Strona 1 z 2

GX + RP Da rade cos z tego skleic sensownego?

: pn gru 10, 2007 20:04
autor: GRZANA
Witam!

Mam goly silnik GX i swojego RPka... myslalem zeby przerzucic sam walek, ale wydaje mi sie ze glowica tez jest lepsza w GX, wiec moze jakbym ja sobie wyportingowal domowym sposobem (wiem ze lepiej profi ale nie mam zamiaru ladowac kasy w RP) glowice i zalozyl ja pod dol RP, od tego zaslepki wtryskow to by to lepiej chodzilo niz seryjny RP? Albo jaka by byla najlepsza konfiguracja pod digi (bo takie pewnie kiedys zawita) glowica GX+blokRP, calosc GX czy moze lepiej od razu caly PF/PB? powiedzcie mi co moge wykombinowac zeby zrobic dobre podloze pod digi a na razie pojezdzic na jednopunkcie?

: pn gru 10, 2007 20:27
autor: toffic
Głowica nie jest lepsza, wałek troche daje, pod DIGI lepiej PB/PF lub GTi na K-jetronicu np EV

: pn gru 10, 2007 20:33
autor: GRZANA
a jakie stopnie sprezania (chyba tak to sie nazywa) ma RP, GX, PF/PB i EV? Glowica w GX jest taka sama jak w RP? (w sensie zaworow i gniazd)

: pn gru 10, 2007 21:47
autor: toffic
EV, PB, PF 10-1
RP i GX 9-1

: pn gru 10, 2007 21:57
autor: GRZANA
toffic, hmm czyli jednak jest roznica... tylko ten GX mam z udokumentowanymi 155tys km przebiegu :/ a od czego zalezy stopien sprezania? od glowicy czy od bloku?

: wt gru 11, 2007 00:48
autor: olozwirski
Dol silnik GX i RP sie niczym nie rozni, jak zamierzasz wlozyc digi to lepsza bedzie glowica od GXa bo to silnik na wielopunkcie i masz miejsca na wtryskiwacze.

[ Dodano: Pon Gru 10, 2007 23:51 ]
Ps. Co do stopnia sprezania to zwykle zalezy to od tlokow, glownie.

: wt gru 11, 2007 00:54
autor: GRZANA
olozwirski no to ja juz sam nie wiem co robic... ten GX jest naprawde w swietnym stanie i chcialbym go wykorzystac, ale jak mam tracic i tak mala ilosc KM jak wloze digifanta, to chyba lepiej bedzie jak zeswapuje calego PF/PB... na ABF mnie nie stac, a do k-jeta sie skutecznie zrazilem po moim KR :P

: wt gru 11, 2007 17:56
autor: gtx
grzaneczka997 pisze:olozwirski no to ja juz sam nie wiem co robic... ten GX jest naprawde w swietnym stanie i chcialbym go wykorzystac, ale jak mam tracic i tak mala ilosc KM jak wloze digifanta, to chyba lepiej bedzie jak zeswapuje calego PF/PB... na ABF mnie nie stac, a do k-jeta sie skutecznie zrazilem po moim KR :P
Kiedys robilem taka przekladke glowicy od gx na dol rp, tylko razem z calym wtryskiem i oczywiscie wiazka elektryczna.Roznica podczas jazdy byla odczowlana.Na hamowni wyszlo 96 km i 150 nm.

: wt gru 11, 2007 18:50
autor: toffic
Kiedys robilem taka przekladke glowicy od gx na dol rp, tylko razem z calym wtryskiem i oczywiscie wiazka elektryczna.Roznica podczas jazdy byla odczowlana.Na hamowni wyszlo 96 km i 150 nm.
To dziwne bo dół jest praktycznie ten sam. Aparat z czego miałeś??

: wt gru 11, 2007 19:29
autor: gtx
toffic pisze:
Kiedys robilem taka przekladke glowicy od gx na dol rp, tylko razem z calym wtryskiem i oczywiscie wiazka elektryczna.Roznica podczas jazdy byla odczowlana.Na hamowni wyszlo 96 km i 150 nm.
To dziwne bo dół jest praktycznie ten sam. Aparat z czego miałeś??
Zgadza sie rp ma ten sam dol co gx .Aparat zalozylem z gx.

: śr gru 12, 2007 01:32
autor: t-tas
ja bym proponował zdobyć dół od GU (takie 90 ps ale na gaźniku)-sam się kiedyś zdziwiłem jak się okazało(czytając ETKĘ), że GU ma te same tłoki co PF i PB

: pn gru 17, 2007 10:05
autor: Marszall
No okej GU może mieć większe sprężanie tak jak PF, ale wsumie myślę że to samo można uzyskac w silnikach RP czy GX przez splanowanie głowicy np o 1mm. Co wy na to???
No chyba że splanowac głowicę w GU/PF to by dopiero kompresja wyszła.

: pn gru 17, 2007 11:33
autor: toffic
Marszall pisze:No okej GU może mieć większe sprężanie tak jak PF, ale wsumie myślę że to samo można uzyskac w silnikach RP czy GX przez splanowanie głowicy np o 1mm. Co wy na to???
No chyba że splanowac głowicę w GU/PF to by dopiero kompresja wyszła.
Lepiej GU/PF/PB, Kompresja większa ale po co?? Żeby stuk mieć??

: pn gru 17, 2007 13:43
autor: gtx
toffic pisze:
Marszall pisze:No okej GU może mieć większe sprężanie tak jak PF, ale wsumie myślę że to samo można uzyskac w silnikach RP czy GX przez splanowanie głowicy np o 1mm. Co wy na to???
No chyba że splanowac głowicę w GU/PF to by dopiero kompresja wyszła.
Lepiej GU/PF/PB, Kompresja większa ale po co?? Żeby stuk mieć??
Stukow nie bedzie.W scirocco mam silnik JH stopien sprezania 8.5 zalozylem tloki od gti i splanowalem glowice 1mm i stukow zadnych nie ma.