Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Benzyna vs Diesel

Post autor: homsky » pt gru 14, 2007 19:52

czesto na naszym forum wałkuje sie ciagle te same tamaty , z cyklu kto kogo objedzie , czy wazniejszy jest moment czy moc i takie tam dyrdymały , zakochani w gnojówce myslą że jak mają 70Nm wiecej od benzyniaka to dadza mu rade zapominając o tym że benzyna kręci sie sporo wyżej przez co ma krótsza skrzynię, oj jak często sie mylą...

... ale koniec pitolenia, teraz suche fakty....

porównanie aut o podobnych mocach podobnych Vmax,

czyli 1.9TDI AFN 110PS/235Nm kontra 2.0 8V 115PS/166Nm z seryjnie montowanymi skrzyniami , ale zamiast gadac lepiej cos zobaczyc, a że wykresy lubie to w ramach nudy troche obliczen i prosze wyniki niżej...

Wykres momentu na kołach dla AFN:
Obrazek

Wykres momentu na kołach dla 2E,ADY :
Obrazek

Teraz dwa wykresy złączone dla porównania (niezły bajzel niewiele widać :helm: ):
Obrazek

Żeby było czytelniej wykres który obrazuje sprint obu aut , TDI kręcimy do 4400rpm na każdym biegu , a GTI do 6000rpm , tak to wygląda , jak widac auta tasują sie nawzajem swoim momentem na kole w zalezności na którym biegu jadą auta w danym momencie :
Obrazek


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt gru 14, 2007 19:55

no wiec co lepsze? :jezor:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt gru 14, 2007 20:26

homsky.. porownales dwa silniki jeden diesel turbo drugi pb n/a jeden z momentem 235 drugi 166.. sprobuj znalezc benzyne z tym samym momentem ( moc bedzie duzo wieksza) i porownac:) lub diesla z momentem beenzyny (znow benzyna bedzie miala wieksza moc).. wyjdzie pewna zaleznosc ktora dawno opisalem... ze wygrywa silnik ktory ma moment przy wyzszych obrotach( tu na tym co przedstawiles juz roznica jest zauwazalna).
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 20:43 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » pt gru 14, 2007 22:02

evolution pisze:ze wygrywa silnik ktory ma moment przy wyzszych obrotach
czyli, ze teoretycznie starszy gti (2e, ady) powinien objechac nowsze agg??
2e, ady - moment przy 3200
agg - 2800

takie tam pytanie laika...ale przeciez katalogowo maja identyczne dane jesli chodzi o przyspieszenie

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 22:04 przez Bossman, łącznie zmieniany 1 raz.


https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pt gru 14, 2007 23:30

evolution pisze:tu na tym co przedstawiles juz roznica jest zauwazalna).
Własnie chodziło mi tutaj o pokazanie że dwa silniki diesel i benzyna o podobnych mocach max , ale jakze róznych momentach max na silniku , a w praktyce na drodze osiagi podobne , czesto jest wojna o to bo ludzie nie kumają że potężny moment w dieslu to nie wszystko, diesel jest "uposledzony" bo kręci mizerne obroty i przez to wymaga długich przełozen przez co tracimy cenny moment napedowy na kołach pojazdu....
evolution pisze:sprobuj znalezc benzyne z tym samym momentem ( moc bedzie duzo wieksza) i porownac:) lub diesla z momentem beenzyny (znow benzyna bedzie miala wieksza moc).. wyjdzie pewna zaleznosc ktora dawno opisalem.
takie porównanie nie ma sensu bo diesel bedzie z miejsca skazany na "zagładę" , a czemu ??? takie same momenty obrotowe diesla i Pb co nam przyniesie , a to że benzyna osiagnie duuuzo wyżsżą moc , dlaczego ? no nie musze tobie Jacek tłumaczyć , ale wytłumacze innym :

Moc = Moment * obroty , tak obroty których brakuje dieslowi i dlatego nadrabia sie to w dieslu jego duzym momentem
Bossman pisze:czyli, ze teoretycznie starszy gti (2e, ady) powinien objechac nowsze agg??
2e, ady - moment przy 3200
agg - 2800

takie tam pytanie laika...ale przeciez katalogowo maja identyczne dane jesli chodzi o przyspieszenie
Przy sprincie jak jedziemy ??? każdy bieg pod czerwoną kręskę , czyli w tych silnikach uzywamy akurat obrotów w przedziale około 4000-6000rpm , moce sa takie same wiec i momenty w zakresie mocy max tez mają takie same i stąd takie same osiagi , to że AGG ma moment max juz przy 2800 nic mu nie daje bo tych obrotów wogóle nie uzywamy

Inna sprawa gdy trzeba zebrac auto na np 5-biegu od 2500rpm w tym przypadku AGG szybciej sie pozbiera niz 2E , czyli AGG jest przyjemniejszy do jezdżenia na codzień bo silnik jet elastyczniejszy , natomiast w spincie czy to AGG czy 2E wyniki beda zbliżone
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2007 23:32 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » sob gru 15, 2007 01:01

Pomalu, pomalu i w koncu dojdziemy do 'rewolucyjnego' odkrycia ze dieslowcy tez jezdza na 'mocy' a nie na momencie :okej:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob gru 15, 2007 01:12

homsky pisze:ludzie nie kumają że potężny moment w dieslu to nie wszystko,
exec pisze:w koncu dojdziemy do 'rewolucyjnego' odkrycia ze dieslowcy tez jezdza na 'mocy' a nie na momencie
święte słowa Panowie :bigok:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Bossman
Forum Master
Forum Master
Posty: 1069
Rejestracja: sob paź 16, 2004 22:30
Lokalizacja: Lublin City

Post autor: Bossman » sob gru 15, 2007 09:06

homsky, dzięki za wyjaśnienie :) :pub:


https://www.facebook.com/BadPhotographer?ref=hl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob gru 15, 2007 10:43

już pisałem w innym poście ze super wykład ale teraz przyszła mi do głowy taka myśl
homsky pisze:Moc = Moment * obroty
nie do końca to rozumiem

ty masz czipa 137 PS 275 Nm
jak mam R zwiększający dawkę po którym mam moment ok 270Nm ale moc juz z 20PS mniejszą

Mimo takiego samego momentu ty zostawisz mnie daleko w tyle.
Czym sie różni moc z wzoru od mocy tzn ilości PS-ów które ma auto, Może to to samo ale nie mogę tego pojąć.

Bo kierując sie tylko wzorem Moc = Moment * obroty(moc wyliczana na podstawie momentu który mamy podobny) powinniśmy jechać równo.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob gru 15, 2007 11:38

mariachi pisze:Czym sie różni moc z wzoru od mocy tzn ilości PS-ów które ma auto,
Dlatego suche dane typu Moc max i Moment max to za mało by porównac dwa silniki , bo moc i moment maksymalne osiagane sa tylko przy okreslonych obrotach.

Do pełnego porównania najlepze sa wykresy , mariachi jak masz wykres swojego motoru to podeślij to wyjaśnie dokadnie.

A razie napisze ci dlaczego tak jest :

wzór jest prawidłowy : Moc = Moment * obroty

Ty i ja mamy podobny moment maksymalny około 275Nm przy 2000-2500obr,
ale przy obrotach około 4000 ja mam juz moment (teraz nie pamietam dokładnie) powiedzmy 200Nm a TY tylko np 180Nm , po podstawieniu do wzoru wyjdzie dlaczego mam wyższa moc od ciebie , momenty max mamy takie same , ale mój przebieg momentu jest inny niz u ciebie , twój moment powyżej 3000 zaczyna mocno spadać, podczas gdy mój spada łagodniej i jest duzo wyższy od twojego.

Jak masz wykres to go daj , zlepie dwa razem i zobaczysz róznicę , a jak nie masz to cos sam narysuje tak na sztuke dla porównania , tylko później bo jestem w robocie...
Ostatnio zmieniony sob gru 15, 2007 11:41 przez homsky, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
mariachi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: pn mar 05, 2007 16:56
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: mariachi » sob gru 15, 2007 12:31

homsky pisze:Ty i ja mamy podobny moment maksymalny około 275Nm przy 2000-2500obr,
ale przy obrotach około 4000 ja mam juz moment (teraz nie pamietam dokładnie) powiedzmy 200Nm a TY tylko np 180Nm , po podstawieniu do wzoru wyjdzie dlaczego mam wyższa moc od ciebie , momenty max mamy takie same , ale mój przebieg momentu jest inny niz u ciebie , twój moment powyżej 3000 zaczyna mocno spadać, podczas gdy mój spada łagodniej i jest duzo wyższy od twojego.
teraz rozumiem, przecież to takie proste, momentem max nie jest tak ważny jak jego przebieg w pełnym zakresie obrotów



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » sob gru 15, 2007 14:10

mariachi pisze: teraz rozumiem, przecież to takie proste, momentem max nie jest tak ważny jak jego przebieg w pełnym zakresie obrotów
Dokladnie, dlatego np honda civic 1,6 vtec ktora ma moment tylko 150 ale objedzie np golfa mk4 gti ktory ma moment 210. Dlaczego? Bo honda kreci sie duzo wyzej i mimo malego momentu ma wielkie obroty ktore nadaja samochodowi mocy (max moc przy 7600 obrotow czyli o 2000 obrotow wyzej niz mk4 gti.

Tak jak pisalem wczesniej - samochod z dwa razy mniejszym momentem ale z dwa razy wyzszymi obrotami bedzie jechal podobnie jak samochod z dwa razy wiekszym momentem ale dwa razy mniejszymi obrotami.

Dokladny nazwijmy to 'wzor' na moc samochodu w koniach mechanicznych to obroty razy moment dzielone przez 7022.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 15, 2007 14:23

homsky pisze:
evolution pisze:tu na tym co przedstawiles juz roznica jest zauwazalna).
Własnie chodziło mi tutaj o pokazanie że dwa silniki diesel i benzyna o podobnych mocach max , ale jakze róznych momentach max na silniku , a w praktyce na drodze osiagi podobne , czesto jest wojna o to bo ludzie nie kumają że potężny moment w dieslu to nie wszystko, diesel jest "uposledzony" bo kręci mizerne obroty i przez to wymaga długich przełozen przez co tracimy cenny moment napedowy na kołach pojazdu....
evolution pisze:sprobuj znalezc benzyne z tym samym momentem ( moc bedzie duzo wieksza) i porownac:) lub diesla z momentem beenzyny (znow benzyna bedzie miala wieksza moc).. wyjdzie pewna zaleznosc ktora dawno opisalem.
takie porównanie nie ma sensu bo diesel bedzie z miejsca skazany na "zagładę" , a czemu ??? takie same momenty obrotowe diesla i Pb co nam przyniesie , a to że benzyna osiagnie duuuzo wyżsżą moc , dlaczego ? no nie musze tobie Jacek tłumaczyć , ale wytłumacze innym :

Moc = Moment * obroty , tak obroty których brakuje dieslowi i dlatego nadrabia sie to w dieslu jego duzym momentem
Bossman pisze:czyli, ze teoretycznie starszy gti (2e, ady) powinien objechac nowsze agg??
2e, ady - moment przy 3200
agg - 2800

takie tam pytanie laika...ale przeciez katalogowo maja identyczne dane jesli chodzi o przyspieszenie
Przy sprincie jak jedziemy ??? każdy bieg pod czerwoną kręskę , czyli w tych silnikach uzywamy akurat obrotów w przedziale około 4000-6000rpm , moce sa takie same wiec i momenty w zakresie mocy max tez mają takie same i stąd takie same osiagi , to że AGG ma moment max juz przy 2800 nic mu nie daje bo tych obrotów wogóle nie uzywamy

Inna sprawa gdy trzeba zebrac auto na np 5-biegu od 2500rpm w tym przypadku AGG szybciej sie pozbiera niz 2E , czyli AGG jest przyjemniejszy do jezdżenia na codzień bo silnik jet elastyczniejszy , natomiast w spincie czy to AGG czy 2E wyniki beda zbliżone
w skrocie... jesli porownujesz dwa silniki o danej mocy.. poronuj dalej moc a nie nagle sie momentem zajales :) tu jest blad w rozmyslaniach... kiedys opisywalem tę zaleznosc w temacie budzacym duzo kontrowersji.. wynik rozwazan jest taki z jesli chcesz przyspeiszac jakas moca rob to ja na jak najwyzszych obrotach. w tym momencie auto mimo slabszego momentu pojedzie lepiej. mowie poszukaj n/a diesla z moca 115 koni i porownaj..

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 13:29 ]
I PO RAZ KOLEJNY....PRZYŚPIESZA SIE ZAWSZE MOCA... A MOMENT OBROTOWY TO EFEKT UBOCZNY określany wzorem 9550 * moc w kW podzielone przez obroty przy jakiej mamy moc podstawiona u góry
dla przykladu diesel ~280 ps/500nm(2500 obrotow do 4500) i 1150kg oraz benzyna ~300 ps /390 Nm 1150kg ( 5000 obrotow do 6000)co pojedzie lepiej ??

[ Dodano: Sob Gru 15, 2007 13:31 ]
Bossman pisze:
evolution pisze:ze wygrywa silnik ktory ma moment przy wyzszych obrotach
czyli, ze teoretycznie starszy gti (2e, ady) powinien objechac nowsze agg??
2e, ady - moment przy 3200
agg - 2800

takie tam pytanie laika...ale przeciez katalogowo maja identyczne dane jesli chodzi o przyspieszenie

pozdrawiam
nie tym sie sugeruj tylko obrotami przy ktorych osiagaja oba silniki moc.. wygra ten ktory bedzie mial moc wyzej a przez to bedzie mial moment przy wyzszych obrotach


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob gru 15, 2007 16:20

evolution pisze:jesli porownujesz dwa silniki o danej mocy.. poronuj dalej moc a nie nagle sie momentem zajales tu jest blad w rozmyslaniach.
To nie jest błąd bo moc wynika bezpośrednio z momentu i na odwrót te dwie wartości są ściśle ze sobą sprzężone, do rozważań i wykresów mogłem posłuzyc się wykresami mocy , wynik ostateczny byłby taki sam.
evolution pisze:wynik rozwazan jest taki z jesli chcesz przyspeiszac jakas moca rob to ja na jak najwyzszych obrotach. w tym momencie auto mimo slabszego momentu pojedzie lepiej
Tutaj zgadzam sie w 100% i to tez widać na pierwszych dwóch wykresach momentu na kołach
evolution pisze:poszukaj n/a diesla z moca 115 koni i porownaj..
No niestety nie dysponuje wykresami , przydałby sie np stary Mercedesowski 300D
evolution pisze:dla przykladu diesel ~280 ps/500nm(2500 obrotow do 4500) i 1150kg oraz benzyna ~300 ps /390 Nm 1150kg ( 5000 obrotow do 6000)co pojedzie lepiej ??
Stawiam w ciemno na benzyniaka :helm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości