Strona 1 z 1

[mk2 gti] zmiana glowicy na 16v w silniku GTI typ PB

: ndz lut 03, 2008 04:43
autor: simens
witam! czy jest mozliwosc swapu samej glowicy na 16v w silniku pb 1,8 na digifancie2??
czy do tego jest mozliwosc zalozenia chlodzenia na denko tloka?

: ndz lut 03, 2008 14:27
autor: tomekk2gti
też interesowało by mnie co można zrobic w takim silniku nie dużym kosztem bo mam taki silnik(kpl. wszystko co potrzebuje, bo mam jeszcze mkII z tym silnikiem) i myślałem nad wsadzeiem go do mkI

Re: [mk2 gti] zmiana glowicy na 16v w silniku GTI typ PB

: ndz lut 03, 2008 14:50
autor: [QT]Devil
simens pisze:witam! czy jest mozliwosc swapu samej glowicy na 16v w silniku pb 1,8 na digifancie2??
czy do tego jest mozliwosc zalozenia chlodzenia na denko tloka?


Zabieg raczej za drogi lepiej cały kupić, było setki razy na forum.

: ndz lut 03, 2008 16:51
autor: toffic
simens pisze:witam! czy jest mozliwosc swapu samej glowicy na 16v w silniku pb 1,8 na digifancie2??
czy do tego jest mozliwosc zalozenia chlodzenia na denko tloka?
Ad1 potrzebujesz: głowice, koła rozrządu na wał, wałek pośredni i rozrządu, tłoki, wałek pośredni, przerzucić aparat do głowicy, pasuje jeszcze zmienić pompe oleju i dołożyc natrysk, generalnie mało opłacalne
Ad 2 potrzebujesz natryski i wydajniejszą pompe

: ndz lut 03, 2008 18:02
autor: simens
tłoki trzeba zmieniac do natrysku??

: ndz lut 03, 2008 18:30
autor: [QT]Devil
Nie, tłoki musisz zmienić bo te w 16v są frezowane. Zwykłe tłoki spotkaja sie z zaworami.

: ndz lut 03, 2008 18:51
autor: simens
[QT]Devil pisze:Nie, tłoki musisz zmienić bo te w 16v są frezowane. Zwykłe tłoki spotkaja sie z zaworami.
czyli nie ma co kombinowac jak mam GTI na pb i digi2 oraz goly 9a to wytargac pb wstawic 9a podlaczyc digi tak jak bylo nie przerabiajac nic zbytnio ustawic zaplon (aparat podejdzie??) skrecic skrzynie palic i jezdzic?? :food: :food: :food:

czy korbowody i wal w silniku 9a sa takie same jak np w pb czy rp?? chodzi mi o dl i mocowanie do walu i tloka??

jak juz pytalem o glowice to chodza sluchy ze glowica 9a rozni sie od tej w kR nie tylko kolektorem tylko jeszcze czyms?? jak ktos zna konkretna odpowiedz to prosze o napisanie

: wt lut 05, 2008 01:40
autor: evolution
simens pisze:
[QT]Devil pisze:Nie, tłoki musisz zmienić bo te w 16v są frezowane. Zwykłe tłoki spotkaja sie z zaworami.
czyli nie ma co kombinowac jak mam GTI na pb i digi2 oraz goly 9a to wytargac pb wstawic 9a podlaczyc digi tak jak bylo nie przerabiajac nic zbytnio ustawic zaplon (aparat podejdzie??) skrecic skrzynie palic i jezdzic?? :food: :food: :food:

czy korbowody i wal w silniku 9a sa takie same jak np w pb czy rp?? chodzi mi o dl i mocowanie do walu i tloka??

jak juz pytalem o glowice to chodza sluchy ze glowica 9a rozni sie od tej w kR nie tylko kolektorem tylko jeszcze czyms?? jak ktos zna konkretna odpowiedz to prosze o napisanie
czlowieku uzyj katalogu etki czy jakies innej autodaty... to co robisz az sie prosi o bana

: wt lut 05, 2008 02:40
autor: [QT]Devil
Mam nadzieje że to nie było do mnie :)

: wt lut 05, 2008 22:41
autor: melon
[QT]Devil pisze:Mam nadzieje że to nie było do mnie :)


:mlotek:



Obrazek

: śr lut 06, 2008 00:25
autor: [QT]Devil
No co :D

: śr lut 06, 2008 01:31
autor: olozwirski
simens pisze:czy korbowody i wal w silniku 9a sa takie same jak np w pb czy rp?? chodzi mi o dl i mocowanie do walu i tloka??
jak juz pytalem o glowice to chodza sluchy ze glowica 9a rozni sie od tej w kR nie tylko kolektorem tylko jeszcze czyms?? jak ktos zna konkretna odpowiedz to prosze o napisanie
Korbowody sa takie same, wal o innym skoku, reszta wymiarow walu taka sama. Glowica 9A rozni sie od glowicy 1.8 16v wielkoscia komory spalania i srednica kanalow.