Strona 1 z 1

[mk3] pytanie odnosnie podniesienia mocy 2.0 8v (2e)

: pt gru 28, 2007 22:56
autor: sidhe
Witam

Podczas ostatnich poszukiwan na allegro znalazłem cos takiego http://moto.allegro.pl/item289394686_no ... ysku_.html
nie zaprzecze zaciekawiło mnie te urzadzonko bo wiem ze cos podobnego mozna zrobic w silnikach 1z było nawet opisywane na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80749
posiadam passata b4 z silnikiem 1z i wiem ze to naprawde działa .
Moje pytanie polega na tym czy jest to mozliwe zrobienie tego we własnym zakresie i czy to bedzie działac przy silnikach bezynowych ?

Pozdrawiam

: pt gru 28, 2007 23:23
autor: Sztomel
Facet, (choć napisał na jakiej zasadzie działa ten box i chwała mu za to) chyba oszalał z tą ceną! Same wykonanie pudełka jest droższe od tego co jest w środku i chyba za tą pracę sobie tyle ceni. Faktycznie to nic innego jak opornik nastawny - identycznie jak w zaopornikowanym TDI tylko, że tutaj oszukuje się na temperaturze zasysanego powietrza i wychodzi na to, że komputer wzbogaca mieszankę paliwową. Dla tych co mają ręczne ssanie to nic innego jak włączenie ssania na ciepłym silniku ale te 25 KM to mocno przesadził.
Oczywiście można to zrobić samemu, trzeba tylko dobrać nastawny rezystor o odpowiednim zakresie rezystancji do oszukania kompa a koszty wtedy są 10-cio krotnie mniejsze.

: pt gru 28, 2007 23:31
autor: sidhe
dzieki za odpowiedz na moje pytanie ... mial bys moze jakis schemacik jak to zrobic i w ktorym miejscu dokladniej podlaczyc to bo szczerze mowiac ciekawi mnie to jaka to da moc a niechcem wydawac niepotrzebnie kasy

PozdroooVWka

: pt gru 28, 2007 23:36
autor: Sztomel
To już niestety pytanie do jakiegoś forumowicza, który się zna na elektronice i wie jaki jest mierzony opór podawany z czujnika IAT przy zimnym a jaki przy nagrzanym silniku bo na tej podstawie dobiera się rezystor.

: pt gru 28, 2007 23:36
autor: evolution
totalnie nic to nie daje w 2e... przyrosty do 3 ps.. jak sie dobrze trafi z ustawieniem....

: pn gru 31, 2007 02:17
autor: Tomasz Mk 1
Witam Kolegów.
Jestem technikiem elektronikiem i pokrótce przedstawię wam zasadę działania sterownika (komputer pokładowy) przy silnikach
Nasz sterownik to nic innego jak procesor z pamięcią( Eprom ) gdzie wpisany jest cały program składający się z wielu różnych map. Kolejności odczytu map zależy od odbieranych informacji z sąd zewnętrznych tzw. czujników!
Zmieniając parametr jednego obwodu INT, za pomocą potencjometru (dokładnie jedno z wielu wieść informacji zewnętrznej na sam procesor ) a sam scalak(PROCESOR) w zależności od potrzeb może być wyposażony w całą gamę wejść INT A,B,C,D... zależy to od architektury danego scalaka , fizycznie nie jesteśmy w stanie zmienić całego zapisanego programu tak aby zyskać 25KM.
Nie pozwala na to algorytm w programie , analizujący w tym samym czasie inne dochodzące informacje.

W podsumowaniu można przytoczyć tym czym INNI nas karmią to tylko bardzo dobry chwyt marketingowy polegający ma mistrzowskiej grze słów! O sprzedaży szarego produktu
Potencjometr CONTROL to potencjometr tzw. BAJERU. Mniejszy bajer i większy bajer!
Kolega evolution bardzo dobrze przedstawił góra może 2-3 ps , ( a spalanie?)
Od siebie. Przetestowałem osobiście wiele różnych produktów elektronicznych ułatwiających nam życie, wprowadzających dodatkowe oszczędności....i co jedna wielka Lipa !!! Która pozbawia nas pieniędzy

: pn gru 31, 2007 11:12
autor: andrew19_86
Tomasz Mk 1 pisze:Jestem technikiem elektronikiem
też jestem i się nie chwale :jezor: ,a jak działa sterownik to wiadomo :bigok:

: wt sty 01, 2008 14:45
autor: toffic
andrew19_86 pisze:a jak działa sterownik to wiadomo
Jak sie patrzy na ilość sprzedawanych na Allegro takich "cudów" to chyba nie każdy wie