MK3 GL - zmiana układu hamulcowego na silniejszy
: śr sty 30, 2008 14:19
Witam,
Panowie, swojego gofra mam od niecałego roku, planuję z GL zrobić GTI, ale chcę tam wrzucić kilka nowocześniejszych rozwiązań. Mam zatem pytanie następującej maści:
Planuję migrację mojego zawieszenia i ukłądu hamulcowego do nastęującego wyglądu:
1) zmiana 4x100 na 5x100
2) przód i tył tarcze najchętniej GTI lub VR6 - wentylowane
3) dobre zaciski (ate, brembo ?!)
4) ABS
(wiem że w wersji GT z silnikiem ABS były tarcze, bez większych zmian w reszcie układu a nawt był spotykany układ ABS)
Moim pytaniem jest:
znając wszelkie różnice między zawieszeniem typu GL, CL, GT, a GTI czy:
a) wymieniać wahacze (są istotne różnice co widać na rysunku np.: inne mocowanie stabilizatora, chyba też inne mocowanie łożyska kulowego zwrotnicy)
GTI:

NIE GTI:

b) zmiana tarcz i zacisków wymaga zmiany serwa hamulca ?
c) czy jest możliwe zamontowanie całego układu hamulcowego wraz z elementami zawieszenia np z mk4, w tym ABS'u i jego komputera !?
d) jakie jest działanie rozdzielacza siły hamowania i czy jest on niezbędny i w jakich wersjach występował
e) jak wygląda sprawa odnośnie zmiany zawieszeni i elementów układu haulcowego na tai z pojazdu z ABS'em, przy czym na razie nie będzie montowany ABS, czy są akieś przeciwksazania ?
Pozdrawiam i lizę na odpowiedź i nie wykasowywanie postu, uwagi odnońie jego formy i treści proszę kierowacna PW, postaram sie go dostosować.
PRZECZYTAŁEM SPORO POSTÓW NA FORUM, ale nigdzi enie ma jednoznacznej odpowiedzi, mam nadzieję że uda mi się znaleźć tu grono osób, które pomogą, odpowiedzą, podpowiedzą, a gdy dokonam zmian z tego materału zbuduję poradnik dla tych któzy o czymś takim myślą.
Panowie, swojego gofra mam od niecałego roku, planuję z GL zrobić GTI, ale chcę tam wrzucić kilka nowocześniejszych rozwiązań. Mam zatem pytanie następującej maści:
Planuję migrację mojego zawieszenia i ukłądu hamulcowego do nastęującego wyglądu:
1) zmiana 4x100 na 5x100
2) przód i tył tarcze najchętniej GTI lub VR6 - wentylowane
3) dobre zaciski (ate, brembo ?!)
4) ABS
(wiem że w wersji GT z silnikiem ABS były tarcze, bez większych zmian w reszcie układu a nawt był spotykany układ ABS)
Moim pytaniem jest:
znając wszelkie różnice między zawieszeniem typu GL, CL, GT, a GTI czy:
a) wymieniać wahacze (są istotne różnice co widać na rysunku np.: inne mocowanie stabilizatora, chyba też inne mocowanie łożyska kulowego zwrotnicy)
GTI:

NIE GTI:

b) zmiana tarcz i zacisków wymaga zmiany serwa hamulca ?
c) czy jest możliwe zamontowanie całego układu hamulcowego wraz z elementami zawieszenia np z mk4, w tym ABS'u i jego komputera !?
d) jakie jest działanie rozdzielacza siły hamowania i czy jest on niezbędny i w jakich wersjach występował
e) jak wygląda sprawa odnośnie zmiany zawieszeni i elementów układu haulcowego na tai z pojazdu z ABS'em, przy czym na razie nie będzie montowany ABS, czy są akieś przeciwksazania ?
Pozdrawiam i lizę na odpowiedź i nie wykasowywanie postu, uwagi odnońie jego formy i treści proszę kierowacna PW, postaram sie go dostosować.
PRZECZYTAŁEM SPORO POSTÓW NA FORUM, ale nigdzi enie ma jednoznacznej odpowiedzi, mam nadzieję że uda mi się znaleźć tu grono osób, które pomogą, odpowiedzą, podpowiedzą, a gdy dokonam zmian z tego materału zbuduję poradnik dla tych któzy o czymś takim myślą.