Strona 1 z 2

[mk1] modyfikacjie silnika 1.6

: pt gru 28, 2007 15:44
autor: Cosmo
Witam domorosłych tunerów :grin:

Przychodzę na to forum ponieważ mam dylemat odnośnie wyboru jednostki napędowej do pojazdu który docelowo ma startować w wyścigach amatorskich klasy do 1600ccm
Nie piszę jaki to samochód bo nie to jest celem tego tematu...

Sedno sprawy: :chytry:
Początkowo brałem pod uwagę jedynie silnik o oznaczeniu EG (golf i passat mk1 GTI 110KM) jednak po przejrzeniu zdjęć wydało mi się problematyczne przejście tematu zespołu wtryskowego wraz z przepływomierzem... obecnie myślę o wyborze silnika FP bądź FR jednak chęc posiadania wtrysku przewyższa dwa podwójne gaźniki (choć idealnie nadawały by się Webery serii DCOE 40 ze zwężkami 34mm)
W silniku oczywiście kompleksowo będzie zmieniony układ wydechowy (4-2-1 + 1 tłumik) wałek rozrządu (260/260 *OWK 10,5mm wzniosu krzywki) oraz obróbka głowicy

Czy ktoś przerabiał temat modyfikacji dolotu w silniku EG?
Czy konstrukcyjnie silnik EG różni się od FP FR ? (chodzi o wytrzymałość)

Re: [mk1] modyfikacjie silnika 1.6

: pt gru 28, 2007 15:58
autor: Borys
a nie lepiej na poczatek poszukac jakiegos PN/1F itd i do niego załozyc cały osprzęt z PB/PF lub PG N/A?
mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.

: pt gru 28, 2007 18:16
autor: m3tal
Borys pisze:mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.
Walus chciał coś takiego kombinować... ale chyba zarzucił temat.

: sob gru 29, 2007 01:03
autor: Cosmo
16v ? możesz rozwinąć ten temat? istnieje możliwość takiego łączenia bloków z innymi głowicami? zamiast 16v w grę jak najbardziej wchodzi też 8v lecz z większymi zaworami - miałbym wtedy gotowca i mniej obróbki głowicy
docelowo chciałbym uzyskać ok 130-140KM zachowując choć minimalną elastyczność przy niższych obrotach więc 8v z większymi zaworami wydaje się być lepszym wyjściem...

: sob gru 29, 2007 09:26
autor: evolution
a po co ci elastycznosc przy niskich obrotach w aucie do sportu...?? tak jak kolektor 4-2-1 jak juz 4-1 obliczony do walkow...troche niescislosci w twoim projekcie...

: sob gru 29, 2007 13:55
autor: melon
Cosmo zawsze mozesz podjechac do swojego okregowego PZM'otu i tam nabyc homologacje(wykaz przerobek w takim silniku) i po zapoznaniu sie z tym dokumentem mozna zaczac działania.

: sob gru 29, 2007 15:39
autor: Cosmo
melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .

po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)

: ndz gru 30, 2007 17:12
autor: evolution
Cosmo pisze:melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .

po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)
sam startowalem a kjs i jakos nie zauwazylem zeby brakowalo czasu na cokolwiek... ale nawet jak brakuje to czas na wyciagniecie auta z niskich obrotow( nawet jak jedzie dobrze z dolu) a czas redukcji plus pociagniecie do tej samej predkosci biegiem nizej, zawsze lepiej wychodzi ta opcja z redukcja.. wiec dalej sie pytam po co ci dol w aucie do sportu...
co do kolektora... w kazdym kolektorze zachodza zjawiska falowe problem jest taki ze one wygasaja... i prawda jest taka ze naajlepsze efekty uzyskuje sie z pierwszego odbicia, a w kolektorze 4-2-1 najmniej co uda ci sie uzyskac i wykorzystac to drugie odbicie... tylko kolektory 4-1 daja mozliwosc wykorzystania pierwszego odbicia wiec jeszce raz zacznij myslec zy chcesz auto do pracy czy do sportu??? i wracajac do tematu obrotow... nie wazne w jakich obrotach ma byc moc... bo dlugosc kolektora i tak sie oblicza do silnika i glownie walka rozrzadu...

: pn gru 31, 2007 01:32
autor: Cosmo
nie oblicza sie kolektorów ani dla pierwszego ani dla drugiego odbicia fali bo wyszły by kilkumetrowe kolektory...

długość kolektora wyznacza się z następujących danych: czas otwarcia zaworu wydechowego, wysokość wzniosu zaworu wydechowego, średnica zaworu wydechowego średnic kanałów i obrotów przy jakich zjawiska falowe mają przynosić efekty

nie mowie też że chce mocny dół tylko o tym że nie chce żeby nie dało się w tym zakresie w ogóle jeździć (bez szarpania prychania itd)

: wt sty 01, 2008 23:14
autor: simens
wlasnie moze ktos konkretnie opisze jak sie liczy te kolektory bo czytajac tekst : wyjda kilkukilometrowe nie jeden z czytajacych ma sporego rogala na ustach :jezor:

: wt sty 01, 2008 23:22
autor: evolution
oblicza sie dla pierwszego odbicia... sam robilem kolektor 4-1 o dlugosci 180cm wiec nie marudz:)
co do obliczania...
simens, lubie cie( denerwowac) podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....

: wt sty 01, 2008 23:42
autor: simens
OJ EVO EVO i znow bede musial szukac po ksiazkach:PP

PS. ide czytac gronowicza i jego wyznaczania predkosci.... :grrr:

: śr sty 02, 2008 00:16
autor: Golf GTi
Evo a u mnie w PF z walkiem z 2E glowica obrobiona+wieksze wtryski jaki powiniem byc 4/1 ? , tzn ile powinny miec "barany" od flanszy przy glowicy do koncowego laczenia? i ostatni odcinek od laczenia do kata(ktorego juz nie ma)?

: śr sty 02, 2008 10:02
autor: evolution
Golf GTi pisze:Evo a u mnie w PF z walkiem z 2E glowica obrobiona+wieksze wtryski jaki powiniem byc 4/1 ? , tzn ile powinny miec "barany" od flanszy przy glowicy do koncowego laczenia? i ostatni odcinek od laczenia do kata(ktorego juz nie ma)?
licz:)
podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....