Strona 1 z 2

[Golf Mk3] silnik 3.2 V6 od Audi TT

: pt gru 28, 2007 16:52
autor: xadasx
Witam, otoz zostalem poproszony przez znajomego aby poszperac w internecie na temat wymiany silnika w Golfie Mk3. Jako ze moze nie znam sie na tym zbytnio postanowilem ze moze tutaj znajde jakies ciekawe informacje. Otoz pojazd ten to kombi z silnikiem 1.8 benzyna. Chodzi o to ze znajomy zakupil sobie silnik ...3.2 V6 z Audi TT z 2007 roku i chce tego potwora wlozyc do swojego Golfa pomysl nie powiem ciekawy. Moze ktos z was mial juz jakies doswiadczenie z takimi wynalazkami ? ....bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek rady ...kontakty...za jakakolwiek pomoc

: pt gru 28, 2007 18:37
autor: malutki
xadasx pisze:3.2 V6 z Audi TT z 2007
:goof: to moze byc problem, a co ten twoj znajomy ma do tego silnika? jest on kompletny czy brakuje cos? ma liczniki? bo audi ma zwyczaj ze imobilaiser jest zalozony w liczniku. a pzoatym skrzynia, gabaryty silnika, przypuszczam ze nie da rady to przelozyc, szybciej od mkIV R32 silnik mozna przelozyc.

: pt gru 28, 2007 19:01
autor: Kwiatoshi
ja tez sie na tym nie znam.... ale dlaczego inżynierowie którzy projektowali golfa nie wstawili mu 2.8 V6 tylko dziwna jednostkę VR6 (która jest węższa od normalnej v6)?? bo silnik z takim ustawieniem cylindrów sie nie mieścił. Pewnie da sie to zrobić tylko będziecie musieli powiększyć komorę silnika

Dodam ze tak mi sie tylko zdaje :bigok:

: pt gru 28, 2007 19:11
autor: Yuri
Kolego xadasx nie obraz sie ale cos mi tu nie gra. Twojego znajomego stac na prawie nowy silnik 3.2 V6, a jezdzi Golfem III? (no chyba ze silnik totalna padaka ale wtedy po co to kupowac?). Przeciez ten silnik,jesli zdrowy i ma normalny przebieg, jest warty wg mnie duzo wiecej niz to Jego Mk3.

A co do tematu to tak jak Kwiatoshi napisal czyli ze wzgledu na gabaryty komory silnika w Mk3 wymyslono ta hybryde rzedowki i V'ki czyli VR6. Standardowa V'ka o kacie miedzy garami np. 45 stopni nie zmiescilaby sie pod mache.

Reasumujac wg mnie bez konkretnej przebudowy komory ten silnik mu nie podejdzie do Mk3.

P.s.
malutki pisze:szybciej od mkIV R32 silnik mozna przelozyc.
a to nie ten sam co w temacie? :-k

: pt gru 28, 2007 19:16
autor: malutki
Yuri pisze:malutki napisał/a:
szybciej od mkIV R32 silnik mozna przelozyc.


a to nie ten sam co w temacie? :-k
nie bo w mkIV jest poporstu ewolucja VR6 z mk3, silnik ten powinien pasowac, o ile sie bedzie chcialo zakladac

: pt gru 28, 2007 19:17
autor: cowboy
myslałem że 3,2 V6 siedzi tylko wzdłużnie ale jak widac zmiesciło się to do w sumie niewielkiej TT-etki na poprzek :)

Obrazek

skoro tak to myślę że do mk3 tez by się pewnie dało jakoś to wsadzić, kwestia jeszcze jak tam skrzynia podejdzie i półośki ?
Yuri pisze:a to nie ten sam co w temacie?
w R32 jest VR

: pt gru 28, 2007 19:44
autor: evolution
to jest zdaje sie r32:) wejdzie z caylym osprzetem z audi:) co do srubki...

: pt gru 28, 2007 21:45
autor: Cosar 33GT
http://moto.allegro.pl/item287296307_go ... mazdy.html tutaj wsadzili 2.5 V6 od mazdy jak widać w mk2 sie zmieścił... także na upartego niewątpie że by posadzili 3.2 ...polak potrafi :D

Obrazek Obrazek

: sob gru 29, 2007 15:55
autor: xadasx
silnik jest kompletny i dzialajacy( bez skrzyni biegow ) ...jedynym argumentem, ktory przemawia za montazem tej jednostki do mk3 ...jest to iz moj znajomy chce go wywiesc do kanady ...a tam z tego co mi mowil ...jesli sprowadza sie zbyt nowy samochod to placi sie ogromne cło :)..

[ Dodano: 29 Gru 2007 16:11 ]
...oj jakos nie moge edytowac powyzszego posta...ale przepraszam za wprowadzenie w blad...ale skrzynia biegow tez jest o TT'tki ...tyle ze ma ona dosyc spore gabaryty i to moze nastreczac pewnych problemow przy montazu .. :)

: sob gru 29, 2007 18:38
autor: evolution
xadasx pisze:...oj jakos nie moge edytowac powyzszego posta...ale przepraszam za wprowadzenie w blad...ale skrzynia biegow tez jest o TT'tki ...tyle ze ma ona dosyc spore gabaryty i to moze nastreczac pewnych problemow przy montazu
ale jest jedynym rozwiazaniem

: sob gru 29, 2007 19:03
autor: BARANMC1
skoro do Mk2 3.2 R32 VR6 wchodzi to czemu do Mk3 ma nie wejsc, Yuri, kolego to sie nazywa ,,pasja,, aby do Mk3 wsadzic R32, ale co by duzo nie gadac bez jakis 10 -13 tys nie ma co zaczynac takich zabaw

: sob gru 29, 2007 20:31
autor: Yuri
BARANMC1 pisze:Yuri, kolego to sie nazywa ,,pasja,,
W sumie racja. Nie mniej jednak trzeba byc niezlym wariatem (pozytywnym) zeby pakowac 3.2 do Mk3 Varianta ;) Jakby nie bylo szczerze zycze powodzenia przy tym swapie :pub:

: ndz gru 30, 2007 02:37
autor: pduren
to jest na pewno r32 czyli vr czyli spoko wchodzi do mkII i mkIII gratulacje za checi bez wzgledu czy maja zamiar wlozyc to do trojki czy jedynki popieram takie pomysly bo co za frajda jezdzic fabrycznym autem..... a co do mozliwosci wlozenia to nawet prawilna v-ka by weszla jesli widzialem 4.2 V8 w mkII..............

: czw sty 10, 2008 20:05
autor: Marioo
a czy silnik 3.2 v6 z audi to nie jest to samo co w golfie r32 vzyli VR6, moc ta sama parametry podobne, wydaje mi sie ze w tt gdzie silnik jest poprzeczni jest ten sam silnik co w R32. A tu na 100% jest vr6 24v. pozdrawiam