g-zone pisze:a jakie amory polecacie do sprężyn -55mm ??? oczywiście chodzi o koszta więc prosze dobre i tanie propozycje, tylko nie gt cupline bo to kompletny szajs, siadły mi po roku
, warto kupować używki????
Ogólnie to nie polecam takiego obniżania, pisałem to już wielokrotnie na tym forum,ale ludzie uparcie robią swoje - kiedyś jak się nie znałem jeszcze za bardzo na zawieszeniu i jeżdżeniu po Polsce - to sobie myślałem naiwnie że jak obniżę mocno furę, to nie będzie mocnych na zakrętach.. Życie pokazało co innego, obniżyłem jakieś 5 lat temu Golfa4 na czerwonym HRze , chyba -50 miał, całe szczęście że do obsługi tej sprężyny dałem zupełnie nowego Bilsteina B6 na grubej rurze.. Na początku byłem zadowolony, wydawało mi się że jest szybko, w sumie było może i szybko, ale jak przegianałem pałe w trasie to np przy 140-160kmh potrafiła mi lekko dupka odpływać, czego na seryjnym zawieszeniu w Golfie IV nie uświadczysz.. Pojeździłem tak kilka miesięcy, pomęczyłem się - zaznaczyć tu należy że główną udręką był bardzo niski prześwit i permanentne ocieranie metalową płytą pod silnikiem o byle kupa na ulicy.. Założyłem później na chwilę jeszcze czarnego Eibacha pod tym samymi amorkami, było już lepiej, auto zyskało sporo na komforcie,było bardziej przewidywalne, ale wciąż męczyłem się z uwagi na mały prześwit - bolączka Golfa 4 .. Przeszedłem następnie na seryjne sprężyny i to był udany kompromis.. A najlepiej było jak do Leona przełożyłem później tego Bilsteina pod seryjne sprężyny (to była wersja FR tdi zatem sprężyna -20mm circa).
Teraz w Golfie mk3 mam sprężyny seryjne, czyli GTI i Bilsteina B6.. Idę o zakład że moje auto będzie szybsze na trasie po zakrętach, przy tym wygodniejsze i bezpieczniejsze niż jakiekolwiek kombinacje -50 i skracane amorki..
Jeśli chcesz koniecznie obniżyć auto, to zakładaj albo seryjne sprężyny od GTI, lub szukaj -30/35, czarnego EIBACHA LUB H&Ra i koniecznie podepnij to pod dobry amortyzator, może być używany, ale niech to będzie żółte Koni, żółty Bill B6 lub B8, lub jakaś Kayaba porządna.. Wiadomo, lepiej nowe, ale używane też będą lepsze niż jakieś zamienniki nowe kupiaste.. Bilstein B4 to półśrodek, ćwiczyłem to i w Golfie mk3 i mk4, dobre to jako zamiennik serii, na pierwsze pół roku, ale obok B6 to nawet nie leżało..