PF a PG - różnice...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

PF a PG - różnice...

Post autor: Erold » wt lut 19, 2008 21:14

Witam,
Czy da sie doladowac PFa kompresorem (nie G60, ale np eatonem)? Wiem, ze potrzebowalbym odprezyc silnik - juz wiem jak to zrobic - ale jak technicznie wygladaloby doladowanie silnika? Czy jest fizycznie zaslepiony otwor do podlaczenia kompresora? Czy duzym problemem byloby dorobienie osobnego kolka do napedzania kompresora (w ktorym miejscu nalezaloby je dorobic)? Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice... Wydaje mi sie, ze ten blok jest identyczny z PF'owskim... A moze bardzo sie myle i w ogole takiej modyfikacji nie mozna przeprowadzic?:) Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera? Prosze o wyrozumialosc mojej radosnej tworczosci i przyblizenie technicznych faktow, jak to wszystko wyglada... Z gory dziekuje za odpowiedzi, rady i sugestie.
Pozdrawiam,
Erold



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lut 19, 2008 22:00

Erold pisze:Z tego, co wiem silniki G60 sa doladowane przez blok, a nie przez glowice...
Rozwiń tą myśl jak możesz i sprecyzuj bardziej pytanie
Ostatnio zmieniony wt lut 19, 2008 22:01 przez toffic, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » wt lut 19, 2008 22:06

Pytanie to jakie sa roznice miedzy PF i PG oraz jakie sa mozliwosci doladowania kompresorem PFa... Co do doladowania G60, to moze byc bzdura, tak kiedys gdzies przeczytalem, nie znam szczegolow.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lut 20, 2008 14:07

Pytanie to jakie sa roznice miedzy PF i PG
Wtrysk (Digi 1 lub 2), tłoki, wał, korby, blok, głowica, kolektory, korby, pompa oleju i wiele innych
Erold pisze:oraz jakie sa mozliwosci doladowania kompresorem PFa
Na Digi 2 to niewielkie (~0%)



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » śr lut 20, 2008 16:58

A po zmianie na Digifanta I?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr lut 20, 2008 18:56

Większe ale i tak dużo zmian przed Tobą



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » śr lut 20, 2008 18:59

Czy moglbys przyblizyc ich przebieg i orientacyjne koszty czesci (wiem, ze to problematyczne, ale chodzi mi tylko o rzad wielkosci 50zl, 500zl, 2000zl czy 5000zl)? W jaki sposob podlaczaloby sie kompresor? Czy glowica od PG pasuje do PF i vice versa?



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt lut 22, 2008 15:49

Erold pisze:5000zl
To na dobry poczatek :helm:



Awatar użytkownika
nezzo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: czw paź 11, 2007 17:33
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: nezzo » pt lut 22, 2008 19:32

a za 2-3k mozesz kupic calkiem dobre, w zupelnosci kompletne PG z kompresorem i cala elektryka. zamiast robic frankensteina po prostu kup PG, moze byc nawet bez G60 (wtedy koszty spadaja do jakis 1500pln), wstaw eatona i po sprawie.


LA6V mk1 GTI Pirelli G60 :: bylo
LC5U Corrado VR6 :: jest

Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » pt lut 22, 2008 21:18

Jakos troche sie boje, ze koszta wyszlyby spod kontroli. Silnik, do tego skrzynia, kompresor (powiedzmy 2500), montaz tego wszystkiego - pewnie gdzies z 2000 + nieprzewidziane rzeczy... Wyszloby razem 5-6 tys, a to dla mnie troche za duzo:/ Zwlaszcza, ze zawsze moze sie okazac, ze silnik np do remontu (bo w przypadku skrzyni jest to prawie pewne)... Nie sadzicie?

Zaznaczam, ze jestem studentem... ekonomii:) Nie mam dostepu do warsztatow po godzinach, znajomych, ktorzy by pomogli, kanalu w garazu etc. Musialbym wszystko zlecic jakiejs firmie...
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 21:20 przez Erold, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt lut 22, 2008 21:38

Tez jestem studentem i tez mam PFa , z kolei mam kolege dobrego ktory ma PG takze mamy dwa dosc podobne auta(na pierwszy rzut oka), ale powiem Ci ze przeróbka taka jak ty chcesz zrobić nie jest na miarę portfela przeciętnego studenta :)

roznic jest tyle, że taka przeróbka jest ekonomicznie nieuzasadniona (jako sudent ekonomii powinenes wiedziec najlepiej co to oznacza :) )

moj tok rozumowania- jak bym mial przerabiac PFa na PG to -> kupilbym kompletne PG i swapował-> jakbym mial swapowac PG zamiast PFa to bym jednak wybral jeszcze inną opcję, tj swap na ABFa z mk3 :p (150> KM w serii)
A ogolnie to osobiscie nie uznaję swapowania na silnik ktory byl montowany w danym aucie jako seria. To swap tylko z nazwy.

[ Dodano: Pią Lut 22, 2008 20:46 ]
Erold pisze:Jakie sa roznice miedzy PFem a PG poza obecnoscia kompresora, innym komputerem i ew. obecnoscia intercoolera?
podstawoe różnice ujęte tak bardzo ogólnie to materiały jakie zostały użyte na poszczególne podzespołytakie jak na tłoki, zawory, panewki itp itd. Osprzet tez sie znacznie rozni, kolektor dolot, przpustnica .....
Doladowanie przez blok? nie ,zapomnij normalnie "przez glowice" jak to sam ująłeś.
G60 jest odprezony uszczelka i tlokami ale jakbys po porstu zamontowal samą sprezarkedo PFa to by popłyną
sas



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » pt lut 22, 2008 21:58

Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pt lut 22, 2008 22:34

Erold pisze:Heh, dzieki za porade... Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap? Nie przemawia to do mnie;)
Ale co ty za głupoty piszesz???
A PG to co? Taka sama skrzynia jak w ABF ,takie samo sterowanie sprzegłem i biegami instalacja elektryvczna podobna.Taka sama robota.]
Ostatnio zmieniony pt lut 22, 2008 22:36 przez melon, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » pt lut 22, 2008 22:44

Do PG sa (takze) skrzynie ze sprzeglem na linke... Nie gadam bzdur. Zreszta chodzi tu przede wszystkim o charakterystyke silnika, moc z litra i mase.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości