Strona 1 z 2

Wałek z 2E do ADZ

: śr sty 30, 2008 16:27
autor: Benoś
Witam
Czy jest możliwość przełożenia wałka 2E do ADZ ? lub głowicy całej kompletnej z 2E do ADZ zwiększając osiągi silnika ?
Pozdrawiam

: śr sty 30, 2008 20:56
autor: Królik88
Czy jest możliwość przełożenia wałka 2E do ADZ ?
Jest. Marcin SoYa to robił. Podobno coś daje.
Benoś pisze:głowicy całej kompletnej z 2E do ADZ zwiększając osiągi silnika ?
Sama głowica chyba wiele nie da. Jakbyś założył także Digifanta z 2e, to pewnie uzyskałbyś więcej.

: śr sty 30, 2008 21:47
autor: Benoś
CHKDSK pisze:Sama głowica chyba wiele nie da. Jakbyś założył także Digifanta z 2e, to pewnie uzyskałbyś więcej.
A to by jakoś nie kolidowało bo ADZ jest jedno punkt a 2E wielo punkt ?
Nie szalał by ?
Np DIGIFANT normalą dawke paliwa by podawał ?

: śr sty 30, 2008 22:09
autor: Królik88
A to by jakoś nie kolidowało bo ADZ jest jedno punkt a 2E wielo punkt ?
Przeróbka należy do gatunku tych poważnych. Musiałbyś poczytać, bo nie znam szczegółów operacji, tylko widziałem o tym temat kiedyś na forum. Musiałbyś poczytać na forum. Ale pewnie wymagałby to zmiany programu sterownika od 2e.

: śr sty 30, 2008 23:58
autor: Benoś
Ok dzięki za info :bigok:

: czw sty 31, 2008 09:24
autor: bugalon
To wszystko nie tak hop siup :). Tak naprawde masz 2 mozliwosci.

1. Zalozyc glowice razem z kolektorami (ssacy i wydechowy) i cala elektronika od silnika 2E (razem z przeplywomierzem itd). Z dawkowaniem nie bedzie problemu, bo tyle ile silnik powietrza zassie tyle pokaze klapka przeplywomierza i sklad mieszanki zawsze bedzie ok. Nie uzyskasz jednak takiego efektu jak np w silnikach 1.8 typu PF/PB (blizniacza konstrukcja do 2E) ze wzgledu na tloki jakie masz w swoim silniku (inna konstrukcja i inny stopien sprezania). Gdybys wymienil dodatkowo tloki na takie z silnikow ktore podalem cieszylbys sie mocą okolo 110 koni.
2. Przelozyc glowice z samym walkiem a zostawic kolektory od ADZ i elektronikę od ADZ. Wtedy efekt będzie raczej mizerny. Co więcej, moim zdaniem na gratach z 2E rozjedziesz sklad mieszanki. Silniki z jednopunktem nie maja przeplywomierza i dawkują paliwo głównie po sygnale z potencjometru przepustnicy i sondy lambda. Dając walek o większych czasach otwarcia powodujesz ze przy tym samym wychyleniu przepustnicy od ADZ wpadac Ci będzie więcej powietrza do silnika. Jesli ilość tego powietrza będzie w zakresie regulacji sterownika sondą lambda to w porządku. Jesli wpadnie go więcej niz sonda lambda będzie w stanie skorygowac to wypalisz gniazda zaworow ze wzgledu na zbyt uboga mieszanke.

Rasumując polecam rozwiązanie numer 1. W 2 bym sie nie bawil, bo to losowanie na loterii między mocą a mozliwoscią uszkodzenia silnika.

: czw sty 31, 2008 10:14
autor: Benoś
A więc prócz głowicy z 2e potrzebuje wtryski przepływke kompa i jakąś wiązke .
A jak wygląda wtedy pasek rozrządu czy musi byc taki do 2e czy moze byc dalej z ADZ ?
Po złożeniu wszystkiego trzeba by coś jeszcze stroić ?
Uszczelka pod głowicą wtedy być z 2E ?
Włśnie kupiłem głowice z kolektoremi przepustnicą za 240 zł nie wiem czy dobra cena , mi pasuje :-)

Czy wtryski podejdą z passata B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html

Lub znalazłem
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html

a kolektor
http://moto.allegro.pl/item304196679_ru ... 15_km.html

: czw sty 31, 2008 13:17
autor: bugalon
Benoś pisze:A więc prócz głowicy z 2e potrzebuje wtryski przepływke kompa i jakąś wiązke .
Do tego silniczek krokowy, elementu gumowe systemu odpowietrzania, rurki dolotowe i koniecznie kolektor ssacy z przepustnicą. Jeśli będziesz wymieniać kolektor wydechowy również to trzeba będzie też sondę lambda wymienić. (moim zdaniem nieoplacalna zabawa, lepiej będzie cały motor 2E kupić kompletny)
A jak wygląda wtedy pasek rozrządu czy musi byc taki do 2e czy moze byc dalej z ADZ ?
Jesli kolko walka rozrzadu jest takie samo jak w ADZ (średnica i ilość zębów) to pasek możesz zostawic stary
Po złożeniu wszystkiego trzeba by coś jeszcze stroić ?
Nie trzeba nic stroic, wszystko bedzie dzialac jak nalezy
Uszczelka pod głowicą wtedy być z 2E ?
[/quote]

Uszczelke dajesz od ADZ, chyba ze komora spalania w glowicy ma większą średnicę niż średnica cylindra (w co wątpię), wtedy musisz pokombinować.

: czw sty 31, 2008 13:26
autor: Benoś
A kolektor wydechowy może zostać z ADZ czy trzba wymienić na 2E
Fotka głowicy
http://images27.fotosik.pl/149/1435bf7ac15cbf52.jpg

: czw sty 31, 2008 14:55
autor: bugalon
Moze zostac, ale mocy bedzie mniej.

: czw sty 31, 2008 15:10
autor: Benoś
A co z wtryskami pare postów wyżej są linki do paru , będą pasować ?
Instalacja tylko z komory silnika 2E będzie potrzebna ?
Czy w 2E i ABF jest taka sama instalacja ?

: czw sty 31, 2008 20:23
autor: bugalon
Wtryski razem z listwa sa w kolektorze ssacym zamontowane. Wiec mówiąc kolektor mialem na musli komplet, razem z listwa.

: pt lut 01, 2008 10:24
autor: Benoś
Rozumiem ale ja kupiłem głowice z kolektorem , przepustnicą i brakuje listwy wtryskiwaczy :-) czy któraś z tych pasowała by ?

passat B4 2.0
http://moto.allegro.pl/item300941489_vw ... 17_ab.html

Lub
http://moto.allegro.pl/item304186442_li ... t_2_0.html

: pt lut 01, 2008 10:38
autor: Golf GTi
wez poszukaj kpl. czyli kolektor +listwa z wtryskami. kumpel kupil z audi 2,0 8v za 99zł.