Strona 1 z 1

ABF (turbo czy kompresor) pomoc przy projekcie

: ndz sty 13, 2008 16:10
autor: [QT]Devil
Witam wszystkich mam zamiar założyć doładowanie do fury. Troche w temacie siedze oczytany w miare jestem ale nie chce jakiegos błedu zrobić. Mam do was kilka pytan za odpowiedzi z góry dziekuje dodam że raczej słów na witar nie rzucam bo miałem 2E i pół roku szukałem odpowiedniego ABFa ale juz siedzi pod maską :) ale do rzeczy:

1. Chciałbym aby ten silnik był wieczny myśle żeby go zakuć orientacyjnie szukając znalazłem tylko Tomsona koszt w granicach 7-8k (wał, tłoki, korby, panewki) macie może dostęp do tych gratów taniej tzn z waszą prowizją oczywiście ale taniej.

2. Jakie tłoki musiałbym zakupić żeby go odpowiednio odprężyć

3. Turbo czy kompressor? zajmuje sie instalacjami gazowymi i wiem że auta na gazie pracuja ale chdzi o zywotnośc bo jak wiecie gaz ma wyzsza temperature spalania a to raczej zbyt dobrze nie wróży turbinie no ale kompresor nie ma do czynienia ze spalinami. Niektórzy z was pomyśla ze smieszny jestem ze takie mody i gaz ale to jest Polska wiadomo ze scigał sie na gazie nie bede ale to ma byc autko którym bede jezdził na codzien wiec ekonomia sie dla mnie liczy.

4. Jakiej mocy moge sie spodziewac bezpiecznie co by bloku nie rozerwało?

5. Na forum jest kilku maniaków :) którzy maja niezle moce zdradzccie ile pala takie samochody na doładowaniu przy mocach 200-300PS

Prosze tylko sie nie smiac ze chce cos takiego zrobic w cywilnej cordobie bo to jest moj pierwszy samochod i poprostu mam duzy sentyment do niego jakbym mial ta kase ktora w niego wlozylem mogłbym jezdzic jakims passatem lub A4. Decyzje podjolem ze tego autka juz nie sprzedam zostanie u mnie w rodzinie ale narazie chce sie bawic :)


Teraz pomyślałem że jest dział 16v jesli jakiś mod mógłby przenieść do tamtego działu, chyba że moze byc tutaj.

: ndz sty 13, 2008 16:29
autor: evolution
to cie zasmuce.. prawie napewno nipotrzebnie zmieniales 2E na ABF z 2e mozna bez zadnego problmu targnac takie parametry. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04b ... 30cd8.html ..co jezdzi mniej wiecej tak...
co do Twoich pytan...
ad1. wieczny... awykonalne... :helm:
ad2. tloki .. musisz wiedziec ile planujesz dmuchac..
ad3.. auta do gazu to bym tobie nie oddal.. brak elementarnej wiedzy na temat gazu...
ad3a. na dobrej instalce w doladowanym silniku egt jest mniejsze moc wieksza... czyli najbardziej bezpieczne podniesienie mocy za pomoca wyzej oktanowego paliwa...
ad4.. jakies 1000 ps??:>
ad5... pala dokladnie tyle il mu wlejesz... wszystko zalezy od umiejetnosci zawodnika...

: ndz sty 13, 2008 16:51
autor: djtom
abf turbo na gazie - ciśnie niemiłosiernie

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=90907&start=0

: ndz sty 13, 2008 17:16
autor: [QT]Devil
Evo dzieki ale troche mi wjechałes z tym gazem ja tam pracuje dopiero rok i uwierz mi ze sie dopiero ucze ale swoje juz wiem :(

1. Czemu awykonalne nie chce go dmuchac do granic wytrzymałosci :)
2. Moc 250-300PS
3. :(
4. No to chyba zart
5. wiem ze to potrafi wychalac ale chodzi mi np o spokojna jazde po miescie z taka moca.


djtom nie wiedziałem ze Kenaj ma fure zagazowana :shock:

: ndz sty 13, 2008 17:39
autor: djtom
Obrazek

: ndz sty 13, 2008 17:56
autor: [QT]Devil
tom nie wiesz czegoś więcej czy daje rade ten gaz przy takich mocach?

: ndz sty 13, 2008 17:59
autor: djtom
to sekwencja, wiem że Janek montował dodatkowe wtryski, szczegółów nie znam, z czym jak z czym ale z gazem nie miał problemów nigdy.

: ndz sty 13, 2008 18:23
autor: evolution
[QT]Devil pisze:No to chyba zart
to nie zart... bloki sa mocne.. jak i waly korbowe:) co do wyzszej temperatury to tak zawsze jest na ubogiej mieszance.. wystarczy podlac :)

: pn sty 14, 2008 12:07
autor: GTO
evolution pisze:to cie zasmuce.. prawie napewno nipotrzebnie zmieniales 2E na ABF z 2e mozna bez zadnego problmu targnac takie parametry. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04b ... 30cd8.html ..co jezdzi mniej wiecej tak...
co do Twoich pytan...
ad1. wieczny... awykonalne... :helm:
ad2. tloki .. musisz wiedziec ile planujesz dmuchac..
ad3.. auta do gazu to bym tobie nie oddal.. brak elementarnej wiedzy na temat gazu...
ad3a. na dobrej instalce w doladowanym silniku egt jest mniejsze moc wieksza... czyli najbardziej bezpieczne podniesienie mocy za pomoca wyzej oktanowego paliwa...
ad4.. jakies 1000 ps??:>
ad5... pala dokladnie tyle il mu wlejesz... wszystko zalezy od umiejetnosci zawodnika...
EVO 1000km nie daje rady, blok nie wytrzymuje :D

: pn sty 14, 2008 18:17
autor: evolution
GTO pisze:EVO 1000km nie daje rady, blok nie wytrzymuje
na metanolu owszem :P na zwykłej mozna zapomniec... ale bylo pytranie ile.. nie na czym:)