Strona 1 z 2

PF a PG - różnice...

: wt lut 19, 2008 21:14
autor: Erold
Witam,
Czy da sie doladowac PFa kompresorem (nie G60, ale np eatonem)? Wiem, ze potrzebowalbym odprezyc silnik - juz wiem jak to zrobic - ale jak technicznie wygladaloby doladowanie silnika? Czy jest fizycznie zaslepiony otwor do podlaczenia kompresora? Czy duzym problemem byloby dorobienie osobnego kolka do napedzania kompresora (w ktorym miejscu nalezaloby je dorobic)? Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice... Wydaje mi sie, ze ten blok jest identyczny z PF'owskim... A moze bardzo sie myle i w ogole takiej modyfikacji nie mozna przeprowadzic?:) Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera? Prosze o wyrozumialosc mojej radosnej tworczosci i przyblizenie technicznych faktow, jak to wszystko wyglada... Z gory dziekuje za odpowiedzi, rady i sugestie.
Pozdrawiam,
Erold

: wt lut 19, 2008 22:00
autor: toffic
Erold pisze:Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice...
Rozwiń tą myśl jak możesz i sprecyzuj bardziej pytanie

: wt lut 19, 2008 22:06
autor: Erold
Pytanie to jakie sa roznice miedzy PF i PG oraz jakie sa mozliwosci doladowania kompresorem PFa... Co do doladowania G60, to moze byc bzdura, tak kiedys gdzies przeczytalem, nie znam szczegolow.

: śr lut 20, 2008 14:07
autor: toffic
Pytanie to jakie sa roznice miedzy PF i PG
Wtrysk (Digi 1 lub 2), tłoki, wał, korby, blok, głowica, kolektory, korby, pompa oleju i wiele innych
Erold pisze:oraz jakie sa mozliwosci doladowania kompresorem PFa
Na Digi 2 to niewielkie (~0%)

: śr lut 20, 2008 16:58
autor: Erold
A po zmianie na Digifanta I?

: śr lut 20, 2008 18:56
autor: toffic
Większe ale i tak dużo zmian przed Tobą

: śr lut 20, 2008 18:59
autor: Erold
Czy moglbys przyblizyc ich przebieg i orientacyjne koszty czesci (wiem, ze to problematyczne, ale chodzi mi tylko o rzad wielkosci 50zl, 500zl, 2000zl czy 5000zl)? W jaki sposob podlaczaloby sie kompresor? Czy glowica od PG pasuje do PF i vice versa?

: pt lut 22, 2008 15:49
autor: toffic
Erold pisze:5000zl
To na dobry poczatek :helm:

: pt lut 22, 2008 19:32
autor: nezzo
a za 2-3k mozesz kupic calkiem dobre, w zupelnosci kompletne PG z kompresorem i cala elektryka. zamiast robic frankensteina po prostu kup PG, moze byc nawet bez G60 (wtedy koszty spadaja do jakis 1500pln), wstaw eatona i po sprawie.

: pt lut 22, 2008 21:18
autor: Erold
Jakos troche sie boje, ze koszta wyszlyby spod kontroli. Silnik, do tego skrzynia, kompresor (powiedzmy 2500), montaz tego wszystkiego - pewnie gdzies z 2000 + nieprzewidziane rzeczy... Wyszloby razem 5-6 tys, a to dla mnie troche za duzo:/ Zwlaszcza, ze zawsze moze sie okazac, ze silnik np do remontu (bo w przypadku skrzyni jest to prawie pewne)... Nie sadzicie?

Zaznaczam, ze jestem studentem... ekonomii:) Nie mam dostepu do warsztatow po godzinach, znajomych, ktorzy by pomogli, kanalu w garazu etc. Musialbym wszystko zlecic jakiejs firmie...

: pt lut 22, 2008 21:38
autor: sas_gti
Tez jestem studentem i tez mam PFa , z kolei mam kolege dobrego ktory ma PG takze mamy dwa dosc podobne auta(na pierwszy rzut oka), ale powiem Ci ze przeróbka taka jak ty chcesz zrobić nie jest na miarę portfela przeciętnego studenta :)

roznic jest tyle, że taka przeróbka jest ekonomicznie nieuzasadniona (jako sudent ekonomii powinenes wiedziec najlepiej co to oznacza :) )

moj tok rozumowania- jak bym mial przerabiac PFa na PG to -> kupilbym kompletne PG i swapował-> jakbym mial swapowac PG zamiast PFa to bym jednak wybral jeszcze inną opcję, tj swap na ABFa z mk3 :p (150> KM w serii)
A ogolnie to osobiscie nie uznaję swapowania na silnik ktory byl montowany w danym aucie jako seria. To swap tylko z nazwy.

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 20:46 ]
Erold pisze:Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera?
podstawoe różnice ujęte tak bardzo ogólnie to materiały jakie zostały użyte na poszczególne podzespołytakie jak na tłoki, zawory, panewki itp itd. Osprzet tez sie znacznie rozni, kolektor dolot, przpustnica .....
Doladowanie przez blok? nie ,zapomnij normalnie "przez glowice" jak to sam ująłeś.
G60 jest odprezony uszczelka i tlokami ale jakbys po porstu zamontowal samą sprezarkedo PFa to by popłyną
sas

: pt lut 22, 2008 21:58
autor: Erold
Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)

: pt lut 22, 2008 22:34
autor: melon
Erold pisze:Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)
Ale co ty za głupoty piszesz???
A PG to co? Taka sama skrzynia jak w ABF ,takie samo sterowanie sprzegłem i biegami instalacja elektryvczna podobna.Taka sama robota.]

: pt lut 22, 2008 22:44
autor: Erold
Do PG sa (takze) skrzynie ze sprzeglem na linke... Nie gadam bzdur. Zreszta chodzi tu przede wszystkim o charakterystyke silnika, moc z litra i mase.