Benzyna vs Diesel
: pt gru 14, 2007 19:52
czesto na naszym forum wałkuje sie ciagle te same tamaty , z cyklu kto kogo objedzie , czy wazniejszy jest moment czy moc i takie tam dyrdymały , zakochani w gnojówce myslą że jak mają 70Nm wiecej od benzyniaka to dadza mu rade zapominając o tym że benzyna kręci sie sporo wyżej przez co ma krótsza skrzynię, oj jak często sie mylą...
... ale koniec pitolenia, teraz suche fakty....
porównanie aut o podobnych mocach podobnych Vmax,
czyli 1.9TDI AFN 110PS/235Nm kontra 2.0 8V 115PS/166Nm z seryjnie montowanymi skrzyniami , ale zamiast gadac lepiej cos zobaczyc, a że wykresy lubie to w ramach nudy troche obliczen i prosze wyniki niżej...
Wykres momentu na kołach dla AFN:
Wykres momentu na kołach dla 2E,ADY :
Teraz dwa wykresy złączone dla porównania (niezły bajzel niewiele widać ):
Żeby było czytelniej wykres który obrazuje sprint obu aut , TDI kręcimy do 4400rpm na każdym biegu , a GTI do 6000rpm , tak to wygląda , jak widac auta tasują sie nawzajem swoim momentem na kole w zalezności na którym biegu jadą auta w danym momencie :
... ale koniec pitolenia, teraz suche fakty....
porównanie aut o podobnych mocach podobnych Vmax,
czyli 1.9TDI AFN 110PS/235Nm kontra 2.0 8V 115PS/166Nm z seryjnie montowanymi skrzyniami , ale zamiast gadac lepiej cos zobaczyc, a że wykresy lubie to w ramach nudy troche obliczen i prosze wyniki niżej...
Wykres momentu na kołach dla AFN:
Wykres momentu na kołach dla 2E,ADY :
Teraz dwa wykresy złączone dla porównania (niezły bajzel niewiele widać ):
Żeby było czytelniej wykres który obrazuje sprint obu aut , TDI kręcimy do 4400rpm na każdym biegu , a GTI do 6000rpm , tak to wygląda , jak widac auta tasują sie nawzajem swoim momentem na kole w zalezności na którym biegu jadą auta w danym momencie :