Strona 1 z 2

"mocniejsza" przepływka do 2.0 8v (2E)

: czw maja 12, 2005 09:03
autor: smoky
Słyszałem ostatnio coś na temat zmiany przepływomieza na wiekszy, czy ktoś to już wypróbował i może mi powiedzieć jaki przepływomierz można by zainstalowac i od jakiego auta (bmw :food: ???), tak naprawde to wystarczą mi numery boscha z częsci :hmm:

mój silnik : 2.0 8v 2E
przepływomierz : bosch

Z góry dzięki za pomoc :pub:

: czw maja 12, 2005 12:45
autor: GTO
numeru to nie mam, poszukaj przeplywki wizualnie takiej samej a jednak wiekszej , srednica wlotu/wylotu 76mm , jesli charakterystyka napieciowa bedzie inna to przeloz plytke rezystancyhną ze swojej przeplywki.

: czw maja 12, 2005 16:44
autor: Koolas
Borysa spytaj

: czw maja 12, 2005 18:30
autor: ml2210
Sory ale dla mnie to brzmi dość niedozecznie.
Przeciez przepływomierz jako taki to tylko małe urządzenie zainstalowane w obudowie w części doltu.
Mówiąc wiekszy przepływomierz macie na myśli większą średnicę samej obudowy???
Bo jeśli tak to chyba coś się wam pomyliło.
Przecież prze..z ma za zadanie mierzyć ilość powietrza jaka dochodzi do silnika.
W ten własnie sposób steruję pracą silnika.
W obudowie o wiekszej średnicy będzie przekłamywał, bo te same powietrze będzie w niej przepływać wolniej.
Logicznie rozumując. :jezor:

: czw maja 12, 2005 23:49
autor: Borys
ml2210 pisze:Sory ale dla mnie to brzmi dość niedozecznie.
Przeciez przepływomierz jako taki to tylko małe urządzenie zainstalowane w obudowie w części doltu.
Mówiąc wiekszy przepływomierz macie na myśli większą średnicę samej obudowy???
Bo jeśli tak to chyba coś się wam pomyliło.
Przecież prze..z ma za zadanie mierzyć ilość powietrza jaka dochodzi do silnika.
W ten własnie sposób steruję pracą silnika.
W obudowie o wiekszej średnicy będzie przekłamywał, bo te same powietrze będzie w niej przepływać wolniej.
Logicznie rozumując. :jezor:

Tak pomysliło sie nam :rotfl:

przy digi II w 16V seryjna z 8v dławi dolot, po to jest ta duza, a i tak program sterujacy przy 16V jest przeprogramowany, wiec nic tam nie oszukuje

: pt maja 13, 2005 00:58
autor: VR
ml2210 pisze:Sory ale dla mnie to brzmi dość niedozecznie.
Przeciez przepływomierz jako taki to tylko małe urządzenie zainstalowane w obudowie w części doltu.
Mówiąc wiekszy przepływomierz macie na myśli większą średnicę samej obudowy???
Bo jeśli tak to chyba coś się wam pomyliło.
Przecież prze..z ma za zadanie mierzyć ilość powietrza jaka dochodzi do silnika.
W ten własnie sposób steruję pracą silnika.
W obudowie o wiekszej średnicy będzie przekłamywał, bo te same powietrze będzie w niej przepływać wolniej.
Logicznie rozumując. :jezor:
przepływka o której tu mowa wygląda troche inaczej niż ta w vr6 :jezor:
Obrazek

: pt maja 13, 2005 06:44
autor: GTO
program mozna tez dostroić, ale przeplywke ustawia sie sprężyną - mowa oczywiscie o przeplywkach klapkowych. kazdy element zwezajacy w dolocie to spadek mocy, dlatego zalozenie wiekszej z BMW poprawia osiagi samochodu. jezdze na takiej juz ponad pol roku.

: pt maja 13, 2005 09:17
autor: smoky
Wielkie dzięki takiego info szukałem :pub:
...ale skoro na tym jeżdzicie to powiedzcie mi odrazu czy trzeba góre ze starego przeszczepic?
mam jeszcze takie pytanko troszke głupie ale czy niewiecie gdzie w 2E jest pomiar temperatury zasysanego powietrza??? mam ETOS'a ale niemoge nic znależć w tym silniku a chciałbym oszukać troszke autko, a może macie inne patenty na podkręcenie zapłonu w tym silniku ???

Koledze ml2210 też dziękuje chciał dobrze a żę mu niewyszło :rotfl:

Jak macie coś ciekawego na temat podkręcania 2.0 8v (najlepiej 2E) to podzielcie się ze mną :helm:

: pt maja 13, 2005 10:59
autor: Borys
smoky pisze:Wielkie dzięki takiego info szukałem :pub:
...ale skoro na tym jeżdzicie to powiedzcie mi odrazu czy trzeba góre ze starego przeszczepic?
mam jeszcze takie pytanko troszke głupie ale czy niewiecie gdzie w 2E jest pomiar temperatury zasysanego powietrza??? mam ETOS'a ale niemoge nic znależć w tym silniku a chciałbym oszukać troszke autko, a może macie inne patenty na podkręcenie zapłonu w tym silniku ???

Koledze ml2210 też dziękuje chciał dobrze a żę mu niewyszło :rotfl:

Jak macie coś ciekawego na temat podkręcania 2.0 8v (najlepiej 2E) to podzielcie się ze mną :helm:
czujnik temp jest w przepływomierzu

: pt maja 13, 2005 11:43
autor: smoky
Tak to sobie właśnie wyobrażałem, a czy jakis patent na oszukania komputera że jest zimniej albo jakiś inny sposób na to by uzyskać pzyśpieszony zapłon ???

: pt maja 13, 2005 12:35
autor: ml2210
smoky pisze:
Koledze ml2210 też dziękuje chciał dobrze a żę mu niewyszło :rotfl:
Jak sam dopisałem w poprzednim poscie, moja wypowiedź opierała się na logicznym rozumowaniu.
Nie natomiast na wiedzy, za co przpraszam. :grrr:

: pn maja 16, 2005 21:12
autor: GTO
smoky pisze:Tak to sobie właśnie wyobrażałem, a czy jakis patent na oszukania komputera że jest zimniej albo jakiś inny sposób na to by uzyskać pzyśpieszony zapłon ???
sobie przyspiesz na aparacie kilka stopni i bedziesz mial przyspieszony.
a jak jest zimny to raczej wzbogaca dawke paliwa jak przyspiesza zaplon.

: śr maja 18, 2005 09:18
autor: smoky
Dzięki GTO tylko powiedz mi jak to zrobić bo w moim 1.4 AEX wystaczyło 2 śruby odkręcić i przestawić a tu niedokońca kumam czynności jakie mama do wykonania w związku z tym że komp steruje zapłonem w 2E ???
Czekam na jakąś wskazówke bo niebardzo wiem jak zacząć :pub:
I jeszcze pytanie odnośnie przepływomierzy :
ILE ZĄBKÓW PRZESTAWIACIE NACIĄGNIECIE SPRĘZYNY POD CZARNĄ KLAPKĄ?
(czytałem że 3 to idealnie ale narazie bede testował na 4 :helm: )
POZDRAWIAM i licze na dalszą pomoc :food:

prze. ustawienia naciagu

: sob lip 02, 2005 23:44
autor: mateo28
mam pytanie ile i w ktorA STRONE NALEZY PRZESTAWIC NACIAG ( POLUZNIC CZY NACIAGNAC ) prosze o dokladny opis jak mozna