40 / 33mm - da sie je założyć do PN?

jakie przeróbki wymagane są przy montażu głowicy 16v ? (poza układem napędu rozrządu) i która mogła by podejść


ponowie pytanie - czy silniki AEK AFT i AKS różnią się jakoś blokami silników od PN i reszty? czy da się do nich założyć powyższe głowice ?

:chytry:

: pn mar 10, 2008 17:19
autor: sas_gti
tak? moze podasz jakies dane bo to ciekawe co mowisz. skoro PF ma 40 i 33 a ty mowisz ze PG ma wieksze to prosze podziel sie z nami tymi danymi. Konkretnie!! jakie sr zaworów sa w PG (otóż takie same jak w PFie wiec jestes w błędzie)

: wt mar 11, 2008 01:02
autor: Cosmo
patrz mnie na usta jak mówie... napisałem że dane tyczące PG znalazłem na stronie i wyraźnie zaznaczyłem że w książce serwisowej podają wymiary zaworów PFa identyczne jak dla PG !
odnośnie Twojego oburzenia pisze również że PG ma zawory 33 i 40 więc ło ta fak ?

podsumowując - nie jestem w żadnym błędzie

: wt mar 11, 2008 11:29
autor: sas_gti
pisalem do COSMO ktory napisal ze zawory w PG sa wieksze niz w PF, a to nie prawda, i bez przekleństw proszę

: śr mar 12, 2008 02:00
autor: nezzo
no to sufmiarka power i mierzonko, mam czapke z pidżi w garażu, wyniki pomiarow podam niebawem, a tak btw. to w PG roznil sie zawor wydechowy

: sob mar 15, 2008 23:32
autor: Cosmo
i jak pomiary?

: ndz mar 16, 2008 17:20
autor: sas_gti
przecież to żadna tejemna wiedza ze PG ma zawory 40 i 33, nie ma co mierzyć