Strona 1 z 1

[all vw] efekty nadmierngo podnoszenia mocy

: wt maja 24, 2005 20:57
autor: evolution
opowiem wam cos ciekawego. nie jest tajemnica ze z moca u mnie zaszalalem zamontowanie w calosci kutego dolu po pewnym czasie walek nie za ostry oczywiscie, turbina na 1,6 bar. takim zestawem zrobilem pare kilometrow na ostro a teraz wam przedstawie pewna historie. Pomijajac ze turbina pare razy odmowila pracy bedac katowana podtrzymaniem przy przebiegu okolo 30000 km silnik zaczal na wolnych obrotach lekko "bulgotac z wydechu" na poczatku nie przejalem sie tym za bardzo gdyz domyslalem sie ze moze to byc wina ktoregos z zaworow. a ze auto w miare poprawnie smigalo to z pelna diagnostyka sie nie spieszylem. i tak dotrwalem do przebiegu okolo 40000 km gdzie silnik zaczal gwaltownie tracic na mocy przy czym cisnienie doladowania zmalalo do 1 bara. pomyslalem Turbo znowu pada -nic to po zalozeniu drugiej dalej chroniczny brak mocy i nieszcesne 1 bar i ani kapki wiecej . jak to z mechanikiem bywa (czytac szefc bez butow chodzi) znow brak czasu zeby cokolwiek zrobic przy swoim dojezdzilem do przebiegu 45 z lekka gorka gdzie silnik zaczal pracowac na przyspieszaniu na 2 gora 3 cylindry i mocy bylo tyle ze na przyspieche mnie sporting wciagnal. tego bylo juz za duzo kompletna diagnostyka wykazala na sucho (czyli wykrecone swiece i testy sprezania i szczelnosci cylindrow odpowiednio od 1 do 4 cyl. 7,1 7,4 7,4 7,2 bar cisnienia i sczelnosc 86% 88% 85% 83% wiec do przelkniecia parametry przy tym stopniu za to na chodzacym silniku juz bylo nie waska balans silnika wykazal mi tak
-3% +5% -22% +20% sprawnosc cylindrow wyniosla odpowiednio
27% 30% 23% i 20% i tego pojac nie moglem :) padlo no coz glowica do zdjecia i tak tez zrobilem i za 30 minut głowica wyjeta byla domyslalem sie dobbrze kiedys ze to zawory ssace pusczaly do kolektora spaliny i silnik oddychal spalinami za to wydechy na 4 mnie zdziwily gdyz byly slady puszczania do cylindra z kolektora wydechowego poszly sprezyny jak sie okazalo. ale ze zdjeta glowica to sobie obejrzalem cylindry i co ujrzalem..... otoz owal cylindrow od nominalnych w zakresie 0,8 mm do 0,95 mm zalamka dodam ze silnik chodzil w miare cicho podczas pracy i glownie podczas przyspieszen co lepsze tloki wymiary w zakresie 0,003mm mniejsze od nominalnych wymiarow. blok w silniku kleknal :( czas na tulejowanie po 45 tys km juz umowiony jestem:)

Re: [all vw] efekty nadmierngo podnoszenia mocy

: śr maja 25, 2005 01:00
autor: Borys
a dalej masz to na mechanicznym czy digi??

bo jak dogo to mam pare pytan

: czw maja 26, 2005 02:03
autor: evolution
juz na digi uruchomione sprawdzone itp:D

: czw maja 26, 2005 14:45
autor: Borys
evolution pisze:juz na digi uruchomione sprawdzone itp:D
moje tez sprawdzowne, narazie 0,4 bar wczoraj pierwsze jazdy
VR6 objechane (184KM) i BMW E36 compact 2.5l tez objechane.

: czw maja 26, 2005 15:01
autor: TAZ
Borys pisze:moje tez sprawdzowne, narazie 0,4 bar wczoraj pierwsze jazdy
VR6 objechane (184KM) i BMW E36 compact 2.5l tez objechane.
A mówią niektórzy, że silnik powinien mieć co najmniej 2,5 litra pojemności. :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:

: czw maja 26, 2005 16:31
autor: evolution
Borys pisze:
evolution pisze:juz na digi uruchomione sprawdzone itp:D
moje tez sprawdzowne, narazie 0,4 bar wczoraj pierwsze jazdy
VR6 objechane (184KM) i BMW E36 compact 2.5l tez objechane.
no widze ze jescze cieszy moc (mam na mysli 0,4 bar ja zaczynalem od 0,6 :P) zastanawiam sie za jaki czas doladowanie wzrosnie:D:D duzo w silniku zmieniales??

: pt maja 27, 2005 08:18
autor: Borys
evolution pisze:
Borys pisze:
evolution pisze:juz na digi uruchomione sprawdzone itp:D
moje tez sprawdzowne, narazie 0,4 bar wczoraj pierwsze jazdy
VR6 objechane (184KM) i BMW E36 compact 2.5l tez objechane.
no widze ze jescze cieszy moc (mam na mysli 0,4 bar ja zaczynalem od 0,6 :P) zastanawiam sie za jaki czas doladowanie wzrosnie:D:D duzo w silniku zmieniales??
auto nie jest moje, ja tylko montowalem digi, no i teraz jakos by sie to przydało postroic
a doładowanie wzrosnie szybko :grin:

Re: [all vw] efekty nadmierngo podnoszenia mocy

: sob maja 28, 2005 12:12
autor: cyarnz
evolution pisze:opowiem wam cos ciekawego. nie jest tajemnica ze z moca u mnie zaszalalem zamontowanie w calosci kutego dolu po pewnym czasie walek nie za ostry oczywiscie, turbina na 1,6 bar. takim zestawem zrobilem pare kilometrow na ostro a teraz wam przedstawie pewna historie. Pomijajac ze turbina pare razy odmowila pracy bedac katowana podtrzymaniem przy przebiegu okolo 30000 km silnik zaczal na wolnych obrotach lekko "bulgotac z wydechu" na poczatku nie przejalem sie tym za bardzo gdyz domyslalem sie ze moze to byc wina ktoregos z zaworow. a ze auto w miare poprawnie smigalo to z pelna diagnostyka sie nie spieszylem. i tak dotrwalem do przebiegu okolo 40000 km gdzie silnik zaczal gwaltownie tracic na mocy przy czym cisnienie doladowania zmalalo do 1 bara. pomyslalem Turbo znowu pada -nic to po zalozeniu drugiej dalej chroniczny brak mocy i nieszcesne 1 bar i ani kapki wiecej . jak to z mechanikiem bywa (czytac szefc bez butow chodzi) znow brak czasu zeby cokolwiek zrobic przy swoim dojezdzilem do przebiegu 45 z lekka gorka gdzie silnik zaczal pracowac na przyspieszaniu na 2 gora 3 cylindry i mocy bylo tyle ze na przyspieche mnie sporting wciagnal. tego bylo juz za duzo kompletna diagnostyka wykazala na sucho (czyli wykrecone swiece i testy sprezania i szczelnosci cylindrow odpowiednio od 1 do 4 cyl. 7,1 7,4 7,4 7,2 bar cisnienia i sczelnosc 86% 88% 85% 83% wiec do przelkniecia parametry przy tym stopniu za to na chodzacym silniku juz bylo nie waska balans silnika wykazal mi tak
-3% +5% -22% +20% sprawnosc cylindrow wyniosla odpowiednio
27% 30% 23% i 20% i tego pojac nie moglem :) padlo no coz glowica do zdjecia i tak tez zrobilem i za 30 minut głowica wyjeta byla domyslalem sie dobbrze kiedys ze to zawory ssace pusczaly do kolektora spaliny i silnik oddychal spalinami za to wydechy na 4 mnie zdziwily gdyz byly slady puszczania do cylindra z kolektora wydechowego poszly sprezyny jak sie okazalo. ale ze zdjeta glowica to sobie obejrzalem cylindry i co ujrzalem..... otoz owal cylindrow od nominalnych w zakresie 0,8 mm do 0,95 mm zalamka dodam ze silnik chodzil w miare cicho podczas pracy i glownie podczas przyspieszen co lepsze tloki wymiary w zakresie 0,003mm mniejsze od nominalnych wymiarow. blok w silniku kleknal :( czas na tulejowanie po 45 tys km juz umowiony jestem:)

Evo moze zaczniesz uzywac czasem przecinkow i kropek?? Bo ciezko sie to to czyta strasznie:P

: sob maja 28, 2005 16:01
autor: evolution
oki, obiecuje poprawe... od jutra:P