Strona 1 z 1

[mk2] zmiana bloku z RP do PFa

: ndz lut 03, 2008 16:06
autor: Bula88
witam
czy jest mozliwa zmiana bloku z RP do PFa poniewaz kumpla silnik umarl, a jest w dobry stanie RP ale chcielibysmy aby zostala moc PFa :satan:

: ndz lut 03, 2008 16:09
autor: Leon_Wechtel
teoretycznie bloki są te same ,jeśli do tego zastosujecie wał korbowy i korbowody z PF to powinno zadziałac

: ndz lut 03, 2008 16:54
autor: toffic
Bula88 pisze:czy jest mozliwa zmiana bloku z RP do PFa poniewaz kumpla silnik umarl, a jest w dobry stanie RP ale chcielibysmy aby zostala moc PFa :satan:
Wszystko pasuje

: ndz lut 03, 2008 17:05
autor: Bula88
toffic pisze:Wszystko pasuje
tylko przelozyc glowice z PFa do RPeka??

: ndz lut 03, 2008 17:10
autor: toffic
Jak chcesz zachowac moc PFa to tłoki z PFa do bloku z RPka :bigok:

: ndz lut 03, 2008 17:11
autor: Bula88
toffic, a nie zmieniajac tlokow duza bedzie roznica mocy??

: ndz lut 03, 2008 19:30
autor: Leon_Wechtel
Bula88, tłoki mają te samą średicę co RP,różnice mogą byc jedynie w korbowodach,należy się też zastanowic nad grubościa uszczelki pod glowicą,nie wiem która byłaby lepsza PF czy RP,a mogą byc różnice.Ponadto można by lekko splanowac minimalnie głowicę,nie zaszkodzi a pomoże,mówię to raczej o "liźnięciu" głowicy a nie zebranie 1,5mm :chytry:

: ndz lut 03, 2008 20:10
autor: Bula88
bo mam dylemat, kumpel chce kupic golfa z zajechanym PFem i zastanawiam sie co zrobic bo mam caly komplet na SWAPa RPeka ale na nowa instalacje a ten PF jest na starej instalacji i chyba bedzie trzeba zalozyc cala instalke na auto nowego typu.

: ndz lut 03, 2008 20:37
autor: toffic
Leon_Wechtel pisze:tłoki mają te samą średicę co RP,różnice mogą byc jedynie w korbowodach,należy się też zastanowic nad grubościa uszczelki pod glowicą,nie wiem która byłaby lepsza PF czy RP,a mogą byc różnice.Ponadto można by lekko splanowac minimalnie głowicę,nie zaszkodzi a pomoże,mówię to raczej o "liźnięciu" głowicy a nie zebranie 1,5mm :chytry:
Nie wiesz=> nie pisz głupot. Tłoki się różnią podebraniem bo RP ma 9:0 a PF 10:0 stopień. Korby te same, uszczelki też

: wt lut 05, 2008 01:21
autor: sas_gti
toffic pisze:Nie wiesz=> nie pisz głupot. Tłoki się różnią podebraniem bo RP ma 9:0 a PF 10:0 stopień. Korby te same, uszczelki też
dokładnie
skok tłoka i średnica w PF i RP jest ta sama a stopień spręzania różny , co można sprawdzić we wszędzie dostępnych katalogach
A zatem skoro skok i średnica ta sama, a rozny stopien to bierze sie to wlasnie z kształtu tłoka. Wystarczy podstawowa wiedza zeby to umieć sprawdzić. (jest jeszcze mozliwosc ze komora spalania w głowicy jest inna w PF i RP co tez zmieniłoby stopien sprezania ale tu taczej tak nie jest)
Wały takie same aczkolwiek co to obróbki wałów z PFa i RPka sie nie wypowiem. Mysle jednak ze materiał i wykończenie jest to samo.

suma sumarum - blok w PF i RP jest ten sam ale układ korbowo-tłokowy różny (ale na tym samym wale)