Strona 1 z 3

tuning silnika 1.8 RP golf II

: pn mar 03, 2008 23:57
autor: Dystans6
Witam choć temat był poruszany kilka razy i zawsze konczy sie na tym ze nic nie da sie zrobic zwracam sie z zapytaniem do tych którzy cos poczyniki w tuningu Rp-ka .Otóz moj rp-ek jest w strasznie dobrym stanie i ma przejechane 217tys myśle sobie cały czas żeby w nim cos pogrzebać bo 90 koni z takiej pojemnosci to zupelnie nic (choc zwija sie całkiem żwawo) .Chcialem sie zapytac tych którzy moze cos robili w kwesti kolektora dolotowego i wydechowego w tym silniku czy zmiana na tzw barana coś pomoże i dolotowy gdyby zmienić od gti np któregoś silnika nie wiem od którego by podpasował akurat ale kolektor wydechowy widze ostatnio czesto na allegro za 600-700zł i jest on do G60 oraz rp-ka i kilku innych silnikow , wiem moze kazdy powie ze to nie oplacalne i lepiej zrobic swap ale czy naprawde nie da sie wykrzesać kilku dodatkowych koni z tego silnika ?

: wt mar 04, 2008 13:43
autor: guti
Dystans6, wszystko sie da, ale ja porzucilem nadzieje ze to bedzie lepiej jezdzic za jakas normalna kase, lepiej swapa. Ludzie zakladaja do tego T , jezdzic jezdzi , ale po co to robic jak mozna prawie to samo miec wkladajac ABFa ,albo Vrke. RP to jest wół roboczy ,on ma jezdzic i nie zawodzic, nie da sie z niego tanim kosztem zrobic zapier....czki. Którys z Forumowiczów ( borys , GTO, Taz, nie wiem dokladnie) bawil sie w tuning RPka, wiele kasy włozył , podobno niezle jezdziło a mialo cos chyba koło 100 KM z ogonkiem, no to jest sens ?

: wt mar 04, 2008 13:59
autor: Dystans6
kurde no nic trzeba jezdzic myśle jednak zeby golfa pozostawić i w takim razie zrobić mu swapa .Teraz moje pytanie który silnik najlepiej sie sprawdza i najlepiej załozyć tak żeby był jakiś jeszcze rozwojowy i dało sie przy nim coś dłubnąć ... I jakie są to mniej wiecej koszta przy takim swapie bo ja mam golfa II wersja GL takze trzeba bedzie podejezewam powymieniac wiekszosc rzeczy jak polosie ,hamulce zawieche itp bo silnik to w granicach 1,5 tys cgtba da sie znależc tak myśle przynajmniej ..

: pn mar 24, 2008 00:44
autor: piotrzee
mam mk2 RP z kompletnym dolotem K&N i przerobionym wydechem (4-2-1 Supersprint, później długo długo nic i na końcu tłumik by Węglarski) i powiem Ci, że o wiele lepiej to chodzi i jest elastyczniejsze niz seria.
nie mierzyłem nic na hamowni ale mam też drugiego mk2 PF 107ps i latają podobnie

: pn mar 24, 2008 00:48
autor: guti
piotrzee, prawie 20 KM na samym wydechu i dolocie ? hmm
niezle musi byc tam głosno skoro masz tylko koniec :)

: pn mar 24, 2008 01:00
autor: piotrzee
ten PF to moje cywilne auto z LPG ( :( ) i audio własnej roboty (kompletna zabudowa bagażnika mdf 20mm więc pewnie orientujesz ile to waży wszystko )
ale PF nie jest zdechlak zaznaczam :)
a ten RP to taki wariat jest ;-) bez połowy tapicerek i gazu nigdy nie widział
głośno czy jest... ?
ojjjjjjjjj jak go kupowałem z Poznania to śmiałem się że chorobowe + droga będe płacił koledze - kierowcy :)

aha nie ma oczywiście żadnych 20 km - ale gdzieś tam kiedys widziałem wykres i na kompletnym dolocie i wydechu (też na gratach supersprinta) wyszło 13 km więc wynik zadowalający

pozdro

: pn mar 24, 2008 01:07
autor: guti
no chyba ze RPek jest do szalenstw to jeszcze jeszcze, bo na codzien na przelocie juz jezdzilem i wiem jak to boli , 300 km na takim buczku :D,
skoro robiles wydehc cały to powiedz mi jedna rzecz. Mialem kata , wifc go wywalilem i wstawilem rure od poczatku do konca i na koniec jakiegos Ultera, pozniej zaczeło mnie to meczyc, weic zaczelo sie wyciszanie :D załozyłem tłumik w miejsce docelowe kata, ( tłumik do pornoleza, takie długie cygaro) nic nie dało, załozylem srodkowy , czyli ten koło belki, , było odczuwalnie ciszej ale to nie to, wiec zalozylem koncowy serie.
i teraz mam pytanie , czy ten długi od pornoleza to jest potrzebny ? widzialem rozne wersje układów RP seryjnych , jedne maja kata, drugie tłumik a jeszcze wogole nie maja w tym miejscu nic.
Czy ten tłumik dziala jakos na układ ? czy tylko tak sobie jest zebym mial czym przycierac na progach zwalniajacych ?

: pn mar 24, 2008 01:23
autor: piotrzee
Guti, słuchaj ja tego nie robiłem bo po prostu takiego całego mk2 kupiłem jako idealna bazę do przełożenia jakiegoś 2E (i był nawet taki silnik nagrany przez poprzedniego właściciela - w razie gdybym chciał)
ja z tych dwóch moich mk2 złoże tez dwa z tym, że karoseria od tego RP, środek mój WOB z Recaro z mojego cywilnego PFa, silnik PF po remonciku jakimś tam małym, no i ten wydech o ktorym pisałem - ale na koncu mam zamiar moj seryjny tłumik z GTI zamontować (dwururkę), podejrzewam że będzie głośno ale jak ? dopiero się człowiek przekona - obym nie przerabiał za kilka tys km, bo mam dosyć wysokiej klasy sprzęt audio i lubię słuchać czystego dźwięku (najwyżej będę podgłaszał na full :P )
pewnie bym sie nie zdecydował na montaż 4-2-1 i tej reszty do nowego golfa ale wiesz... obejrzyj to i powiedz mi jak to moze sie nie podobać.

http://video.aol.com/video-detail/wando ... cid=acvsv3

aha powiem Ci, że w tym moim układzie zamiast kata też jest takie jakby cygaro z Poldka :rotfl:
chyba poprzedni właściciel chciał zeby sie nie czepiali na przeglądzie czy coś (choc jest szefem serwisu skody :hmm: )

: pn mar 24, 2008 01:28
autor: guti
piotrzee pisze:obejrzyj to i powiedz mi jak to moze sie nie podobać.
on an bank nie ma RPka :P



kurde to ja chyba zaloze temat na technicznym o to cygaro :D

: pn mar 24, 2008 01:32
autor: piotrzee
hehehhe RPka to on zjada na wstecznym, ale ma wydech supersprinta a mój chodzi BARDZO podobnie :)

: pn mar 24, 2008 01:35
autor: guti
piotrzee pisze:hehehhe RPka to on zjada na wstecznym, ale ma wydech supersprinta a mój chodzi BARDZO podobnie
chyba jedyna rzecz która łaczy te auta to nazwa Supersprint :) wiecej roznic sory ale nie uwierze :)

: pn mar 24, 2008 01:36
autor: piotrzee
CHODZI bardzo podobnie - chodziło mi oczywiście o dźwięk wydechu tylko i wylącznie

: pn mar 24, 2008 01:40
autor: guti
ufff
bo myslalem ze bede musial walczyl z kolejnym zadufanym w swoim autku wlascielem golfa, nawet nie masz pojecia co ludzie potrafia wyczarowac ze niby jakie ich auta nie sa, a przyjezdza mniejsze auto , słabszy motor i objezdza "potwora"
, w ten sposób leca w gruzy przekonania ze wersja GT np w MK III silnik ABS , jest mocniejszy od CLa, GLa, o tej samej pojemnosci , jeszcze co madrzejsi wymyslaja ze skrzynie sa inne :)

: pn mar 24, 2008 01:46
autor: piotrzee
liczba postów i napis Nowicjusz pod nickiem nie znaczą NIC :grin: :bajer:


ale to fakt pełno jest takich lamusów i sam z nimi walczę